Archive for 30 Квітня, 2025

Сторітелінг у початковій школі

  30 квітня 2025 року був проведений вебінар «Мистецтво розповідати: сторітелінг як інструмент педагога», у ході якого старші викладачки кафедри Ірина Санковська та Світлана Цибульська ознайомили слухачів із особливостями створення розповідей на основі технології сторітелінг.

 У сучасному освітньому середовищі, яке прагне до інтерактивності та персоналізації навчання, сторітелінг пропонує унікальні можливості для розвитку ключових компетентностей молодших школярів. Ця технологія є потужним інструментом, що здатен не лише захопити дитячу уяву, але й сприяти глибокому та емоційному засвоєнню знань учнями початкової школи.

  Слухання та обговорення історій збагачує словниковий запас дітей, вчить їх правильно будувати речення, використовувати різноманітні мовні конструкції та виражати свої думки чітко й образно. Діти вчаться переказувати, зв’язно висловлюватися, аргументувати власну точку зору і формулювати висновки.

 Складання історії заохочує дітей до творчості та самовираження, відкриває безмежний світ уяви. Учні переносяться в інші часи та місця, зустрічаються з різними персонажами, проживають разом з ними незвичайні пригоди. Це стимулює фантазію дітей, креативність та здатність мислити нестандартно. Створюючи власні історії, учні вчаться генерувати нові ідеї, експериментувати з персонажами та сюжетами, розвивати вигадку й оригінальність мислення.

Історії допомагають дітям краще зрозуміти емоції – як власні, так й інших людей. Адже глибокий аналіз поведінки героїв спонукає дітей міркувати про почуття, які переживають персонажі, аналізувати причини їх виникнення та знаходити адекватні способи реагування. Це сприяє розвитку емоційного інтелект, емпатії та співчуття.

 Захоплива історія здатна утримувати увагу дітей протягом тривалого часу. Слідкуючи за сюжетом, діти вчаться концентруватися, запам’ятовувати деталі та аналізувати послідовність подій. Історії часто несуть у собі певні моральні уроки. Обговорення поведінки персонажів, їхніх вчинків і наслідків, спонукає дітей розрізняти добро й зло, формувати власну систему цінностей та розуміти важливість соціальних норм. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Маленьке фламінго чи маленький фламінго: розповідаємо дітям про життя соціальних тварин

Шановні педагоги!!!

Продовжуємо цикл екскурсій для тих, хто цікавиться життям тварин в зоопарку міста Острава (Чеська Республіка). Для того, щоб побувати на екскурсії 25 квітня 2025 року, не обов’язково кудись їхати або йти. Налаштовуємося на позитив та налаштовуємо гаджети, адже є нагода відзначити разом Міжнародний день фламінго, побувавши на он-лайн екскурсії в зоопарку міста Острава (Чехія).

  Екскурсія, яку проведе Юлія Компанець, фахівець відділу зв’язків з громадськістю Ostrava zoo розпочнеться о 13-00 за посиланням:
Ідентифікатор зустрічі: 737 0366 2230 Пароль: tFzPm7

Це – фламінго, птах крилатий,
Його легко упізнати:
Він рожеве пір’я має,
По водиці походжає. (Дитячий віршик)

 26 квітня відзначається Міжнародний день фламінго (International Flamingo Day), присвячений рожевому птаху. Свято було започатковано у 2020 році групою фахівців з фламінго, щоб привернути увагу до різниці між шістьма видами фламінго. Він припадає на день народження Джона Джеймса Одюбона, американського художника та орнітолога, який написав зображення американського (карибського) фламінго для книги «Птахи Америки».

  Що означає фламінго? Українська назва «фламінго» запозичена з португальського слова «Flamingo» (вогняний), яке в свою чергу походить від латинського «flamma» (полум’я). Середина весни – час міграції фламінго. Мешкають ці величні птахи у Африці, Південній Європі та Центральні Америці.

  Якого кольору бувають фламінго?

 Колір фламінго рожевий, оранжевий або червоний, варіюється залежно від різновиду каротиноїдів, які вживають тварини. Саме тому в природі існують різні популяції цієї екзотичної птиці по всьому світу з різною інтенсивністю забарвлення.

  Як правильно: рожевий фламінго чи рожеве фламінго? Якого роду слово фламінго?
Назви осіб чоловічої статі є іменниками чоловічого роду (талановитий маестро, військовий аташе). Усі незмінювані іншомовні назви тварин є іменниками чоловічого роду (вертлявий шимпанзе, рожевий фламінго, кумедний поні, маленький колібрі).

  Як правильно написати маленьке фламінго чи маленький фламінго?
ФЛАМІНГО Варвара Гринько
Рожевого птаха
Природа створила,
Лиш чорне на дзьобі
Та трішки — на крилах.
Ступає граційно,
Тримається рівно,
Мов вийшов на свято. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Партнерська взаємодія батьків, вихователів і дітей як учасників освітнього процесу дошкільного закладу

  Батьки та вихователі ЗДО №653 разом взаємодіють на психолого-педагогічному тренінгу “Подолання наслідків агресивної поведінки у дітей дошкільного віку”

  Сучасна сім’я, як в Україні, так і в більшості європейських країн, переживає перехідний період. Сьогодні активно обговорюються питання структури сім’ї, її цінностей, вірувань і норм, що пов’язано з дошлюбними стосунками та шлюбом; зміни моделей взаємовідносин у сімейній системі (рівень розлучень, збільшення числа працюючих матерів, зниження народжуваності, війна в Україні); підкреслюється цінність незалежності за рахунок традиційного шлюбу. Всі ці проблеми безумовно впливають на особливості змісту організації роботи закладу дошкільної освіти з сім’ями вихованців і на встановлення партнерської взаємодії між учасниками освітнього процесу.

  Зазначимо, що освітнє партнерство в даному випадку – це форма спілкування та співпраці його учасників на підтримку дитини. Це передбачає взаємну повагу, єдність виховних вимог, різних варіантів рішень і дій впливу на дитину. Таке спілкування включає особисті розмови, телефонні дзвінки, щоденні інформаційні контакти, надсилання фотоальбомів та інформаційних бюлетенів, проведення консультацій, конференцій, круглих столів для батьків тощо.

  Перевагами партнерства дошкільного закладу з сім’єю є:
– покращення освітніх навичок і знань батьків щодо стосунків дитини з родиною, її душевного життя, станів і поведінки;
– розвиток лідерських якостей батьків;
– зв’язок сімей із членами громади;
– надання послуг та необхідної підтримки сім’ям.

  Працівники дошкільних закладів наголошують, що більший інтерес до партнерської взаємодії проявляють матері. Їх цікавлять питання наскільки дитина відчуває впевненість у своїх силах, чи є у неї друзі, чи щаслива і задоволена вона дитячим садочком (що більш важливіше, ніж те, які знання дитина засвоює), чи подобається їй пропоноване харчування. Також обговорюється рівень відкритості вихователів у спілкуванні з батьками, можливість постійного інформування родини щодо поведінки дитини, її самопочуття (часто в такій інформації бракує деталей), надання можливості батькам за власним бажанням брати участь у практичних заходах садочку. Разом із цим, на думку вихователів, значна частина батьків приділяють не достатньо часу та уваги проблемам дитини. Вони не можуть оцінити свою співпрацю з дошкільним закладом.

  До міста Києва в умовах воєнного часу приїхала значна кількість переселенців. Вони, на жаль, втратили зв’язок зі своїм корінням і обмежені в знайомстві з новим місцем проживання. Тому родини дітей, які відвідують дошкільний заклад, стали більш неоднорідними. Зважаючи на це ми дійшли висновку, що у програмі партнерства в умовах дошкільного закладу слід більшою мірою орієнтуватися на діалогову діяльність і меншою – на індивідуальний процес. Пам’ятаємо, що етичний простір дошкільного закладу створюється тоді, коли батьки, педагоги, діти з різними світоглядами, позиціями або навіть організаційними чи особистими цілями прагнуть вести діалог, незважаючи на свої розбіжності та різні точки зору, намагаються бути певним ресурсом для освітньої роботи дошкільного закладу. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Портфоліо дошкільника: методичні поради вихователю ЗДО щодо реалізації індивідуального підходу

  Індивідуальний підхід – це такий підхід до навчання і виховання дошкільників, який дозволяє вихователеві гнучко використовувати систему освітньої роботи, забезпечуючи при цьому особистісний розвиток та саморозвиток дошкільників, засвоєння ними оптимального обсягу знань, формування необхідних для життя рис характеру, якостей, умінь та навичок. Індивідуальний підхід спрямовується на підтримку дитячої індивідуальності.

  Деякі прийоми підтримки дитячої індивідуальності:
– зробіть збірку малюнків кожної дитини „Мої малюнки”. Об’єднайте їх в тимчасову діючу виставку „Наші малюнки”;
– зробіть колаж про кожну сім’ю. Об’єднайте їх у спільну галерею;
– проводьте дні іменинника, які можуть перетворитися в „Тетянин день”, „Наталін день”. Протягом цього дня звертайте на цю дитину особливу увагу, нехай у неї будуть якісь особливо привабливі доручення;– називайте дітей по імені, використовуйте ласкаві домашні імена.
– поповнюйте групу матеріалами, які б враховували особливі інтереси дитини;
– розповідайте батькам в присутності дітей про їхні успіхи.
– просіть дитину постійно розповідати про свої плани щодо подальшої діяльності, окремих дій.
– запитуйте дітей про щось однакове, записуйте відповіді на окремих плакатах, а плакати об’єднуйте в панно.
– разом з дітьми виробіть правила поведінки в групі
– оформлюйте разом з дітьми портфоліо.

Зупинимося детальніше саме на останній позиції – структурі та змісті портфоліо дітей 5-6 років.

  Портфоліо – це своєрідна скарбничка успіхів дитини за основними показниками, що характеризують суттєві сторони фізичного, соціального, пізнавального, мовленнєвого, естетичного розвитку старшого дошкільника 5-6 років.
Робота з портфоліо протягом останніх років перед вступом до школи допоможе вихователям та батькам установити близькі стосунки, проводити більше часу разом, створить атмосферу спільності інтересів.

  Дорослі зможуть:
– своєчасно відзначати успіхи дитини;
– підтримувати самоповагу, розвивати самооцінку, допомогти зрозуміти свої сильні та слабкі сторони;
– розвивати інтерес до різних видів діяльності (заняттям, грі, спостереженням, фізичним вправам тощо);
– формувати у дитини навички самоконтролю та самооцінки.

Портфоліо стане в нагоді педагогам, батькам, гувернерам та дітям, які готуються стати першокласниками. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Особливості роботи вчителя фізичної культури в Новій українській школі

   У статті описано досвід роботи вчителя фізичної культури столичного ліцею №112 імені Т. Шевченка Наталії Дрок.

  Фізична культура як складова загальної культури, закладає основи збереження здоров’я та розвитку всіх його складових, використовує комплексний підхід до формування розумових та фізичних якостей і навичок, удосконалює фізичну та психологічну підготовку до активної життєдіяльності, формує пріоритети оздоровчої спрямованості фізичних вправ та забезпечує загальний культурний розвиток особистості.

 Дрок Наталія Ярославівна, як вчитель фізичної культури ліцею №112 ім. Т.Шевченка міста Києва володіє широким спектром стратегій навчання. Постійно працює над вирішенням таких завдань, як підвищення ефективності уроку фізичної культури в умовах реалізації концептуальних засад Нової української школи; впровадження в процес навчання і виховання школярів інноваційних технологій, сучасних технік роботи, що сприяють організації оздоровчої рухової активності, фізичному розвитку особистості; проведення заходів з національно-патріотичного виховання на уроках фізичної культури; забезпечення безперервного удосконалення якості викладання, підвищення методичного рівня проведення уроків фізичної культури.

  Наталія Ярославівна володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує та поширює у професійному середовищі, залучається до суддівства на різноманітних спортивних змаганнях, була членом журі в конкурсі «Інноваційний урок фізичної культури з елементами футболу» в 2019 році та конкурсі «Вчитель року». Вміє продукувати оригінальні, інноваційні ідеї, щодо вдосконалення освітнього процесу в навчальному закладі.

 Проблема, над якою працює Наталія Ярославівна: «Формування витривалості і гарної постави під час занять фізкультурою та спортом за допомоги оздоровчої ходьби й рухливих ігор». На уроках активно залучає учнів до волейболу, футболу, баскетболу, рухливих ігор з м’ячем та іншими предметами, до оздоровчої ходьби і гімнастики. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Екологічні дати квітня 2025 року

                                    Шановні колеги!

Пропонуємо вам для ознайомлення екологічний календар квітня 2025 року:
1 квітня – Міжнародний день птахів
3 квітня – Всесвітній день ​​водних тварин
4 квітня – Міжнародний день просвіти з питань мінної небезпеки і допомоги в діяльності із розмінування
7 квітня – Всесвітній день здоров’я
13 квітня – День вдячності рослинам
15 квітня – День екологічних знань
19 квітня – День проліска або День підсніжника, День довкілля в Україні
20 квітня – Міжнародний день Cli-Fi
22 квітня – День Землі
22 – 29 квітня – акція “Марш парків”
24 квітня – Всесвітній день захисту лабораторних (піддослідних) тварин
26 квітня – Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій та катастроф
28 квітня – День порятунку жаб або День збереження жаб
29 квітня – День народження WWF

Всі дати квітня

Матеріали підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Сторінками квітневого календаря – 2025

Шановні освітяни!

Пропонуємо вашій увазі дайджест квітневого календаря – 2025:
ВСІ дати квітня.

1 квітня – День сміху
2 квітня – Міжнародний день дитячої книги, Всесвітній день поширення знань про аутизм
3 квітня – День штрих-коду
4 квітня – Міжнародний день просвіти з питань мінної безпеки
7 квітня – Всесвітній день здоров’я
11 квітня – День спеціальних бібліотек
12 квітня – Міжнародний день польоту людини в космос
13 квітня – День гри Скраббл
15 квітня – Всесвітній день мистецтва
16 квітня – Всесвітній день голосу
18 квітня – Всесвітній день марблс
19 квітня – Міжнародний день підсніжника
21 квітня – Всесвітній день творчості та інновацій
23 квітня – Всеукраїнський день психолога, Міжнародний день творця, Всесвітній день книг і авторського права
26 квітня – Всесвітній день ветеринара
27 квітня – Всесвітній день графічного дизайну
29 квітня – Всеукраїнський день футболу або День футболіста, Міжнародний день танцю
30 квітня – Міжнародний день свічкаря
Підтримка учасників освітнього процесу в умовах карантину

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.