Archive for 29 Квітня, 2024

29 квітня – Всеукраїнський день футболу

  Футбол збирає біля себе сильних і успішних людей.

 29 квітня 1992 року в Ужгороді Національна збірна України з футболу дебютувала на полі в жовто-блакитній формі національних кольорів. І провела свій перший в історії матч проти збірної Угорщині, в якому поступилася з рахунком 1:3. Єдиний у цьому матчі гол господарів забив нападник «Чорноморця» Іван Гецко, ставши першим бомбардиром збірної України.

Нехай футбол наш процвітає,
Нехай грає дітвора.
Я всім любителям футболу
Бажаю щастя і добра.

  До цієї важливої футбольної дати ми підготували вам цікаві практичні матеріали для роботи з вихованцями. Пропонуємо продовжити ознайомлення з підбіркою “Всеукраїнський день футболу або День футболіста

Очно-дистанційні курси для медичних та дієтичних сестер ЗДО та ЗЗСО

Шановні колеги!

З 29 квітня по 10 травня 2024 року Інститут післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка проводитиме навчання для медичних та дієтичних сестер закладів дошкільної освіти та закладів загальної середньої освіти.
Навчання відбуватиметься за очно-дистанційною формою: засобами ZOOM та Google Meet. Розклад занять та покликання на настановні заняття будуть надіслані на електронні пошти зареєстрованих слухачів до початку навчання.
Слухачі отримають свідоцтво про проходження курсів підвищення кваліфікації медичних працівників за психолого-педагогічною складовою на 150 навчальних годин..
Будь ласка, під час реєстрації уважно перевіряйте правильність написання адрес електронної пошти. Через помилки в адресі, ви можете не отримати листа із підтвердженням та покликанням на онлайн-навчання.
Довідки за телефоном: +38 (097) 294-08-73 – навчальний відділ Інституту.
ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ на курси

29 квітня – день народження застібки-блискавки

  Від курток до брюк, від сумочок до чобіт – неможливо обійтися без блискавок. Застібка-блискавка – це те, що ми використовуємо в повсякденному житті, і те, що робить наше життя набагато простішим. Вони настільки поширені, що сприймаються нами як належне.
У цей день в 1913 році шведсько-американський вчений і винахідник Гідеон Сандбек отримав патент на цікавий пристрій, який він назвав «застібкою без гачка». Варто зазначити, що передували Сандбеку кілька винахідників, які також доклали руку до створення блискавки.
Першим, хто створив щось схоже на застібку, був Еліас Хоу-молодший, більш відомий першим патентом на швейну машинку. Хоу отримав документ на «Автоматичну безперервну застібку для одягу» в 1851 році, але не став продовжувати свою діяльність.
У 1893 році Уїткомб Джадсон з Чикаго запатентував схожий предмет – «шафку з застібкою». Оскільки він був першим, хто випустив виріб на ринок, його називали винахідником блискавки. Але назва «блискавка» тоді ще не використовувалася. Шафка з застібкою дебютувала на Всесвітній виставці в Чикаго в 1893 році, а в наступному році Джадсон і Л. Уокер заснували компанію Universal Fastener Company з метою її виробництва. Однак, пристрій був складним у виготовленні й дуже ненадійним в роботі.
Перебуваючи на межі банкрутства, компанія Universal Fastener Company найняла Гідеона Сандбека, який став головним конструктором і працював над поліпшенням застібки. Покращення тривали впродовж наступного десятиліття. Сандбек придумав новий дизайн і зробив застібку «роз’ємною». Так вона і була запатентована 29 квітня 1913 року.
В 1917 році застібки були надіті на грошові ремені, які стали популярними серед американських моряків.
Термін Zipper походить від відповідного звуку, що виникає при застібанні. Вперше його використала в 1923 році американська компанія BF Goodrich Company, коли помістила застібку Sundback на нову лінію гумових чобіт. «Застібка-блискавка» означає – «швидко рухатися».
У перші роки існування блискавок вони в основному використовувалися на черевиках і на кисетах для тютюну. Після рекламної кампанії 1930-х років, в якій говорилося, що блискавки допоможуть дітям самостійно одягатися, блискавки стали більш поширеними в дитячому одязі. До 1937 року французькі модельєри використовували блискавки на предметах, які відкриваються з обох сторін, наприклад, на куртках. Сьогодні ми вшановуємо історію блискавки і зручність, яку вона пропонує нам в повсякденному житті.
Наразі за видами зубців виділяють три конструкції блискавок:
– спіральна (вита застібка), виготовляють зі згорнутого у спіраль синтетичного волокна;
– тракторна застібка, складається з окремих пластикових зубів, закріплених на тасьмі;
– металева застібка, за конструктивом схожа на тракторну, але зубці зроблені з металу — зазвичай з латуні або нікелю.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Розвиток компетентності партнерства педагогів

  Розвиток компетентності партнерства педагогів в умовах
ІПО (із виступу на Всеукраїнському науково-практичному онлайн-форумі «Педагог ХХІ століття: стратегії та технології забезпечення якості освіти», 03-04.04.2024)

  Ефективність реалізації педагогами закладів дошкільної освіти та початкової школи трудової функції “Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу”, що нормативно закріплено у Професійному стандарті за професіями “Вихователь ЗДО” і “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, значною мірою залежить від готовності та професійної компетентності означеної категорії педагогічних працівників реалізовувати в професійній діяльності основні принципи та підходи партнерства.

На кафедрі дошкільної та початкової освіти були розроблені спеціальні освітні програми, куди ввійшли модулі, присвячені проблемам педагогічного партнерства в освітньому середовищі. Не можна стверджувати, що вказана тема одразу знайшла активний відгук у слухачів. Здавалося, що всім і так все зрозуміло. Визнаємо, що проблематика педагогічного партнерства не є новою, це наразі і показали результати опитування, зокрема.

Було опитано 67 вихователів ЗДО щодо самооцінювання компетентності партнерства; усі опитані оцінили свою компетентність на 4-5 балів з 5. Пропозицію прослухати курс з педагогіки партнерства також оцінили на 4-5 балів. Ось така дихотомія! Важко однозначно трактувати причини такої невідповідності, і все ж було висловлене припущення, що причиною може бути поверхове відношення до проблеми, нерозуміння ролі і значення партнерства для особистого успіху як самого педагога, так і для вихованців, низька обізнаність з окремими аспектами партнерства, невключеність останнього в систему педагогічних цінностей. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Сторінками квітневого календаря

Шановні освітяни!
Пропонуємо вашій увазі дайджест квітневого календаря:
ВСІ дати квітня.

1 квітня – день птахів.
2 квітня – день дитячої книги.
2 квітня – день поширення знань про аутизм.
4 квітня – день просвіти з питань мінної безпеки.
11 квітня – день спеціальних бібліотек (про читання для читання).
16 квітня – день голосу.
19 квітня – день підсніжника.
20 квітня – день довкілля в Україні.
21 квітня – день творчості та інновацій.
22 квітня – день Землі.
23 квітня – Всеукраїнський день психолога.
27 квітня – день графічного дизайнера.
29 квітня – Всеукраїнський день футболу або День футболіста, День танцю.
Квітень 2021 – підтримка учасників освітнього процесу в умовах карантину.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Сім ефективних технік роботи з текстом

  У 2023 році з’явилися нові докази того, що наукові тексти ефективніші для прокачування читацьких навичок, ніж художні. Два нових дослідження американських учених, проведені Гарвардським університетом і Університетом Брауна, довели: навчальні програми з читання та обговорення інформаційно насичених науково-популярних текстів можуть призвести до 20% покращення розуміння прочитаного (що доведено результатами іспитів).
Майже три тисячі школярів із 30 початкових шкіл розділили на основну та контрольну групи. Впродовж навчального року учнів першої групи навчали читати тексти з природознавства та суспільствознавства. Ці діти демонстрували кращі навички усвідомленого читання. До того ж вони краще застосовували отриману під час читання інформацію на практиці. А ще вони зазнавали менших втрат у читанні за літні канікули, ніж їхні однолітки.
То які техніки роботи з текстом найбільш ефективні?

  1. Техніка «Чотири А» (автор Майкл Макдауелл)
Вчитель читає текст вголос для учнів, а потім пропонує їм перечитати його самостійно. Після цього учні мають працювати у парах: поділитися один з одним стислим викладом того, що  прочитали. Це корисно для більшої дискусії в класі.
Для великого обговорення педагог рекомендує протокол «Чотири А», згідно з яким учні мають продумати чи написати відповіді на чотири запитання, у кожному з яких є ключове слово на А:
– припущення автора (assumptions);
– з чим хочеться погодитися? (agree);
– з чим хочеться сперечатися? (argue);
– на які дії це спонукає, надихає? (aspire);
Такий аналіз змушує зосередитися на деталях, сформувати своє ставлення до тексту. Тепер школярі готові до змістовної дискусії і мають поділитися своїми знахідками з класом.
Наприкінці вчитель підбиває підсумки. Він має додати те, що хоче донести, якщо якісь важливі моменти залишилися поза увагою учнів. Але раніше втручатися у бесіду та намагатися скерувати її у потрібному напрямку не варто. Якщо діти відчувають, що їхні ідеї оцінюють, втрачається безпосередність та відкритість висловлювань.
Варто поповнювати академічний словник: які початки фраз, які терміни (наприклад, «художні засоби») мають вживатися. Ці підказки можна надрукувати та тримати на видноті. Такий підхід допоможе вивести обговорення на новий рівень.

  2. Обговорення «в акваріумі».
Ця техніка підходить для більш досвідчених читачів. Половина класу сідає у коло посеред класу. Це «акваріум». Вони обговорюють текст: зміст, авторські ідеї, погоджуються чи сперечаються з ними, розглядають художні засоби, власні асоціації. Решта класу отримує аркуші з пунктами, які відповідають усім критеріям успішної дискусії. Вони спостерігають та відзначають ті пункти, які були.
Після 15-хвилинного обговорення слово переходить до спостерігачів. Кожен пояснює, чому обрав ті чи інші пункти, чого їм не вистачає у диспуті та що сподобалося.
Така техніка привчає думати не лише про текст, а й про багатогранність аналізу. Тобто розвиваються навички самооцінки та взаємооцінки. Діти легше сприймають зауваження від однолітків та не відчувають напруження від такої критики. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Педагог ХХІ століття: стратегії та технології забезпечення якості освіти

  Всеукраїнський науково-практичний онлайн-форум з такою назвою пройшов 3-4 квітня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка.

  У перший день відбулося пленарне засідання, 2 сесії та круглий стіл.

  У другий день заходу одна з секцій мала тематичну назву «Цінність партнерської взаємодії для покращення якості дошкільної та початкової освіти: виклики часу». Вона об’єднала під час своєї роботи педагогів дошкільної та початкової освіти.

  Виступи викладачів кафедри дошкільної та початкової освіти природно перекликалися з досвідом педагогів-практиків. Гостями форуму стали освітяни столичних закладів освіти з презентаціями:
ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ПРО ПРИНЦИПИ ТА ЦІННОСТІ ІНКЛЮЗІЇ,
Наталія Денисова, асистент вчителя ЗЗСО №286;
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА З LEGO У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ,
Олена Комарчук, учитель початкових класів ЗЗСО №286;
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Христина Лічманенко, учитель початкових класів ЗЗСО №286;

СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ,
Олена Мельничук, учитель початкових класів ЗЗСО №286;
РЕАЛІЗАЦІЯ ІГРОВИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ LEGO,
Анжеліка Щербак, учитель початкових класів СЗШ №13 ім. Івана Хитриченка;
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА В ЗДО,
Марина Врочинська, вихователь – методист ЗДО №432;
ВИКОРИСТАННЯ КАРТИН ГРИГОРІЯ СВІТЛИЦЬКОГО ДЛЯ СТВОРЕННЯ ТЕРАПЕВТИЧНИХ ІСТОРІЙ РІЗНОЇ ТЕМАТИКИ, Галина Яковчук, практичний психолог ЗДО №518.

   Кафедра дошкільної та початкової освіти вдячна всім учасникам і слухачам секції форуму. Радо сприйме пропозиції співпраці.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Діти з розладами аутичного спектру серед нас

                       «Одягни блакитне»: 2 квітня
Міжнародний день поширення інформації про аутизм

   Серед нас, біля нас є діти й дорослі люди з розладами аутичного спектру. За даними МОЗ України за п’ять років (2009–2013 р.р.) кількість дітей з РАС зросла на 194%. Прогнозується швидке зростання поширеності РАС на тлі поліпшення діагностики та впровадження у клінічну практику сучасних діагностичних процедур.

   Вирішальна роль соціалізації дитини належить не стільки процедурам, скільки людям, які постійно чи тимчасово перебувають поруч, хто готовий до контактів та сприйняття дитини такою, якою вона є. Крайнощі тут зайві, бо дитині однаково не будуть корисні ні гіперопіка, ні байдужість чи відстороненість.

  Термін «аутизм» походить від грецького і означає «бути дуже орієнтованим на себе». Це такий спосіб життя, такий спосіб бачення світу. Усі діти з РАС мають спільні особливості (проблеми спілкування і проблеми соціальної взаємодії), проте у кожного є й відмінні: поведінка, темперамент, інтелект, здібності.

   Варто знати, що особи з РАС мають свої сильні сторони:
– схильність до впорядкованості, завершеності, структурованості;
– кмітливість, переважання невербального інтелекту;
– високорозвинена механічна пам’ять;
– здатність до запам’ятовування знакових систем (наприклад, мови програмування);
– здатність бездоганно виконувати ті дії, яких навчені;
– високорозвинена здатність орієнтуватись у просторі й часі;
– тонке відчуття емоційного стану іншої людини, розуміння того, з ким і як можна поводитись;
– розвинений музичний слух.

  Явище володіння надзвичайними здібностями у сфері інтересів називається савантизм. Такими надзвичайними здібностями були наділені Альберт Ейнштейн, Амадей Моцарт, Білл Гейтс, Ганс Крістіан Андерсен, Ісак Ньютон, Леонардо да Вінчі, Чарльз Дарвін. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

(Не)казкове життя великого казкаря

   2 квітня відзначається Міжнародний день дитячої книги. Саме цього дня 219 років тому народився автор улюблених дитячих казок – Ганс Крістіан Андерсен.
… У Ганса не було друзів серед вуличних хлопчаків. Ті його не приймали у своє товариство, бо був він не гарний, не товариський, галасливі ігри його не приваблювали. Сам собі шукав розваги і знайшов їх у театральних виставах, до яких створював власні сюжети. Вирізав силуети з паперу і грав за всіх персонажів. Ще з дитинства Ганс виявляє схильність до мріяння і письменства, до співу, бо мав чудовий голос.

  Величезне враження на Андерсена справив справжній театр. Хлопчик вирішив, що театр — його покликання. Всіляко намагався потрапити до театру і таки потрапив. Нескла́дного довготелесого підлітка, проте з чудовим сопрано із жа́лю взяли на другорядні ролі. Вікова ломка голосу – і його звільнили. Так Андерсен розпрощався з мрією про сцену. Він замкнувся, майже не говорив і заглибився у свої мрії та вигадані образи. Чи не тому Елізі треба було мовчати, поки не зшиє для всіх братів-лебедів сорочки, аби вони знову перетворилися на людей. Та й Русалочка виміняла свій голос на людські ноги. А «Гидке каченя» можна сприйняти і як казку для дітей, і як історію життя майстра слова, який видається чужим і нікчемним у світі прагматичних душ.

   Коштів на системну ґрунтовну освіту не було, тому Андерсен здобував її уривками. Не любив вчитися, навчився читати й писати лише у 10 років. У школі були введені тілесні покарання, хлопчика били по руках так, що розпухали пальці. Він відмовляється ходити до школи. Мати з відчаю пішла до ворожки, а та сказала, що він стане знаменитим і на його честь у місті буде організовано феєрична зустріч. Жінка розуміла, що без освіти стати знаменитим неможливо і знайшла єдиний заклад, де тілесні покарання не практикувалися: благодійна школа, куди брали і єврейських дітей. Забігаючи наперед: після тривалих подорожей його так і зустрічали у рідному місті. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Фразеологізми та їх пояснення

  Що таке фразеологізм?
Фразеологізм – це народна фраза, яка прижилася в побуті людей і пояснює ту чи іншу подію, явище, дію, певне поєднання низки слів, які разом мають глибокий зміст, а окремо не мають особливого значення.

 Фразеологізми стали невіддільною частиною української мови та культури, відображають народну мудрість і багатство досвіду. Фразеологізми, окрім поповнення словникового запасу, роблять мову колоритною та витонченою, є джерелом веселих і цікавих асоціацій.
Пропонуємо топ-50 цікавих і популярних фразеологізмів, які зроблять вашу мову витонченою, а розмову – колоритною.

Бачити смаленого вовка – бути обізнаним.
Без тижня день – нещодавно.
Бити лихом об землю – бути оптимістом.
Важким духом дихати – гніватися.
Вилами по воді писано – щось непевне, сумнівне.
Вискалити зуби – сміятися.
Вискочити на сухе – уникнути покарання.
Вискочити, як Пилип з конопель – зненацька, несподівано.
Ганяти вітер по світу – ледарювати.
Годувати жданиками – неодноразово обіцяти зробити щось, але не дотримуватися обіцянок.
Давати горобцям дулі; баглаї годувати; клеїти дурня; бити байдики; ловити ґав; лежати лежнем; посиденьки справляти – ходити без діла, тинятися, байдикувати.
Два чоботи на одну ногу – бути схожими між собою світоглядом.
Дерти кирпу – триматися гордовито.
Жувати жуйку – набридливо повторювати те саме.
З дощу та під ринву; з вогню та в полум’я; тікав від диму, та впав у вогонь; з калюжі та в болото; утікав від вовка, та натрапив на ведмедя – з однієї неприємності вскочити в іншу, ще більшу. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2