Портфоліо дошкільника: методичні поради вихователю ЗДО щодо реалізації індивідуального підходу

  Індивідуальний підхід – це такий підхід до навчання і виховання дошкільників, який дозволяє вихователеві гнучко використовувати систему освітньої роботи, забезпечуючи при цьому особистісний розвиток та саморозвиток дошкільників, засвоєння ними оптимального обсягу знань, формування необхідних для життя рис характеру, якостей, умінь та навичок. Індивідуальний підхід спрямовується на підтримку дитячої індивідуальності.

  Деякі прийоми підтримки дитячої індивідуальності:
– зробіть збірку малюнків кожної дитини „Мої малюнки”. Об’єднайте їх в тимчасову діючу виставку „Наші малюнки”;
– зробіть колаж про кожну сім’ю. Об’єднайте їх у спільну галерею;
– проводьте дні іменинника, які можуть перетворитися в „Тетянин день”, „Наталін день”. Протягом цього дня звертайте на цю дитину особливу увагу, нехай у неї будуть якісь особливо привабливі доручення;– називайте дітей по імені, використовуйте ласкаві домашні імена.
– поповнюйте групу матеріалами, які б враховували особливі інтереси дитини;
– розповідайте батькам в присутності дітей про їхні успіхи.
– просіть дитину постійно розповідати про свої плани щодо подальшої діяльності, окремих дій.
– запитуйте дітей про щось однакове, записуйте відповіді на окремих плакатах, а плакати об’єднуйте в панно.
– разом з дітьми виробіть правила поведінки в групі
– оформлюйте разом з дітьми портфоліо.

Зупинимося детальніше саме на останній позиції – структурі та змісті портфоліо дітей 5-6 років.

  Портфоліо – це своєрідна скарбничка успіхів дитини за основними показниками, що характеризують суттєві сторони фізичного, соціального, пізнавального, мовленнєвого, естетичного розвитку старшого дошкільника 5-6 років.
Робота з портфоліо протягом останніх років перед вступом до школи допоможе вихователям та батькам установити близькі стосунки, проводити більше часу разом, створить атмосферу спільності інтересів.

  Дорослі зможуть:
– своєчасно відзначати успіхи дитини;
– підтримувати самоповагу, розвивати самооцінку, допомогти зрозуміти свої сильні та слабкі сторони;
– розвивати інтерес до різних видів діяльності (заняттям, грі, спостереженням, фізичним вправам тощо);
– формувати у дитини навички самоконтролю та самооцінки.

Портфоліо стане в нагоді педагогам, батькам, гувернерам та дітям, які готуються стати першокласниками.

Сторінки: 1 2

Залишити відповідь