Archive for 31 Травня, 2024

23 травня – Всесвітній день черепахи

  23 травня у Всесвітній день черепахи відбулася онлайн екскурсія в зоопарк Острави.

 Така екскурсія для тих, хто цікавиться життям тварин в зоопарку міста Острава (Чеська Республіка) у 2024 році відбулася вдруге. Гід – Юлія Компанець повела охочих у гості до черепахи. Започаткувало таку подію як Всесвітній день черепах 23 травня 2000 року Американське товариство з порятунку черепах. Мета цього дня – звернення уваги людства до гострої проблеми масової гибелі цих тварин через втручання людей у їхнє життя, а саме: забруднення території проживання, кліматичні зміни, протизаконні вбивства, неякісний догляд за тваринами в неволі тощо.

 Як писала дитяча поетка Ганна Чубач (1941-2019) «… і маленькі діти знають, черепахи не літають».

 Виявляється, відмінність цієї тварини від інших, міцний панцир і повільність спричинили виникнення в народі різних версій щодо появи на світі черепахи, зокрема в давнину вважали, що ці тварини вміли літати як птахи. Але загордилися, почали кепкувати над людьми і навіть нападати на них. Тоді Господь їх покарав, одягнув на них череп’я і скинув на землю. Ось звідси
на справедливо покараних говорять: «Покарав, як Бог черепаху».

 Ще народ зберіг віру в те, що черепахам відомі властивості всіх трав і вони при потребі використовують це. Так, ніби, якщо загородити яйця черепахам кілочками, то вона обов’язково принесе розрив-траву, за допомогою якої розірве огорожу. Тож можна підстерегти черепаху, відібрати зілля і самому ним користуватися. У сільській місцевості вважали черепаху корисною для корів. «У деяких регіонах України вірили, що ці істоти сприяють продуктивності корів.

 Тому їх тримали в ночвах з помиями, якими потім напували тварин. Нерідко черепаху підпускали до дійної корови, щоби та полизала панцир. Це начебто підвищить надої й поліпшить жирність молока» (Василь Скуратівський «Русалії»). ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Відкрите заняття для батьків та вихователів в рамках днів науки

21 травня 2024 року відбулося відкрите заняття «Налагодження комунікації між вихователями ЗДО та батьками дітей з ООП» для батьків дітей з особливими освітніми потребами та вихователів ЗДО № 95 та ЗДО № 199 Святошинського району міста Києва. Заняття провела доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидатка психологічних наук Шопіна Марина Олександрівна.

Разом обговорили важливе питання налагодження комунікації та формування навичок самообслуговування дитини з ООП. Це абсолютно мінімальна база дій, якої треба навчити дитину за будь-яких умов, щоб надати їй реальні шанси на соціалізацію.

Також приділили увагу організації занять, основних правил взаємодії із дитиною, допоміжних матеріалів та їх використанню. Окремо визначили причини, через які дитина може відмовлятися від взаємодії. Вправлялися у підборі оптимальної кількості завдань та тривалості занять.

У ході зустрічі батьки та педагоги закладів дошкільної освіти взяли участь у виконанні вправ, що спрямовані на відпрацювання практичних прийомів, які мають навчити дитину відчувати позитивні емоції та долати страхи під час проживання нових для них обставин.

Матеріал підготувала доцентка кафедри Шопіна М.О.

День блокнота (записної книжки)

   Щорічно 19 травня відзначається молоде свято основного атрибута планування – День блокнота (або День записної книжки). Подію започаткували у 2016 році.

 Впродовж XIV-XV століть записники часто робили вручну вдома, малюючи на обкладинках, іноді на окремих аркушах, які пізніше перепліталися. Сторінки були порожні, і кожен блокнот повинен був мати на папері лінії. Створення та ведення блокнотів було настільки важливою технікою управління інформацією, що діти навчалися цього у школі.

  Яку ж користь може принести блокнот cьогодні? Окрім естетичного задоволення від дизайну, варіантів якого зараз безліч, блокнот дарує нам можливість планувати день, тиждень, місяць та навіть рік.

    Кожен має змогу оформити й розмалювати записну книжку за власним смаком. Блокнот зберігає важливі відмітки, ідеї, мрії, контакти, рецепти, малюнки тощо. Ведення блокнота допомагає організуватися, фіксувати важливе, записувати ідеї та просто насолоджуватися процесом письма чи малювання від руки.

  Цей травневий день – чудова можливість обрати блокнот чи створити його самостійно. Якщо ж у шафі давно порошиться старенька записна книжка, то приведіть її до ладу й почніть користуватись знову.

Споріднені події:
День ручного письма (день почерку) – 23.01,
День олівця – 30.03,
День написання листів – 07.12.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Цікава математика

  16 травня 2024 р. відбувся вебінар «Зацікавити та навчити: ефективні методи викладання математики». Відповідальними за проведення заходу були старші викладачки Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Ірина Санковська та Світлана Цибульська.

 З доповідями виступили вчителі початкових класів міста Києва: Журило Віра Василівна, спеціалізована школа №14 м. Києва («Індивідуальні картки диференційованого навчання як інструмент підвищення якості освіти в умовах війни»), Лиса Людмила Леонтіївна, школа І-ІІІ ступенів №280 («Калейдоскоп математичних цікавинок»), Поліщук Любов Андріївна, Печерська гімназія №75 («STEM-освіта як засіб реалізації міжпредметних зв’язків у початковій школі НУШ»).

 Вчителі ділилися досвідом застосування сучасних технологій навчання математики, які роблять уроки цікавими і захоплюючими, давали практичні поради щодо використання ігрових та діяльнісних підходів викладання. Педагоги поділилися секретами допомоги учням у розвитку математичних навичок, впевненості в собі, мотивації до вивчення математики. Акцентували увагу на необхідності практичного виміру природничо-математичної освіти, застосування знань у конкретних життєвих ситуаціях.

 Вебінар став ще одним кроком на шляху підвищення математичної компетентності педагогів.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.

Якісні виміри вищої педагогічної освіти та освіти дорослих в умовах суспільно-політичних викликів

  16 травня 2024 року у рамках Фестивалю науки в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «ЯКІСНІ ВИМІРИ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ТА ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В УМОВАХ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ВИКЛИКІВ».

 Організаторами заходу виступили викладачі Факультету педагогічної освіти. У заході взяли участь викладачі Інституту післядипломної освіти КСУБГ та Львівського національного університету імені Івана Франка.

 Із доповідями на круглому столі виступили: Бондаренко Геннадій Леонідович, завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді: «Якість підготовки майбутнього вчителя початкових класів крізь призму інноваційного функціонування освітнього простору Факультету педагогічної освіти»); Біляковська Ольга Орестівна, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Якість професійної підготовки майбутніх учителів у сучасних умовах»); Сіранчук Наталія Миколаївна, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Критерії оцінювання якості освітніх програм закладів вищої освіти України»); Меленець Людмила Іванівна, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Суспільна цінність освіти дорослих в контексті якісного функціонування системи неперервної педагогічної освіти» ); ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Інновації в закладах дошкільної освіти: методичний супровід упровадження

Науково-практичний вебінар з такою назвою відбувся 14.05.2024 в онлайн форматі.
Доцентка кафедри, кандидатка психологічних наук Смольникова Галина Валентинівна розповіла про поширення та запровадження в освітній практиці столичних закладів дошкільної освіти ідей, засобів, педагогічних технологій, які дозволять формувати ключові компетентності дошкільників.

Під час зустрічі проводилася робота із розвитку та вдосконалення предметно-практичної компетентності педагогів, заслуховувалися їх думки та розповіді. Цільовою аудиторією були педагогічні та науково-педагогічні працівники закладів дошкільної освіти м. Києва.
Технічну підтримку і застосування сервісів з опитування присутніх здійснювала старша викладачка кафедри Санковська Ірина Мечиславівна.

В опитуванні щодо запроваджуваних в ЗДО міста інноваціях взяли участь 92 учасники.

Досвідом роботи за програмою “STREAM-освіта або Стежки у Всесвіт” у закладі дошкільної освіти № 692 поділилася вихователь-методист Шишук І.В.
Презентація Шишук І.В.

Матеріал підготували доцентка кафедри Смольникова Г.В. та ст. викладачка кафедри Санковська І.М.

Сторінками травневого календаря

Шановні освітяни!
Пропонуємо вашій увазі дайджест березневого календаря:
  ВСІ дати травня.

1 травня – день партизанського садіння соняшника
3 травня – день словотворця
7 травня – день дитячого метального здоров’я
10 травня – день очікування Мері Поппинс
15 травня – день клімату
16 травня – день любові до дерева
19 травня – день блокнота
29 травня – день компостування

    Матеріал підготувала ст. викладачка кафедри
Санковська І.М.

Фестиваль науки-2024 на кафедрі дошкільної та початкової освіти!

   Шановні науковці, практики, студенти!

  Запрошуємо вас відвідати науково-комунікативні заходи, які організували викладачі кафедри в рамках Фестивалю науки-2024 Університету Грінченка (до Дня науки в Україні).

Назва і дата заходу: науково-практичний вебінар «Інновації в закладах дошкільної освіти: методичний супровід упровадження» 14.05.2024 о 13:00.
https://us05web.zoom.us/j/85052043109?pwd=uNahzyNxY9XkRW1Ipz3BgdWq9buVRi.1
Мета: поширення та запровадження в освітній практиці закладів дошкільної освіти ідей, засобів, педагогічних технологій, які дозволять формувати ключові компетентності дошкільників. Розвиток і вдосконалення предметно-практичної компетентності педагогів.
Цільова аудиторія: педагогічні, науково-педагогічні працівники закладів дошкільної освіти м. Києва.
Відповідальні: Смольникова Галина Валентинівна, Санковська Ірина Мечиславівна.

Назва і дата заходу: науково-практичний вебінар «Кліматична освіта для всіх і кожного» 15.05.2024 о 15:00.
https://us05web.zoom.us/j/85052043109?pwd=uNahzyNxY9XkRW1Ipz3BgdWq9buVRi.1
Мета: акцентування уваги на проблемі зміни клімату: природних і антропогенних причинах, на питанні стихійності атмосферних явищ, катаклізмів й адаптації міст та сіл до них, на наслідках зміни клімату в Україні.
Цільова аудиторія: педагогічні, науково-педагогічні працівники закладів освіти м. Києва.
Відповідальна: Санковська Ірина Мечиславівна.

Назва і дата заходу: науково-практичний вебінар «Зацікавити та навчити: ефективні методи викладання математики в початковій школі» 16.05.2024 о 15:00.
https://us05web.zoom.us/j/85052043109?pwd=uNahzyNxY9XkRW1Ipz3BgdWq9buVRi.1
Мета: акцентування уваги на потужному інструменті, який допомагає дітям розвивати логічне та критичне мислення, вчить вирішувати проблеми.
Цільова аудиторія: вчителі початкових класів.
Відповідальні: Санковська Ірина Мечиславівна, Цибульська Світлана Михайлівна.

Назва і дата заходу: Київський нетворкінг «Соціокультурний і природничий простір Києва: пізнавально-освітній ресурс для становлення відповідального громадянина» 21-22.05.2024 о 13:00. https://meet.google.com/xjc-iqbk-wim
Програма нетворкінгу.
Мета: обговорення особливості, можливості соціо-культурного надбання столиці та використання їх як ресурс, що заслуговує на активне використання в освітньому процесі. Розглянемо зміст про киян та Київ із позиції його адаптації до розуміння дитини, з орієнтацією на розвиток і виховання самостійної, свідомої, життєво компетентної особистості.
Цільова аудиторія: педагогічні, науково-педагогічні працівники закладів освіти м. Києва, батьки вихованців та учнів.
Відповідальна: Гончаренко Алла Миколаївна.

Назва і дата заходу: науково-практичний вебінар «Скарби біорізноманіття – «і маленькі діти знають: черепахи не літають» (онлайн екскурсія в зоопарк Острави») 23.05.2024 о 14:00.
https://us04web.zoom.us/j/9293339378?pwd=NHinXyYIFhUALetR6rDfxe6Nc4Fhss.1&omn=72131001102 Ідентифікатор конференції: 929 333 9378 Код доступу: p2qEPz
Мета: розвиток загальних та професійних компетентностей. Тепер для того, щоб побувати на екскурсії, не обов’язково кудись їхати або йти, необхідно налаштуватися на позитив та налаштувати гаджети.
Цільова аудиторія: педагоги закладів дошкільної та початкової освіти, батьки вихованців та учнів, всі охочі пізнавати дику природу.
Відповідальні: Меленець Людмила Іванівна, Компанець Юлія Сергіївна.

Назва і дата заходу: науково-практичний вебінар «Виховуємо читача. Книжчин календар» 27.05.2024 о 15:00.
https://us05web.zoom.us/j/85052043109?pwd=uNahzyNxY9XkRW1Ipz3BgdWq9buVRi.1
Мета: обговорення питання важливості читання та спілкування дитини з книгою, використання сучасних форматів дитячого читання. Надання рекомендацій, практичних вправ та завдань щодо залучення дитини до процесу читання.
Цільова аудиторія: педагоги закладів освіти, батьки вихованців та учнів.
Відповідальні: Санковська Ірина Мечиславівна, Цибульська Світлана Михайлівна.

Назва і дата заходу: науково-практичний вебінар «Читання «слово за словом»: стисла довідка про методику Марії Монтессорі» 28.05.2024 о 15:00.
https://us05web.zoom.us/j/89077621008?pwd=mkhawlcd8rBKEFdP74A27fX16EUTMN.1
Мета: розвиток предметно-методичної компетентності вчителів початкових класів, які хочуть розробити цікаві та ефективні уроки з української мови й читання, а також усіх, хто цікавиться ефективними методами навчання дітей читанню і грамоті, вправляння у створенні відповідного «мовного» середовища та підборі матеріалів для практикування вдома, в групі дитячого садка та в класі початкової школи.
Цільова аудиторія: педагоги закладів дошкільної та початкової освіти, батьки вихованців та учнів.
Відповідальна: Щербина Вікторія Миколаївна.

Усесвітній день комунікацій (World Communications Day)

   Це щорічне свято засновано у 1967 році Папою Павлом VI і має на меті підкреслити важливість спілкування для сприяння порозумінню, діалогу та єдності між окремими людьми та спільнотами.

У 2024 році це 12 травня. Цей день часто містить спеціальні послання Папи Римського, які стосуються актуальних тем, пов’язаних із спілкуванням та його впливом на суспільство. Він нагадує про те, що потрібно відповідально використовувати медіа-платформи та засоби комунікації, поважаючи гідність інших і сприяючи правдивому та конструктивному діалогу.

Це дає можливість поміркувати про роль медіа та комунікаційних технологій у формуванні нашого суспільства та сприяти відповідальним та етичним комунікативним практикам.

  У квітні 2024 року викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти в неформальній комунікації із завідувачкою кафедри дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти – Анною Рего обговорили питання співпраці та спільнодії у питаннях здійснення наукових досліджень, створення умов

для формування стійкості в педагогів в умовах постійного стресу, підвищення психологічної грамотності та професійної компетентності педагогів щодо cтворення середовищ, в яких діти в партнерській взаємодії з дорослими впевнено обговорюють, чого та як хочуть досягти та інші.

  На фото завідувачка кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка – Людмила Меленець, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка –

Ольга Третяк в гостях у завідувачки кафедри дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти – Анна Рего (місто Ужгород, 21.04.2024)

Матеріал підготувала завідуюча кафедрою Меленець Л.І.

Як покращити увагу в дошкільнят?

  Увага починає формуватися з перших тижнів життя дитини. Поступово немовля навчається зосереджувати свій зір і слух на різних об’єктах та рефлекторно відповідати на зовнішній вплив відповідними рухами.

  У дошкільному віці увага відображає інтереси дитини щодо оточуючих предметів i дій. Дитина зосереджена на предметі чи на дії доти, доки не згасає її інтерес до цього предмета або дії. Поява у дошкільному дитинстві нових інтересів, участь у нових видах діяльності, підвищують здатність дошкільника довше займатися певною справою. Наприклад, дитина може тривалий час грати у цікаву гру, малювати, займатися створенням поробки тощо.

  А як же покращити увагу в дошкільнят? Дивіться про це у відео:
“Розвиток УВАГИ: ігри для дітей дошкільного віку”
.

Матеріал підготувала доцентка кафедри Шопіна М.О.