Archive for Санковська Ірина

Світ дитини з особливими освітніми потребами в період війни: підтримуємо та надихаємо.

У період 25.03-07.04.2022 р. викладачами кафедри дошкільної та початкової освіти була підготовлена та проведена серія вебінарів для педагогів та батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами (ООП).
Учасники он-лайн зустрічей ознайомилися з:
– практичними порадами щодо сенсорної та психологічної підтримки дітей з ООП в умовах військових дій;
– обговорили питання різних засобів, предметів-замінників, іграшок, які допоможуть дитині «адаптуватися» та впоратися зі складною ситуацією, з тривогою, страхами.

Було звернено увагу на створення дорослими для дитини «безпечного адаптивного простору» з можливістю розвитку дрібної моторики і мовлення. Запропоновані арт-терапевтичні техніки допоможуть педагогу чи батькам підтримати свій і дитячий стан та зменшити емоційне напруження, уникнути ситуації обмеженого доступу до дидактичних матеріалів, застосувати авторські ігри і завдання для роботи з дітьми з ООП під час переміщення.
Війна – не перешкода розвитку дітей! Впевнені, що запропоновані Вікторією Пеценко, Анастасією Кульбедюк, Ольгою Третяк матеріали будуть корисні тим, хто опікується навчанням і вихованням дітей!
Віримо в перемогу кожного на своєму «фронті»!

Більше дізнатися про роботу з дітьми з ООП можна на модулі «Дистанційне та змішане навчання дітей з ОПП» (авторки Кульбедюк А., Пеценко В.).

Корисні ресурси з вебінару:
«Казкотерапія для зняття стресу в учнів початкової школи» (авторка Третяк О.П.)
«Світ дитини з особливими освітніми потребами в період війни підтримуємо та надихаємо» (авторки Кульбедюк А., Пеценко В.)

Рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні

Шановні колеги!
Просимо вас ознайомитися з рекомендаціями щодо діяльності закладів дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»:
«Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану» (додаток 1);
«Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайної ситуації» (додаток 2);
«План дій вихователя закладу дошкільної освіти у випадку надзвичайної ситуації» (додаток 3).

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/3845-22 від 02.04.2022

Просимо всіх педагогічних працівників закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти дітьми відповідного віку, скористатися даними документами у своїй роботі.

Вебінар “23 березня – Всесвітній день метеорології”

Всесвітня Метеорологічна Організація дозволяє підтримувати міждержавне співробітництво в галузі гідрометеорології та оперативної гідрології, яке можливе шляхом координації глобальних, регіональних, національних систем спостереження та міжнародного обміну гідрометеорологічними даними.

З 23 березня 1961 року ця дата відзначається як професійне свято метеорологів всієї планети. Кожного року цей день святкують під певним гаслом, приділяючи особливу увагу конкретній темі.


Під час зустрічі учасники дізналися про “погодні” професії та особливості роботи метеоролога зокрема, про національну систему спостереження та обміну гідрометеорологічним даними. “Прогулялися” погодними сайтами та виконали ряд метеорологічних завдань.

Корисні ресурси з вебінару:

Презентація “23 березня – Всесвітній день метеорології”

Яка сьогодні погода?

Відео “Навіщо світу потрібні метеорологи”

Відео “Хто складає прогноз погоди”

Відео “Особливості роботи метеоролога”

Модуль “Екологічні дати року”

Матеріали підготувала Санковська І.М., викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти

Вебінар “22 березня – Всесвітній день водних ресурсів”

Всесвітній день водних ресурсів – запроваджений Генеральною Асамблеєю ООН в 1992 і відзначається з 1993 року.

Метою дня є привернення уваги до проблем якості питної води, необхідності охорони водних ресурсів та їх раціонального використання.

 

На зустрічі обговорювалися питання важливості води для життя на планеті, потреби берегти як прісну, так і солону воду, проранжовано ефективність дій з економічного споживання води в побуті, опрацьовано ряд цікавих пізнавально-дослідних завдань.

Корисні ресурси з вебінару:

Презентація “22 березня – Всесвітній день водних ресурсів”

Модуль “Еколого-просвітницькі проєкти в шкільному просторі”

Відео “Вода та її агрегатні стани”

Відео “Водозбереження”

Анімація “Водозбереження”

Віртуальна вода: міф чи реальність?

9 ідей для зменшення власного «водного сліду»

Матеріали підготувала Санковська І.М., викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти

Вебінар “21 березня – Всесвітній день лісу”

Традиція відзначення Дня лісу бере початок з 1971 року з часу загальних зборів Європейської конфедерації сільського господарства.

Міжнародний день лісів відзначається 21 березня за рішенням Генеральної Асамблеї ООН від 28.11.2012 року.

Оскільки наразі на Київщині відвідування лісів населенням заборонено, як пішки, так і на транспорті, ми відвідали ліс віртуально! Дізналися про важливість його складових та зрозуміли, чому потрібно дотримуватися правил поведінки у лісі! Навчилися корисному і виконали кілька цікавих завдань.

Корисні ресурси з вебінару:

Презентація “21 березня – Всесвітній день лісу”

Відео “Дерева говорять …”

Анімація “Папір”

Прості поради, які допоможуть зберегти ліси

Модуль “Педагогіка лісового еко уроку в початковій школі”

Матеріали підготувала Санковська І.М., викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти

Запрошуємо на вебінар

Шановні колеги! Запрошуємо вас на вебінар «23 березня – Всесвітній день метеоролога», який відбудеться 23 березня 2022 р. о 13.00.

Посилання на зустріч: https://zoom.us/j/98881018583?pwd=Q2oyL0RuTDk3VVFGaEYyUnkwOXVrUT09
Ідентифікатор: 988 8101 8583  Код: 17PuM3

Учасники вебінару дізнаються про “погодні” професії та особливості професії метеоролога зокрема, про національну систему спостереження та обміну гідрометеорологічним даними. “Прогуляються” погодними сайтами та виконають ряд метео завдань.

Ясла Монтессорі – які вони?

Дитина почала впевнено ходити …
Це новий поступ не тільки у фізичному розвитку малюка, а й подальший крок у його особистісному становленні, у формуванні нових відносин всередині родини. Будинок продовжує залишатися найважливішим місцем, а батьки – головними людьми для маляти.
Але облаштувати дім так, щоб задовольнити більшість потреб дитини раннього віку, складно. Тому батьки намагаються обрати щось особливе для свого малюка серед доволі великого переліку садків.
У Монтессорі-садку група для дітей до 3-х років часто називається Тоддлер (toddler). Буквальний переклад означає «самостійний малюк», так в англомовних країнах називають дітей у віці від 1 до 3 років.

Сторінки: 1 2

Запрошуємо на новий дистанційний модуль

Шановні колеги!

Продовжуємо знайомити вас з новинками роботи нашої кафедри і запрошуємо на новий дистанційний модуль: “Пісочна терапія у роботі вихователя ЗДО”.


Опанування модуля допоможе вам дізнатися про необхідний інструментарій для пісочної терапії. З чого розпочинати ігри з піском та як організувати таку діяльність для дошкільнят?

Згодом ви вправно відрізнятимете звичайний пісок від кінетичного, володітимете прикладами ігор з різними видами піску.

Після опрацювання модуля учасники отримають сертифікат про 10-годинне підвищення кваліфікації.

Матеріал підготувала Шопіна М.О., доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидатка психологічних наук.

11 лютого – Міжнародний день жінок і дівчат у науці

Міжнародний день жінок і дівчат у науці проголошений Резолюцією 70-ї сесії Генеральної Асамблеї ООН від 22 грудня 2015 року з метою досягнення повного і рівного доступу жінок і дівчат до науки і розширення їх прав і можливостей, а також забезпечення гендерної рівності.


Як зазначають в ООН, наука і гендерна рівність – невід’ємні елементи процесу досягнення цілей розвитку, включаючи ті, які викладені в Порядку денному сталого розвитку до 2030 року. За останні 15 років світове співтовариство досягло значних успіхів у справі залучення жінок і дівчат у науку.

Незважаючи на це, вони досі стикаються з обмеженнями у цій сфері: згідно з дослідженнями, на сьогодні у світі науковців-жінок менше 30%.


Пандемія наочно продемонструвала найважливішу роль жінок-дослідників на різних етапах боротьби з COVID-19, починаючи з поглиблення знань про вірус і закінчуючи розробкою методів тестування та вакцини проти вірусу.

Презентація “11 лютого – день жінок і дівчат у науці”
ТОП-10 успішних українських вчених-жінок
Героїні STEM: Десять жінок у науці, яких ви повинні знати
Гендерний паритет у науці: тенденції в світі та в Україні

Матеріали підготувала Санковська І.М., викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти

Очні заняття з підвищення кваліфікації педагогів столиці.

Сьогодні посилюється інтерес до соціальних аспектів виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, розвитку в них умінь керувати своєю поведінкою та способами спілкування, здатності вибору адекватної поведінки, орієнтації у нових обставинах, відчуття свого місця серед інших людей.
Відповідно до запитів адміністрації столичних закладів дошкільної освіти: №№ 33, 72, 168, 191, 192, 225, 295, 395, 425, 429, 432, 480, 686, 712, НВК «Кияночка» було проведено численні заняття, які охопили 314 освітян.


Не випадково у Базовому компоненті дошкільної освіти (2021) підкреслюється, що «результат сформованості соціально-громадянської компетентності засвідчує ціннісне ставлення дитини до себе, своїх прав і прав інших, наявність уявлень про правила і способи міжособистісної взаємодії з членами сім’ї, родини, іншими людьми та вмінь дотримуватись цих правил в соціально-громадянському просторі, а також ціннісне ставлення та повагу до культурних надбань українського народу, представників різних національностей і культур».


Саме питання формування соціальної компетентності дошкільників та учнів початкової школи було в центрі уваги під час очних занять, які проводила доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидатка психологічних наук, доцентка, Смольникова Г.В. для педагогів у вересні-грудні 2021 та січні 2022 року.


За результатами навчання слухачі отримали сертифікати про 10-годинне підвищення кваліфікації.

Матеріал підготувала Смольникова Г.В., доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидатка психологічних наук, доцентка.