Archive for 21 Квітня, 2025

Партнерська взаємодія батьків, вихователів і дітей як учасників освітнього процесу дошкільного закладу

  Батьки та вихователі ЗДО №653 разом взаємодіють на психолого-педагогічному тренінгу “Подолання наслідків агресивної поведінки у дітей дошкільного віку”

  Сучасна сім’я, як в Україні, так і в більшості європейських країн, переживає перехідний період. Сьогодні активно обговорюються питання структури сім’ї, її цінностей, вірувань і норм, що пов’язано з дошлюбними стосунками та шлюбом; зміни моделей взаємовідносин у сімейній системі (рівень розлучень, збільшення числа працюючих матерів, зниження народжуваності, війна в Україні); підкреслюється цінність незалежності за рахунок традиційного шлюбу. Всі ці проблеми безумовно впливають на особливості змісту організації роботи закладу дошкільної освіти з сім’ями вихованців і на встановлення партнерської взаємодії між учасниками освітнього процесу.

  Зазначимо, що освітнє партнерство в даному випадку – це форма спілкування та співпраці його учасників на підтримку дитини. Це передбачає взаємну повагу, єдність виховних вимог, різних варіантів рішень і дій впливу на дитину. Таке спілкування включає особисті розмови, телефонні дзвінки, щоденні інформаційні контакти, надсилання фотоальбомів та інформаційних бюлетенів, проведення консультацій, конференцій, круглих столів для батьків тощо.

  Перевагами партнерства дошкільного закладу з сім’єю є:
– покращення освітніх навичок і знань батьків щодо стосунків дитини з родиною, її душевного життя, станів і поведінки;
– розвиток лідерських якостей батьків;
– зв’язок сімей із членами громади;
– надання послуг та необхідної підтримки сім’ям.

  Працівники дошкільних закладів наголошують, що більший інтерес до партнерської взаємодії проявляють матері. Їх цікавлять питання наскільки дитина відчуває впевненість у своїх силах, чи є у неї друзі, чи щаслива і задоволена вона дитячим садочком (що більш важливіше, ніж те, які знання дитина засвоює), чи подобається їй пропоноване харчування. Також обговорюється рівень відкритості вихователів у спілкуванні з батьками, можливість постійного інформування родини щодо поведінки дитини, її самопочуття (часто в такій інформації бракує деталей), надання можливості батькам за власним бажанням брати участь у практичних заходах садочку. Разом із цим, на думку вихователів, значна частина батьків приділяють не достатньо часу та уваги проблемам дитини. Вони не можуть оцінити свою співпрацю з дошкільним закладом.

  До міста Києва в умовах воєнного часу приїхала значна кількість переселенців. Вони, на жаль, втратили зв’язок зі своїм корінням і обмежені в знайомстві з новим місцем проживання. Тому родини дітей, які відвідують дошкільний заклад, стали більш неоднорідними. Зважаючи на це ми дійшли висновку, що у програмі партнерства в умовах дошкільного закладу слід більшою мірою орієнтуватися на діалогову діяльність і меншою – на індивідуальний процес. Пам’ятаємо, що етичний простір дошкільного закладу створюється тоді, коли батьки, педагоги, діти з різними світоглядами, позиціями або навіть організаційними чи особистими цілями прагнуть вести діалог, незважаючи на свої розбіжності та різні точки зору, намагаються бути певним ресурсом для освітньої роботи дошкільного закладу. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2