Archive for 31 Березня, 2024

Година уваги ПЛАНЕТІ Земля

  Кожного року останньої суботи березня мільйони людей присвячують годину своєї уваги планеті Земля (не плутати з Днем Землі). У 2024 році Година Землі (Earth Hour) в Україні буде відбуватися 30 березня о 20:30-21:30 за місцевим часом: увечері всі охочі вимкнуть світло на одну годину. Щорічну міжнародну подію Година Землі (анг. Earth Hour) започатковано World Wide Fund for Nature, Всесвітнім фондом природи.

 Вона закликає людей, організації та комерційні установи вимкнути необов’язкове світло та електричні пристрої на одну годину, щоб привернути увагу до екологічних проблем Планети. Вперше подія була організована у 2007 році Всесвітнім фондом природи Австралії та виданням The Sydney Morning Herald.    Але інженер-геолог Костянтин Ранкс стверджує, що така акція як захід із зниження споживання електроенергії «Година Землі» не має сенсу, оскільки турбіни на електростанціях не можуть зупинитися за такий маленький проміжок часу.

 Чому важливо акцентувати увагу на цій події? Мета проведення Години Землі — змусити уряди країн, власників підприємств та звичайних людей усвідомити свій «екологічний слід» та нести за нього відповідальність. Також Всесвітній фонд дикої природи використовує Годину Землі для просування законодавчих ініціатив та підтримки інших своїх проєктів, наприклад з розвитку відновлюваної енергетики.

 Година Землі дозволяє відчути солідарність з людьми в усіх частинах земної кулі та нагадує про доступні методи розумного споживання, завдяки яким кожен з нас може зменшити негативні фактори, що призводять до глобальних кліматичних змін. Ця подія надає багато інформації та конкретних фактів про екологічний стан сьогодення, а також традиційно слугує платформою для широких дискусій щодо захисту природи.

 Тому варто ділитися інформацією про цю подію в соціальних мережах. Щоб провести годину без електричного освітлення приємно і з користю, можна влаштувати затишну сімейну вечерю при свічках, поспостерігати за зоряним небом, спокійно поспілкуватися з близькими, вийти на вечірню прогулянку, зайнятися фізичними вправами, медитацією, послухати/заспівати пісні про планету Земля. На кшталт – Фліт – Моя Планета, «Кольорова планета» Побужанської плюс зі словами, МОЯ ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ, сл. О. Кононенка, муз. О. Марцинківського.

  Можливо, вам цікаво загалом дізнатися про тему часу та екології – просто і про головне? Гортайте сторінки дистанційних модулів Людмили Меленець «Ознайомлення дошкільників з часовими поняттями» та Ірини Санковської «Екологічні дати року», «Еколого-просвітницькі проєкти в шкільному просторі», «Ресурсозбереження в школі: як це працює?», «15 кроків першокласника на зустріч довкіллю», «Педагогіка лісового еко уроку в початковій школі» та присвятіть час турботі про своє майбутнє та майбутнє України.
Джерела інформації:
daytoday
Вікіпедія

Матеріал підготувала завідувачка кафедри Меленець Л.І.

LEGO-конструктор у початкових класах: граємось і навчаємось

  28 березня 2024 року відбувся вебінар «LEGO-конструктор у початкових класах: граємось і навчаємось». Метою заходу було ознайомлення учасників із застосуванням LEGO-технології, як умови реалізації діяльнісного підходу в освітньому процесі.
Спікери Ольга Третяк, доцент, кандидат педагогічних наук, і Олена Полякова, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка чудово впоралися із своїми обов’язками.
Доповідачами були столичні освітяни:
Денисова Наталія Сергіївна, асистент вчителя початкових класів школи І-ІІІ ступенів №286 міста Києва.
Тема: «Lego на уроках української мови та читання в початковій школі»;
Комарчук Олена Володимирівна, учитель початкових класів школи І-ІІІ ступенів №286 міста Києва.
Тема: «Реалізація ігрових методів навчання на уроках математики з використанням Lego»;
Надводнюк Ольга Анатоліївна, учитель початкових класів середньої загальноосвітньої школи № 13 імені Івана Хитриченка.
Тема: «Безмежний світ гри і розвитку з Lego».

Матеріал підготувала доцентка кафедри Третяк О.П.

29 березня відзначається всесвітній день Марблс

   Взагалі, ігри з камінцями мають давню історію, і різні їхні варіанти відомі у багатьох країнах світу. Наприклад, у Франції існує давня традиція гри в Петанк. За її правилами, гравці, знаходячись в межах кола, намагаються так кинути велику металеву кульку, щоб вона зупинилася якомога ближче до маленької дерев’яної кульки.

   Умови традиційної англійської гри “Боулз”, історія якої, як вважається, починається ще у 5 столітті до нашої ери у Єгипті, вимагають кинути знаряддя неправильної округлої форми, якомога ближче до маленької білої кульки.

 У ряду безлічі модифікацій гри з камінцями своє особливе місце займають і камінці Марблс. Так, перший чемпіонат з цієї гри відбувся в Тінслі Грін, в Англії ще у 1588 році та заклав основи для багатовікової традиції, що підтримуються й до сьогодні. Гравці використовують великі кульки, відомі як “стрільці”, щоб вибити інші, маленькі кульки з кільця, демонструючи майстерність і точність.

   А як використовувати камінці «Марблс» для розвивальних занять з дітьми, дивіться у відео доцентки кафедри дошкільної та початкової освіти Шопіної Марини Олександрівни “Ігри з камінцями Марблс“.

Матеріал підготувала доцентка кафедри Шопіна М.О.

Музей та проєктна діяльність в закладі дошкільної освіти

  Шановні колеги!

 Пропонуємо вашій увазі педагогічний досвід зі створення розвивального середовища в закладі дошкільної освіти засобами музейної педагогіки та проєктної діяльності з екологічного виховання дошкільників. Сподіваємось, що представлений досвід зацікавить педагогів-дошкільників і для когось, можливо, стане точкою опори, стимулом для реалізації подібних педагогічних технологій у своєму закладі.

 Звертаємо увагу, що обидва досвіди є надбанням педагогічного колективу столичного закладу дошкільної освіти №518. Дякуємо їм за готовність творити та ділитися своїми педагогічними практиками з широким загалом педагогічних працівників України.

  Зупинимося на досвіді «Формування у дітей дошкільного віку ключових компетентностей засобами музейної педагогіки (на основі музею Григорія Світлицького)». Його створили, апробували і представили спільноті педагоги закладу: Шевченко Тетяна Миколаївна, Стриженюк Леся Анатоліївна, Гавриленко Альона Василівна, Дидикало Оксана Валентинівна, Заблоцька Любов Михайлівна, Пальченко Наталія Миколаївна, Колосюк Лана Олександрівна, Яковчук Галина Віталіївна.

 Автори досвіду зосередили свою увагу на педагогічній проблемі, що наразі набула підвищеної актуальності – формування у дошкільників ключових компетентностей засобами музейної педагогіки. Досить доречним видається звернення саме до мистецького доробку відомого українського художника Григорія Світлицького, чия творча спадщина має світове визнання. Той факт, що вулиця, на якій знаходиться заклад, теж носить ім’я цього видатного українця, тільки підсилює можливості формування у дітей цілісності сприйняття світу, розуміння ними взаємозалежностей і взаємообумовленостей.

 Насамперед скажемо, що означена педагогічна технологія в останні роки набула значного розповсюдження, завдяки високим розвивальним можливостям і очевидним перевагам, таким як доступність для кожного учасника, багатоваріативність, висока міра залученості дітей та їх батьків. Свій маленький внесок у творення музею може зробити кожна дитина й відчути себе учасником великої цікавої спільної справи. Колективна справа зі створенню музею дає поштовх розвитку дітей, розширює царину пізнання світу, збагачує світ інтересів, спрямовує та об’єднує. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Відпочинок дітей дошкільного віку: сон і не тільки

  Тимчасово чи постійно перебуваючи у інших країнах, наші співвітчизники знайомляться з правилами життя, особливостями культури, оволодівають мовою. Помічають відмінності облаштування побуту, іншу систему навчання, дивуються, як організовано буття дітей дошкільного віку. Часто разюча відмінність від нашого, звичного вражає, викликає подив або захоплення. Такі приклади інформаційними потоками переходять кордони і змушують нас тут зіставляти, критично дивитися на те, що багато десятиліть вважалося непорушним.
Зазвичай відпочинок дітей уявлявся як статичне положення або сон. Однак, відпочинок може бути і пасивним, і активним.

Активний відпочинок

Одноманітна діяльність втомлює. Особливо дошкільники прагнуть динаміки, жвавих рухів, переміщення. Відпочинком для окремих груп м’язів, мисленнєвої діяльності, концентрації уваги тощо буде змінність процесів життєдіяльності дитини. Варіювання видів діяльності, що почергово або хвилеподібно набувають домінуючого у часі значення, надають відпочинок одним процесам і активізують інші. Чергуванням сповільнення та прискорення, гальмування та збудження, напруження та розслаблення не втомлює дитину, а дозволяє їй залишатися активною у різних видах діяльності, що й передбачається педагогічною організацією життєдіяльністю.
Варто уникати максимального навантаження у першу половину дня, що його несуть традиційні фронтальні заняття. У такий спосіб важко врахувати і задовольнити цікавість кожної дитини та забезпечити домірну її прагненню активність. Доцільно розподіляти змістове навантаження протягом для, мінімізуючи фронтальні способи організації діяльності. Так втома дитини не проявиться на зниженні інтересу, що, як правило, є супутніми проявами. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2 3

Очні фахові курси під час весняних канікул

     Шановні колеги!

  Під час весняних шкільних канікул Інститут післядипломної освіти Університету Грінченка пропонує всім бажаючим педагогам закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти очні фахові курси підвищення кваліфікації.

 Для педагогів початкової школи (класоводів 1-4 класів), асистентів вчителя в початковій школі та вихователів ГПД будуть проведені одноденні тренінги «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» (реєстрацію здійснюють управління освіти). Учасники отримають сертифікат на 8 годин.

  Фаховий курс для вихователів ГПД, вихователів ЗЗСО «Подолання освітніх втрат: ресурси та можливості вихователя ГПД ЗЗСО» 27-29.03.2024 р.
Початок о 10:00 в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, просп. П. Тичини, 22-Б (приміщення СШ № 81).
Реєстрація

  Дати, час та адреси проведення занять зазначені в реєстрації. Довідки за тел. +38 (097) 294-08-73 – навчальний відділ Інституту.

Очний фаховий курс для вихователів ЗДО

  На початку березня 2024 року відбулося навчання у школі професійного розвитку «Особливості діяльності педагога в умовах війни». Фаховий курс призначався для вихователів закладів дошкільної освіти столиці.

  Під час навчання педагоги мали можливість прослухати та опрацювати три модулі:
– Методичні аспекти реалізації “Базового компонента дошкільної освіти” освітній напрям “Дитина в соціумі”.
Спікер – доцент, кандидат психологічних наук, Смольникова Галина Валентинівна.
– Взаємини дошкільників: діапазон ставлення та педагогічний супровід.
Спікер – доцент, кандидат педагогічних наук, Гончаренко Алла Миколаївна.
– Книжка-вімельбух для освітнього процесу та родинного читання.
Спікер – старший викладач кафедри Санковська Ірина Мечиславівна.

  Результатами навчання слухачів курсів стали:
– здатність до визначення ефективних способів і технік комунікації відповідно до освітніх завдань, особливостей розвитку та віку дітей;
– здатність формувати та розвивати мовно-комунікативні уміння і навички дітей;
– проєктувати безпечне освітнє середовище для дітей за принципами універсального дизайну та розумного пристосування для ігор: поруч і разом.

Матеріал підготували доцентки кафедри Смольникова Г.В., Гончаренко А.М. та ст. викладач Санковська І.М.

Як створити терапевтичну книжечку для дитини?

  Дитяча терапевтична книжечка спрямована допомогти дитині прояснити різноманітні життєві ситуації, проявити особисті емоції, побороти власні страхи, надати відповіді на важливі запитання.

Дитина асоціює себе із головним персонажем книжечки та разом з ним переживає певні неприємні події та варіанти виходу з конфліктних ситуацій.

 А як створити адресну терапевтичну книжечку для дитини, дивіться у новому відео доцентки кафедри дошкільної та початкової освіти – Шопіної Марини Олександрівни:
Адресна терапевтична книжечка“.

Матеріал підготувала доцентка кафедри Шопіна М.О. 

Сторінками березневого календаря

Шановні освітяни!
Пропонуємо вашій увазі дайджест березневого календаря:
ВСІ дати березня.

1 березня – день компліменту.
3 березня – день дикої природи.
4 березня – день винайдення мікрофона.
15 березня – день захисту прав споживачів.
20 березня – день щастя.
20 березня – день Землі.
21 березня – день лісу, Всесвітній день лісу
22 березня – день водних ресурсів.
23 березня – день метеоролога, Всесвітній день метеорології.
27 березня – день театру.
30 березня – Година Землі.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Очний фаховий курс для інструкторів з фізичної культури

   Наприкінці січня 2024 року був організований і проведений очний фаховий курс для інструкторів з фізичної культури закладів дошкільної освіти «Особливості діяльності педагога в умовах війни» тривалістю 30 годин (1,0 кредит ECTS).

  Під час навчання, незважаючи на постійні повітряні тривоги, 18 інструкторів з фізичної культури мали можливість прослухати та опрацювати три модулі:
Посадові обов’язки та ділова документація інструкторів з фізкультури ЗДО.
Спікер – доцент, кандидат психологічних наук, Смольникова Галина Валентинівна.
– Психофізіологія підтримки дій людини: виклики, ризики, компроміси.
Спікер – доцент, кандидат психологічних наук, Кочерга Олександр Васильович.
– Формування фізичної компетентності дошкільників.
Спікер – доцент, кандидат психологічних наук, Дятленко Наталія Михайлівна.

   Результатами навчання слухачів курсів стали:
– здійснення нормативно-правового забезпечення фізичного виховання в закладі дошкільної освіти, планування та прогнозування результатів освітнього процесу з фізичного виховання;
– вибір ефективних методів, форм та засобів організації освітнього процесу відповідно до запитів, формування у дошкільників потреби у здоров’язбереженні;
– створення освітнього середовища вільного від насильства та булінгу, саморегуляція та толерантна взаємодія.

Матеріал підготувала доцентка кафедри Смольникова Г.В.