Archive for 30 Січня, 2024

Таємниці монохромного друга (онлайн-екскурсія в зоопарк міста Острава (Чехія)

   Шановні педагоги!!!

 Для того, щоб побувати на екскурсії, не обов’язково кудись їхати або йти. Налаштовуємося на позитив та налаштовуємо гаджети, адже є нагода 31 січня 2024 року відзначити Міжнародний день зебри, побувавши на он-лайн екскурсії в зоопарку міста Острава (Чехія).

  Вчені вирішили звернути увагу суспільства до проблеми зменшення кількості зебр у природі, оскільки «тигрові коні», як їх називали в давнину, маючи смуги, гострий нюх, щоб захистити себе від хижаків у дикій природі, не можуть себе захистити від людей, які задля наживи готові вбивати все живе. Тому за ініціативи правоохоронних організацій, які працюють над збереженням цих унікальних істот і було створене це свято.

  Тож екскурсія, яку проведе Юлія Компанець, фахівець відділу зв’язків з громадськістю Ostrava zoo розпочнеться о 13-00 за посиланням:
https://us04web.zoom.us/j/9293339378?pwd=NHinXyYIFhUALetR6rDfxe6Nc4Fhss.1&omn=73515904462

ПРО ЗЕБРУ
У малого зебреня вся смугастая рідня.
Більш нема такого дива – смужка чорна, смужка біла.
Хвіст неначе у осла, ледве грива відросла,
на коника дуже схоже, тільки ростом менше, може.
Табуном в степу пасеться і галопом десь несеться,
землю копитом збиває, як від хижаків тікає.
Ти його ураз згадаєш, як шосе перебігаєш: лиш по «зебрі»,
безперечно, переходити безпечно.
Автор – Палагняк. Клуб поезії. URL: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=346141
ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Міжнародний день конструктора “LEGO”

  28 січня світ відзначає день “LEGO”. Саме у цей день у 1958 році виробники запатентували цеглинку, яка до цього часу виступає основою для більшості наборів.
Усі елементи, випущені протягом 50 років, сумісні між собою.
«Лего» вважається одним із найбільш знакових брендів на планеті. Його основні переваги – це бездоганна якість виробів, універсальність та необмежений творчий потенціал. З цеглинок можна складати безліч різних іграшок. Усі набори комбінуються між собою. Також вони однаково добре підходять як хлопчикам, так і дівчаткам. Конструктор «Лего» сприяє розвитку соціальної складової, адже заохочує до ігор разом з друзями або членами сім’ї.
Компанія LEGO Group, заснована данським теслею Оле Кірком Крістіансеном 1932 року, отримала свою назву через два роки після того, як її творець почав випуск дерев’яних іграшок.   Вона була утворена від початкових букв слогана “leg gotd”, що означає “грати добре”.
Торгова марка LEGO була зареєстрована в Данії 1954 року. Центральним офісом компанії стало місто Біллунд у Данії. Воно розташовується тут і нині разом із найбільшим у світі Леголендом – парком відпочинку та розваг, містом, збудованим цілком з елементів конструктора ЛЕГО і відкритим у 1968 році. До речі, сьогодні у світі існує одинадцять “Леголендів”, розташованих у різних країнах світу, і ще 4 будуються.
Найкращий спосіб відсвяткувати Міжнародний день «Лего» – скласти конструктор самостійно або разом з дитиною. Компанія пропонує набори для різних вікових категорій, починаючи від 1,5 до 99 років.
Міжнародний день конструктора “LEGO”
Міжнародний день “LEGO”

  Запрошуємо всіх бажаючих на вебінар, присвячений темі “LEGO”, який відбудеться 30.01.2024 року о 15.30. Спікерки: Олена Полякова, Ірина Санковська і Ольга Третяк.
Приєднатися можна за посиланням: https://us05web.zoom.us/j/85052043109?pwd=uNahzyNxY9XkRW1Ipz3BgdWq9buVRi.1
Ідентифікатор конференції: 850 5204 3109
Код доступа: 8uGwcN

        Матеріал підготувала ст. викладачка кафедри Санковська І.М.

Лялька приходить у гості або про методичний посібник під назвою «Лялька як персона»

  10 січня цього року у рамках курсів підвищення кваліфікації відбулась зустріч з педагогічними працівниками закладу дошкільної освіти №590. Предметом обговорення стали питання соціально-емоційного розвитку дітей, зокрема, можливості обговорення з дітьми питань соціального характеру, як то: проблеми бідності, людей з інвалідністю, гендерні питання, взаємини між однолітками та ін. Розмова на такі теми вимагає підвищеної делікатності та виваженості, особливо, коли мова йде про дітей дошкільного віку.

 Багато гострих соціальних проблем залишається поза увагою педагогів в силу того, що з одного боку, значна частина з них набули актуальності лише останнім часом, з іншого – бракує вітчизняних педагогічних технологій, які б допомогли їх реалізувати в роботі з дітьми дошкільного віку. Вихователі часто не знають, як варто говорити з дітьми про людей з інвалідністю, людей з різним кольором шкіри, чому варто допомагати людям-біженцям, як можна попередити появу гендерних стереотипів, чому так важливо не допустити перших проявів насильницьких дій один проти одного та ін. Багато традиційних педагогічних підходів не дають того ефекту, який очікується – діти прослухавши розповідь вихователя чи взявши участь у бесіді часто залишаються байдужими, що загалом не позначається на характері поведінкових переваг. До того ж часто такі розмови перетворюються в надокучливе моралізування, що як відомо ніколи не приносить користі.

  Невдало використані педагогічні прийоми не тільки не дають бажаного педагогічного ефекту, а що значно гірше – руйнують довіру до дорослого, формалізують стосунки, позбавляють дитину впевненості в тому, що вона є вагомою особою, яка може змінювати світ навколо себе.

У зв’язку з цим, педагогічна методика «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини», що тривалий час впроваджувалася Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Фонду Чарльза Стюарта та Фонду «Інститут Відкритого Суспільства» викликала живий інтерес у всіх залучених педагогічних працівників.

Методика покликана допомогти дитині позитивно сприймати себе в різних ситуаціях, шанувати свою родину та родини інших; співчувати, чути інших і вчитися один у одного; оволодіти навичками постояти за себе у ситуаціях несправедливості і упередження; переносити навички у спілкуванні з лялькою на реальні ситуації життя.

  Вихователі закладу №590 також з інтересом включилися в процес ознайомлення з цією незвичною методикою: розробляли сценарії «розмов» з лялькою, пробували їх реалізовувати на практиці, вчилися маніпулювати цим персонажем, обговорювали можливості створення ляльки, що відповідала б усім вимогам методики. Загальним рішенням стало бажання більше дізнатися про методику та готовність пройти додаткове навчання.

Матеріал підготувала доцентка кафедри Дятленко Н.М.

Навчання дорослих має бути цікавим і корисним

Інститут післядипломної освіти незмінно організовує і проводить курси підвищення кваліфікації для педагогічних працівників закладів освіти. Підтримуємо дану традицію на початку нового 2024 року.

 У першу декаду січня буде проведений фаховий курс для вихователів закладів дошкільної освіти «Особливості діяльності педагога в умовах війни». Заняття проводяться очно, що уприємнить вихователів, які вже стужилися за живим спілкуванням, за активними формами роботи та практичним оволодінням навичками педагогічної майстерності.

 Тому практичне й динамічне заняття з викладачем Наталією Дятленко викличе захоплення, здивування та залишить подібність дитячого відчуття пізнання довкілля (Модуль “Малюк і вихователь: як почути дитину та побудувати з нею ефективну взаємодію?”).

 Здавалося б, що казка і форми роботи з її сюжетом нікого не здивують. У життя дітей дошкільного віку вона прийшла не як гість, а зайняла постійне панівне місце.
 Та знову про казку йшлося у змісті модуля викладача Алли Гончаренко “Модель роботи з казкою: нові підходи”. Подивимося на знайомий жанр іншим поглядом. Казка теж має своє життя, свою історію: казка-порадниця і казка-вигнанниця, казка, що рятує від страхів і вправно впорядковує світ, нейтралізує або посилює впливи.

Зміст навчання полягає у моделюванні педагогічної дії таким чином, аби йти від дитини, щоб було цікаво та корисно і їй, і вихователям.

   Матеріал підготувала доцентка кафедри Гончаренко А.М.

9 січня – день хореографа

  Цього дня вшановують представників чудової професії, а саме хореографів. Напевно, кожен із нас колись бачив танцювальне шоу. Будь-який танець, шоу чи вистава – це результат роботи відданих своїй справі хореографів.

 Слово «хореографія» грецького походження буквально воно означає «писати танець». Найдивовижніше, що хореографія передає думки, почуття, переживання людини без допомоги мови, лише засобами руху і міміки.

 Хореографи – люди з естетичним сприйняттям навколишньої дійсності, з вишуканим смаком і стилем. Насправді, навчити мистецтву твору танцю та створенню танцювальних вистав можна лише тих, хто має природні здібності, а також покликання до цього роду діяльності та професійну освіту.

 Міжнародний день хореографа присвячено тим людям, які дбайливо зберігають і примножують техніку й пластику танцювального мистецтва, навчають йому майбутніх виконавців. Завдання будь-якого хореографа полягає у розкритті індивідуальності кожного зі своїх учнів.

 Хореографія – танцювальне мистецтво, яке сприймається як сукупність двох сфер: мистецтва балету та мистецтва танцю. Хореограф займається постановкою танцю окремого виконавця чи групи.

 Балет – вишуканий вид мистецтва з багатою багатовіковою історією, що зачаровує глядачів по всьому світу. Хоча елегантність балету широко відома, існує безліч маловідомих фактів, які додають інтриги до його привабливості.

  Чоловічий початок балету.
Всупереч поширеній думці, балет спочатку був зосереджений на чоловіках-виконавцях. Розвинувшись при королівських дворах Італії та Франції епохи Відродження, він демонстрував силу та атлетизм придворних-чоловіків. Лише у 17 ст. жінкам було дозволено прикрашати сцену, хоча й обмежено, та лише певними ролями. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Публікаційна активність науково-педагогічних працівників кафедри в 2023 році

Шановні колеги-освітяни!
Представляємо перелік публікацій викладачів кафедри в 2023 році зі змістом яких можна познайомитися за посиланням: https://elibrary.kubg.edu.ua/view/creators/

Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus
1. Tretyak, O. P. та Smolnykova, H. V. та Ostrovska, M. та Studenets, O. та Ivanchuk, M. (2023) Розвиток початкової освіти на основі платформи Moodle в умовах воєнного стану International Electronic Journal of Elementary Education (15(5)). с. 399-407. ISSN 1307-9298

Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних WоS
1. Меленець, Л. І. та Савченко, С. В. та Кравчук, Л. В. та Полякова, О. В. та Черпак, Ю. В. та Щербина, В. М. (2023) Формування компетентності педагогічного партнерства серед вчителів початкової школи Revista de la Universidad del Zulia (14(41)). с. 7-28. ISSN 0041-8811
2. Дика, Н. М. та Третяк, О. П. та Горобець, С. І. та Якунін, Я. Ю. та Шопіна, М. О. та Цибульська, С. М. (2023) The Impact of Digitalization of Education on the Development of Key Teacher Competencies Revista de la universidad del zulia, 14 (41). с. 187-205. ISSN 0041-8811; 2665-0428
3. Мієр, Т. І. та Дика, Н. М. та Третяк, О. П. та Журба, К. та Голодюк, Л. С. та Стецик, С. П. та Цибульська, С. М. (2023) Information and information resources as social and personal values of education and of subjects of the educational process in the information era AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research, 13 (1). с. 6-12. ISSN 1804-7890; 2464-6733

Інші бази індексації – Index Copernicus / Erih Plus / список А/Б, затверджений МОН
1. Третяк, О. П. (2023) STEM-підхід до навчання у початковій школі Освіта та розвиток обдарованої особистості : щоквартальний наук.-метод. журнал / В.В. Бондаренко (голов. ред.) та ін. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України. 2023. № 2 (89), II квартал. 108 с. (2(89)). с. 36-42. ISSN 2309-3935
2. Третяк, О. П. (2023) Розвиток компетентності педагогічного партнерства Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького ДПУ імені Івана Франка, 61 (3). с. 155-161. ISSN 2308-4855, 2308-4863
3. Третяк, О. П. (2023) Роль компетентності вчителя початкової школи у партнерській взаємодії сім’ї і школи Modern engineering and innovative technologies, 26 (3). с. 134-128. ISSN 2567-5273
4. Третяк, О. П. та Смольникова, Г. В. (2023) Діагностика сформованості компетентності педагогічного партнерства у вчителів початкової школи Зб. наук. праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи (1(9)). с. 79-86. ISSN 2706-6258
5. Цибульська, С. М. (2023) Педагогічна взаємодія як необхідна складова інноваційного навчання у системі післядипломної освіти педагогів Modern engineering and innovative technologies (26). с. 151-160. ISSN 2567-5273
6. Цибульська, С. М. (2023) Психосооціальна підтримка дитини як вияв педагогічнох партнерської взаємодії у безпечному середовищі Modern engineering and innovative technologies, 3 (27). с. 42-48. ISSN 2567-5273
7. Цибульська, С. М. (2023) Застосування інноваційних технологій у сучасній початковій школі: аспект партнерської взаємодії Перспективи та інновації науки, с. 1111 (14(32)). с. 487-494. ISSN 2786-4952
8. Кондратюк, М. В. та Дятленко, Н. М. та Гончаренко, А. М (2023) Освітній процес в Україні (2022-2023): проблеми, виклики, тренди Академічні візії (19). ISSN 2786-586X

Монографії
1. Третяк, О. П. (2023) Удосконалення професійної компетентності вчителів з виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людини Колективна (три і більше авторів). Prospektive globale wissenschaftliche trends: Education, Philology, Psychology, Economics, Management, Medicine: Monograph. Karlsruhe, Germany, Karlsruhe. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Очні фахові курси для педагогічних працівників ЗДО у січні 2024 року

   Шановні колеги!
Інститут післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка пропонує всім бажаючим педагогам закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти очні та онлайн фахові курси.

  Учасники всіх сесій отримають сертифікат на 30 годин. Дати, час та адреси проведення занять зазначені в реєстрації. Довідки за тел. +38 (097) 294-08-73 – навчальний відділ Інституту.

Очний фаховий курс для вихователів ЗДО. 08.01 – 10.01.2024 р. Початок о 10:00.

Місце проведення: Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, просп. П. Тичини, 22-Б (приміщення СШ № 81).
Зареєструватися

Фаховий курс для музичних керівників ЗДО. 15.01 – 17.01.2024 р. Початок о 13:00.

Місце проведення: Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, просп. П. Тичини, 22-Б (приміщення СШ № 81).
Зареєструватися

Фаховий курс для практичних психологів ЗДО. 16.01 – 18.01.2024 р. Початок о 10:00.

Місце проведення: Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, просп. П. Тичини, 22-Б (приміщення СШ № 81).
Зареєструватися

Фаховий курс для інструкторів з фізичної культури ЗДО.
22.01 – 24.01.2024 р. Початок о 14:00.

Місце проведення: Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, просп. П. Тичини, 22-Б (приміщення СШ № 81).
Зареєструватися

Фаховий курс для керівників (директорів) та вихователів-методистів ЗДО. 29.01 – 31.01.2024 р. Початок о 14:00.

Місце проведення: Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, просп. П. Тичини, 22-Б (приміщення СШ № 81).
Зареєструватися