Archive for 23 Червня, 2025

Можливості поповнення власних життєвих ресурсів в умовах війни

   Психологічний вебінар з такою назвою відбувся 19 червня 2025 року. Відповідальними за його проведення були доцентка кафедри Галина Смольникова та старша викладачка кафедри Ірина Санковська.
Учасники і учасниці вебінару уважно ознайомилися з основними тезами заходу:
– необхідно прийняти ситуацію такою, якою вона є зараз,
– високий рівень стресу завжди впливає на тіло,
– стабілізація нашого власного стану залежить від нас самих,
– потрібно навчатися мистецтву маленьких кроків.
Слухачі активно долучилися до всіх технік та вправ, що пропонувалися впродовж вебінару:
– дихальних та м’язових,
– вправи “Кокон безпеки”,
– заземлення,
– поповнення емоційного ресурсу,
– роботі з метафоричними картами “Парасольки” тощо.
  На завершення 2-годинного вебінару учасники пройшли опитування на онлайн-платформі Mentimeter – сервісі для створення інтерактивних презентацій та опитів. Відповідно до результатів – активності під час заходу були визнані як “цікаві та корисні” й такі, що “змусили замислитися”.
Наступний вебінар з такою ж темою відбудеться 26 червня. Покликання потрібно шукати на головній сторінці Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка.

Додаткові матеріали та джерела:
1. Сучасне дошкілля під крилами захисту
2. Як знизити тривожність у дитини?
3. Психологічні поради батькам
4. Психологічна допомога дитині в гострому та посттравматичному стресовому стані
5. Релаксація за методом Джекобсона

Матеріали підготували доцентка кафедри Смольникова Г.В.
та старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Діяльнісний підхід організації освітнього процесу в початковій школі

  16 червня 2025 року відбулися очні курси для освітян у рамках програми «Безперервної підтримки педагогів закладів освіти м. Києва» від Інституту післядипломної освіти. На фаховому модулі «Діяльнісний підхід організації освітнього процесу в початковій школі» вчителі:
– ознайомилися з ключовими аспектами діяльнісного навчання, глибше зрозуміли його суть та значення для розвитку учнів;
– дізналися про практичні методи для впровадження активного, інтегрованого й осмисленого навчання;
– надихалися ідеями для організації навчального середовища, що мотивує та стимулює дітей до пізнання;
– удосконалили навички індивідуалізації навчального процесу відповідно до потреб кожної дитини;
– взяли участь в обміні досвідом з колегами, що сприяло професійному зростанню та оновленню педагогічного бачення розвитку освіти;
– долучилися до практичного виконання завдань;
– отримали корисні поради та роздатковий матеріал для роботи з учнями початкових класів.

 Фахова майстерність, натхнення та позитивний настрій організаторів – старших викладачок кафедри Олени Полякової та Світлани Цибульської допомогли педагогам в опануванні важливої теми.

  Учасники модуля відмітили значення діяльнісного підходу в умовах невизначеності та швидких змін. Наголосили, що він сприяє формуванню позитивного ставлення до навчання, робить його радісним, мотивуючим та цікавим. Використання цифрових інструментів та онлайн-ресурсів: інтерактивних дошок, навчальних платформ та освітніх додатків – збагачує та осучаснює освітній процес. Педагоги зазначили, що вправи на основі діяльнісного підходу дозволяють дітям активно взаємодіяти між собою, працювати в групах, обмінюватися досвідом та ідеями – робити те, що сприяє розвитку навичок командної роботи та соціальної адаптації.

 Через індивідуальний підхід і використання методів діяльнісного навчання вчителі можуть допомогти дітям не тільки надолужити прогалини у знаннях, але й розвинути психологічну стійкість. Такий підхід спрямоване на навчання через гру, опору на власний досвід, активну взаємодію та застосовування знань на практиці.

  Діяльнісний підхід, у контексті сучасних реалій, особливо актуальний щодо підготовки дітей до життя в світі, який швидко змінюється. Цей підхід розвиває навички, які будуть необхідні дітям у майбутньому, зокрема вміння вирішувати проблеми та адаптуватися до змін.

  Більше інформації про особливості організації освітнього процесу на основі діяльнісного підходу ви можете знайти за покликаннями:
1. Бовсунівська Г., Трохименко Т. «Діяльнісний підхід як основа організації освітнього процесу в початковій школі».
2. Діяльнісний підхід на уроках інтегрованого курсу “Пізнаємо природу”.
3. Застосування моделі 5E на уроках природничого циклу.
4. Мартинчук Н.О. Методичний посібник для вчителів початкових класів ” Діяльнісний підхід у навчанні”.

Матеріали підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.

ШІ-інструменти для вчителів початкової школи

  09 червня 2025 року відбулося навчання вчителів початкових класів міста Києва за фаховим модулем «Сучасний урок як форма активного навчання». З вчителями-практиками працювали Ольга Третяк та Ірина Санковська, викладачі ІПО Університету Грінченка.
  Під час заняття педагоги познайомилися з досвідом роботи вчителя початкових класів столичного ліцею №286 Христини Лічманенко. Вона розповіла про різноманітні можливості застосування ШІ-інструментів на уроках. Піддкреслила, що ШІ дивовижним чином допомагає вчителеві та змінює сам процес навчання!
Штучний інтелект блискавично швидко увійшов у різні сфери нашого життя. Однак у початковій школі його використання лише починається. Педагоги мають оволодіти новими навичками та поміркувати про оптимальність використання ШІ у своїй роботі.

  Важливо зрозуміти, що він не здатен повністю замінити вчителя, проте може стати потужним інструментом для покращення якості навчання та розвитку учнів. Однією з найвагоміших переваг ШІ в системі освіти є персоналізованість навчання. Системи на основі ШІ можуть генерувати індивідуальні плани уроків, оцінювати кожного учня на основі його унікальних здібностей та потреб.

  Крім того, ШІ може забезпечити кращий доступ до навчання для учнів з особливими потребами. Пристрої на його базі визначають, де дитині-школяру потрібна додаткова підтримка, надають індивідуальні поради. Це допомагає учням не відставати від своїх однолітків.
Вчителі початкової школи наразі можуть використовувати наступні послуги на базі ШІ:
– голосовий помічник (Siri від Apple, Google Assistant, Amazon Alexa);
– інструмент з виправлення граматики (Grammarly) і створення есе;
– автопереклад тексту (наприклад, Google Translate);
– автоматизований планувальник поїздок (на телефоні).

  Наприклад, вчитель інформатики ліцею №286 Денисова Наталія Сергіївна під час вивчення теми «Алгоритми» у 2 класі пропонує учням використати Chat GPT для ознайомлення з поняттями «команда» та «алгоритм як її послідовність». Педагог при цьому наголошує на правильному порядку та формулюванні питань до ШІ, які в подальшому впливають на отриманий результат.

  Разом з учнями Наталія Сергіївна сформулювала запит на створення алгоритму виготовлення вітальної листівки. Chat GPT склав алгоритм, який був детально обговорений. Важливо, що програма відобразила дії в правильному порядку:
1) вибрати тему, матеріал, формат, колір, розмір, дизайн, зображення або готові шаблони, стікери, малюнки до листівки;
2) додати текст з побажаннями та декоративні елементи, такі як блискітки, малюнки, наклейки для прикраси листівки і надання їй унікального вигляду;
3) перевірити листівку та переконатися, що всі тексти написані без помилок, а дизайн виглядає гармонійно;
4) відправити листівку адресату електронним листом.

  Діти були у захваті! Адже вони змогли так швидко отримати кінцевий результат і переконалися, наскільки важливо вміти чітко формулювати свої запити та розуміти послідовність виконання дій.

  Наталія Сергіївна впевнена, що спілкування з Chat GPT може поліпшити навчання, зробити освітній процес цікавим та захоплюючим! ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Педагогічна рада як орган управління закладом дошкільної освіти

  21 травня 2025 року в рамках підвищення кваліфікації вихователів-методистів закладів дошкільної освіти Оболонського р-ну міста Києва відбувся навчально-методичний семінар «Педагогічна рада закладу дошкільної освіти – колегіальний орган управління».

 Провела семінарське заняття у формі педагогічної ради завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка – Меленець Л.І.

На порядку денному стояли питання: розгляд понять “колегіальний”, “дорадчий”, “регламент” та ін., завдання та регламент функціонування педагогічної ради як органу управління закладом дошкільної освіти відповідно до ст. 36. п.1. Закону України «Про дошкільну освіту» (2024).

 Перед учасниками семінару виступили Бондаренко О., вихователь-методист ЗДО №573. Педагогиня поділилася досвідом проведення педагогічної ради з питання розвитку, виховання та навчання дітей, які «народилися зі смартфоном у руці».

  Вихователь-методист ЗДО № 593 Крижанівська В. розкрила секрети успішної педагогіки сучасного вихователя-методиста, зокрема уміння приймати рішення, проводити інтерактив тощо.    Про креативні підходи щодо проведення педагогічної ради доповіла вихователь-методист ЗДО № 448 – Кудак В.

  Учасники семінару активно долучалися до обговорювання різних питань, що представляють взаємну цікавість, удосконалювали здібності з аргументації власної точки зору, а також з доведення і спростування інших суджень.

Презентація Крижанівської В. “Сучасний вихователь-методист: інтерактив, релакс, прийняття рішень”
Презентація Бондаренко О. “Розвиток та навчання дітей, які “народилися” зі смартфоном у руках”
Презентація Кудак В.В. “Креативні підходи щодо проведення педагогічної ради: ефективний обмін досвідом, застосування інновацій”
Меленець Л.І. “Мистецтво керівництва педагогічною радою”

Сторінками червневого календаря 2025

                                 Шановні колеги!


ВСІ дати червня.
Пропонуємо вашій увазі дайджест червневого календаря:

1 червня – Всесвітній день рифу, Всесвітній день комунікацій
3 червня – Всесвітній день велосипеда
5 червня – Всесвітній день охорони навколишнього середовища
7 червня – Міжнародний день настільних ігор
8 червня – Всесвітній день океанів
9 червня – Міжнародний день друзів
10 червня – День здорового харчування
14 червня – Міжнародний день блогера, Всесвітній день ляльок
15 червня – Всесвітній день вітру, День батька в Україні, День фотографії природи
16 червня – Всесвітній день морських черепах
19 червня – Всесвітній день дитячого футболу
21 червня – Всесвітній день жирафів, Міжнародний день домашньої музики
23 червня – Міжнародний олімпійський день, Міжнародний день жінок в інженерії
26 червня – День народження зубної щітки
29 червня – Міжнародний День Дунаю
30 червня – Всесвітній день соціальних мереж

Презентація Санковської І.М. “Екологічні дати червня”

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.