Archive for 22 Лютого, 2022

Ясла Монтессорі – які вони?

Дитина почала впевнено ходити …
Це новий поступ не тільки у фізичному розвитку малюка, а й подальший крок у його особистісному становленні, у формуванні нових відносин всередині родини. Будинок продовжує залишатися найважливішим місцем, а батьки – головними людьми для маляти.
Але облаштувати дім так, щоб задовольнити більшість потреб дитини раннього віку, складно. Тому батьки намагаються обрати щось особливе для свого малюка серед доволі великого переліку садків.
У Монтессорі-садку група для дітей до 3-х років часто називається Тоддлер (toddler). Буквальний переклад означає «самостійний малюк», так в англомовних країнах називають дітей у віці від 1 до 3 років.

Сторінки: 1 2

Запрошуємо на новий дистанційний модуль

Шановні колеги!

Продовжуємо знайомити вас з новинками роботи нашої кафедри і запрошуємо на новий дистанційний модуль: “Пісочна терапія у роботі вихователя ЗДО”.


Опанування модуля допоможе вам дізнатися про необхідний інструментарій для пісочної терапії. З чого розпочинати ігри з піском та як організувати таку діяльність для дошкільнят?

Згодом ви вправно відрізнятимете звичайний пісок від кінетичного, володітимете прикладами ігор з різними видами піску.

Після опрацювання модуля учасники отримають сертифікат про 10-годинне підвищення кваліфікації.

Матеріал підготувала Шопіна М.О., доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидатка психологічних наук.

11 лютого – Міжнародний день жінок і дівчат у науці

Міжнародний день жінок і дівчат у науці проголошений Резолюцією 70-ї сесії Генеральної Асамблеї ООН від 22 грудня 2015 року з метою досягнення повного і рівного доступу жінок і дівчат до науки і розширення їх прав і можливостей, а також забезпечення гендерної рівності.


Як зазначають в ООН, наука і гендерна рівність – невід’ємні елементи процесу досягнення цілей розвитку, включаючи ті, які викладені в Порядку денному сталого розвитку до 2030 року. За останні 15 років світове співтовариство досягло значних успіхів у справі залучення жінок і дівчат у науку.

Незважаючи на це, вони досі стикаються з обмеженнями у цій сфері: згідно з дослідженнями, на сьогодні у світі науковців-жінок менше 30%.


Пандемія наочно продемонструвала найважливішу роль жінок-дослідників на різних етапах боротьби з COVID-19, починаючи з поглиблення знань про вірус і закінчуючи розробкою методів тестування та вакцини проти вірусу.

Презентація “11 лютого – день жінок і дівчат у науці”
ТОП-10 успішних українських вчених-жінок
Героїні STEM: Десять жінок у науці, яких ви повинні знати
Гендерний паритет у науці: тенденції в світі та в Україні

Матеріали підготувала Санковська І.М., викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти

Очні заняття з підвищення кваліфікації педагогів столиці.

Сьогодні посилюється інтерес до соціальних аспектів виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, розвитку в них умінь керувати своєю поведінкою та способами спілкування, здатності вибору адекватної поведінки, орієнтації у нових обставинах, відчуття свого місця серед інших людей.
Відповідно до запитів адміністрації столичних закладів дошкільної освіти: №№ 33, 72, 168, 191, 192, 225, 295, 395, 425, 429, 432, 480, 686, 712, НВК «Кияночка» було проведено численні заняття, які охопили 314 освітян.


Не випадково у Базовому компоненті дошкільної освіти (2021) підкреслюється, що «результат сформованості соціально-громадянської компетентності засвідчує ціннісне ставлення дитини до себе, своїх прав і прав інших, наявність уявлень про правила і способи міжособистісної взаємодії з членами сім’ї, родини, іншими людьми та вмінь дотримуватись цих правил в соціально-громадянському просторі, а також ціннісне ставлення та повагу до культурних надбань українського народу, представників різних національностей і культур».


Саме питання формування соціальної компетентності дошкільників та учнів початкової школи було в центрі уваги під час очних занять, які проводила доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидатка психологічних наук, доцентка, Смольникова Г.В. для педагогів у вересні-грудні 2021 та січні 2022 року.


За результатами навчання слухачі отримали сертифікати про 10-годинне підвищення кваліфікації.

Матеріал підготувала Смольникова Г.В., доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидатка психологічних наук, доцентка.

Педагог, йога тобі на допомогу!

Наталія Дятленко, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти

Чому варто займатися йогою? Не секрет, що педагогічні професії (вчителя, вихователя) та багато інших, що відносяться до категорії професій «Людина-людина», вимагають значних душевних зусиль, постійної напруги обов’язку та відповідальності, роботи над вирішенням моральних протиріч. Поступово наступає перевантаження, брак сил та невдоволення собою, оточуючими, звідси – дратівливість, непослідовність у поведінці, емоційні зриви, неможливість «свіжим оком» дивитися  на все навколо.

 Більшість педагогів намагаються знайти віддушину, справу для задоволення, яка знімає напругу, породжує нові мотивації. Дехто займається рукоділлям, дехто захоплюється працею на землі, інші – звертають свої погляди на фізкультуру, системи фізичних вправ, що дають заряд бадьорості, радості. І все це має право на життя, якщо воно виконуться з радістю і приносить задоволення і спокій.

   А я хочу зацікавити вас йогою! У перекладі з індійської  це слово означає поєднувати, з’єднувати, застосовувати, загострювати увагу. Саме йога може допомогти вам пізнати себе і свої можливості, набути гармонії фізичного здоров’я і морально-духовної краси. Окрім того – це ефективний спосіб нейтралізувати депресію, зняти стрес, або ж просто відпочити і розслабитися.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>