Інклюзивна освіта – перспектива нова!
Хоча різні можливості –
рівні права!
Кожна дитина – цілий світ,
Освіта, повага і рівність
для всіх!
Напис при вході до однієї
із львівських шкіл-інтернатів
Державна політика в галузі дошкільної освіти спрямовує педагогів на пошук оптимальних шляхів особистісного розвитку дошкільників та формування їхньої життєвої компетентності як здатності в міру своїх вікових можливостей орієнтуватися в оточуючому середовищі, оволодівати знаннями та вміння, вибудовувати взаємини з оточуючими. Це вимагає реформування та оновлення дошкільної освіти у напрямку опікування створенням сприятливих умов для успішного навчання, виховання та розвитку кожної дитини. Питання щодо того, в якому напрямку варто йти, яким чином збагатити освітній процес особистісно орієнтованими та індивідуалізованими підходами, значною мірою може бути розв’язане завдяки застосуванню в дошкільному навчальному закладі індексу інклюзії – механізму самомоніторингу, мета якого допомогти кожному педагогічному колективу стати ефективним та сучасним, завдяки збагаченню педагогічної практики інклюзивними підходами. Для початку варто сказати, що механізм застосування індексу інклюзії в дошкільному навчальному закладі розкрито в навчально-методичному посібнику «Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад».
ДЕТАЛЬНІШЕ >>