Archive for 28 Грудня, 2022

Меценатство як запобігання деградації суспільства

  20 грудня 2022 року до Міжнародного дня солідарності людей відбувся вебінар для педагогічних працівників закладів дошкільної світи «Меценатство як запобігання деградації суспільства». Логічно й конкретно було означено переходи від змісту поняття «солідарність» до поняття «благодійність», «меценатство», зроблено акцент на відмінностях, дотичності та подібності.

Основна тема розмови стосувалася сім’ї відомого мецената Григорія Павловича Ґалаґана, безкомпромісного служіння українському народу, а справою їхнього життя було заснування та розвиток Колегії Павла Ґалаґана. Це чи не єдина школа, що створювала атмосферу українства, була розсадником свого, українського, вивищуючи його як моральну чесноту. Колегія стала зразковим навчальним закладом усієї Російської імперії. Саме тут виховувалася нова українська еліта. Перегляньте матеріали, що додаються. Вас приємно здивують прізвища відомих постатей, які навчалися у Колегії.
Перлинами були багата бібліотека, затишно-душевна церква. Як колись, так і тепер це місце є центром освіти, духовності, просвітництва, бо у цьому приміщенні знаходиться Національний музей літератури України. Атмосфера музею дихає національним духом. Душа Колегії живе у меморіальному приміщенні бібліотеки, інтер’єр якої майже не змінився.
Зайдіть до музею, привітні господарі свято бережуть пам’ять про великого мецената Григорія Павловича та його дружину Катерину Василівну, про здобутки нової української еліти.
… Доторкніться до стін бібліотеки, помилуйтеся незмінною вишуканою красою інтер’єру, станьте перед вівтарем церкви і оживіть в уяві службу… Це вінчання Івана Франка та Ольги Хоружинської …
Не так давно у різних місцях Києва почали з’являтися бронзові міні скульптури. Це історія Києва у проєкті «Шукай». Започаткована серія і на вшанування київських меценатів. Є така скульптура й на честь Григорія Павловича та його дружини Катерини Василівни. Якщо дослухаєтесь попередньої поради, то ви її знайдете.
Це цікаво:
Київські міні-скульптури – проєкт Шукай!
URL: https://secretland.info/uk/shukai-2/
ТОП-8 цікавих фактів про мецената Григорія Ґалаґана. URL: http://slovopys.kubg.edu.ua/top-8-tsikavykh-faktiv-pro-metsenata-hryhoriia-halahana/

 Цукрові магнати та меценати: Симиренко, Яхненко, Харитоненко.
URL: https://agravery.com/uk/posts/show/cukrovi-magnati-ta-mecenati-simirenko-ahnenko-haritonenko

 Презентація А. Гончаренко: “Меценатство як запобігання деградації суспільства”

Матеріали підготувала Алла Гончаренко, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук

Адвент-календар: свято наближається

У всьому світі люди готуються до Нового року, до Різдвяних свят, а моя країна щомога бореться за життя. Та готуймося і ми до свят, бо поруч з нами діти. А діти повинні жити в радості, у чарівному світі казки, у вірі, що найкращі мрії збуваються.
Чи помічали ви серед різних новорічних прикрас, ігор, подарунків ще й такий незвичний – адвент-календар? Це такі картонні будиночки або панно з пронумерованими сторінками, кишеньками чи комірками, де приховано якісь сюрпризи. Ще вони називаються календарями очікування свята. Щодень дитина відкриває одну кишеньку чи скриньку і дістає звіди якісь сюрпризи, смаколики тощо.

Цікаве й походження такої іграшки-забави. Це сталося наприкінці ХІХ сторіччя у Німеччині. Народження цієї ідеї належить винахідливій мамі хлопчика Герхарда – фрау Ленг, яка безкінечно мала відповідати на запитання сина про те, коли ж нарешті буде свято. На аркуші вона зробила 24 картонні віконця, що відповідає кількості днів до Різдва, і в кожному залишила смаколик. Хлопчику залишалося відкрити віконце з позначкою сьогоднішнього числа, потішитися смаколиком. Запитання «Чи скоро вже свято?» не потребувало відповіді. Скільки залишилося зачинених віконець, стільки й днів до свята.

Сторінки: 1 2

Запрошуємо на вебінар!

  Шановні освітяни!
Викладачі кафедри запрошують вас на вебінар “Меценацтво як запобігання деградації суспільства” (до Міжнародного дня солідарності людей), який відбудеться 20 грудня 2022 року о 12:00.
Ключові теми навчання: яку поведінку можна вважати прикладом солідарності, а яку — благодійності? Солідарність як одна з фундаментальних цінностей людства. Благодійництво, спонсорство, меценатство: відмінне, дотичне, тотожне у сучасному та минулому житті Києва. Діяльність доброчинних товариств і комітетів Києва на межі ХІХ-ХХ ст. Григорій Ґалаґан – будівничий і меценат формування національної свідомості через досконалу освіту.

Цільова аудиторія – активні освітяни, які планують підвищити свій фаховий рівень.
Авторки вебінару: Алла Гончаренко, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти;
Анастасія Кульбедюк, викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти.

Приєднатися до зустрічі можна за посиланням:
https://us05web.zoom.us/j/4331734915?pwd=RGowYVhXSzJaUnN4RHZyMFJ0dFg0UT09
Ідентифікатор конференції: 433 173 4915
Код доступу: 304599

Запрошуємо на вебінар!

  Шановні колеги!
15 грудня 2022 р. для освітян міста Києва буде проведений вебінар «Метод проєктів у роботі вчителя музичного мистецтва». Початок заходу о 16:00 год.
У вебінарі візьмуть участь Анастасія Комлікова – представник нової генерації українських композиторів,
Зоя Еманова – учитель музичного мистецтва (мистецтва), керівник дитячого музичного ансамблю Український колеж імені В.О. Сухомлинського № 272 м. Києва,
Народний художній колектив Театр пісні “Ладоньки” (художній керівник – Світлана Садовенко).

Серед програмних результатів зустрічі: розвиток здатності до моделювання змісту навчання відповідно до обов′язкових результатів навчання учнів; організація проєктної діяльності на засадах академічної доброчесності; удосконалення уміння застосовувати інтеграцію змісту освітніх галузей для організації проєктної діяльності учнів.
Ключові теми навчання: способи вирішення питання реалізації компетентнісного та діяльнісного підходів у навчанні дітей на прикладі проєкту “Музична пошта Святого Миколая”.
Цільова аудиторія – активні та творчі освітяни, які планують підвищити свій фаховий рівень.
Авторки вебінару: Людмила Меленець, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, Анастасія Кульбедюк, старша викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти
Захід доступний за посиланням в Zoom meeting:
https://us05web.zoom.us/j/4331734915?pwd=RGowYVhXSzJaUnN4RHZyMFJ0dFg0UT09
Ідентифікатор конференції: 433 173 4915
Код доступу: 304599

Борис Грінченко. Віддав себе я праці без вагання …

 9 грудня – День народження Бориса Грінченка, українського письменника, фольклориста, етнографа, мовознавця, лексикографа, видавця народопросвітніх книг і редактора першої щоденної загальноукраїнської газети «Громадська Думка», організатора товариства «Просвіта», педагога і громадського діяча.
Втілюючи ідею створення національної школи, зробив вагомий внесок у справу систематизації української народної просвіти, визначив наукові підходи щодо організації шкільного навчання, закладав основи української педагогіки.
Шановні педагоги, батьки!
Викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти з нагоди 159-ї річниці з Дня народження Бориса Грінченка провели вебінар “Атланти української освіти та культури: Борис Грінченко й постаті сучасників”. Для педагогів закладів освіти розкрито глибоке культурне значення вшанування пам’яті Б. Д. Грінченка, здійснено короткий історичний екскурс в минуле на зламі ХІХ-ХХ століть.
Пропонуємо задля розвитку загальних компетентностей опрацювати модуль Борис Грінченко й постаті сучасників: спільність соціальних, педагогічних та літературних поглядів
URL: https://elearning.ipo.kubg.edu.ua/course/view.php?id=85, який сприяє: популяризації історії освіти як невід’ємної складової педагогічної, культурної та мистецької спадщини України; розширенню можливості міжгалузевої інтеграції демонструвати найяскравіші сторінки історії соціальних, педагогічних та літературно-естетичних поглядів сучасників Бориса Дмитровича Грінченка, чиїм ім’ям названо Київський столичний університет, що посів у 2020 році 11-те місце серед 60-ти столичних вузів в консолідованому рейтингу закладів вищої освіти України.

Пропонуємо кейс
, у якому серед низки матеріалів представлена й добірка творів Бориса Грінченка. Читайте самі, читайте з дітьми.

Сторінка Бориса Грінченка. Його ім’я носить наш Університет.
URL: https://kubg.edu.ua/prouniversitet/vizytivka/storinka-b-d-grinchenka.html
Київський університет імені Бориса Грінченка. Музей Бориса Грінченка.
URL: https://museum-portal.com/ua/museum/kyjivskiy-universytet-imeni-borysa-grinchenka

Сторінки: 1 2

Борис Грінченко. Про роль книги в етичному розвитку молодшого школяра

  Особливе місце в історії української психолого-педагогічної науки належить Борису Дмитровичу Грінченку – видатному вченому, вчителю, письменнику-просвітителю, «символу цілої епохи», творча спадщина якого охоплює широке коло питань і проблем навчання та виховання, у тому числі й етичний розвиток особистості дитини.
Великого значення в етичному розвитку дитини молодшого шкільного віку Борис Грінченко надає книзі, головним завданням якої вважає формування й розвиток стійких морально-етичних переконань, виховання ідеалів Добра і Краси. «Як тільки навчиться дитина читати, вона таким чином здобуватиме новий ґрунт для роботи свого мислення. Раніше лише ті чи інші життєві обставини, серед яких жила дитина, були для неї цим ґрунтом. Тепер же її кругозір значно розширюється. У сфері моральних понять ще не вироблено нічого остаточного, усвідомленого. Книжка зустрічається з майже незайманим моральним світом дитини. І надалі становище дитини в питаннях морального характеру – не постійне, воно змінюється до тих пір, поки в людини не виробиться належний світогляд».

Сторінки: 1 2

Запрошуємо на вебінар

Шановні освітяни!
Викладачі кафедри запрошують вас на вебінар “Атланти української освіти та культури: Борис Грінченко й постаті сучасників”, який відбудеться 09 грудня 2022 року о 13:00.
  Приєднатися до зустрічі можна за посиланням:
meet.google.com/bya-pvez-fwq

На прикладі громадських взаємин висвітлюються можливості біографічного методу як інструментарію персоніфікованого вивчення процесів розвитку української національної думки, стратегії і тактики боротьби за національне визволення українців у другій половини ХІХ – на початку ХХ ст.
Результатом підвищення кваліфікації педагога стане розвиток здатності аналізувати культурно-освітні особливості минулого країни, розуміти логіку розвитку української національної думки.

Якщо група різновікова …

   Якщо група різновікова: педагогічна тактика (ч. ІІ)

 Важливою умовою продуктивної педагогічної діяльності є побудова гнучкої системи педагогічних впливів, добір ефективних методів і прийомів. Педагогічна тактика вихователя будується не стільки від намірів та бачення дорослого, скільки від потреб, інтересів, прагнень дитини. Тематика багатьох ігор, що в дошкільному дитинстві стали класичними (лікарня, сім’я, дитячий садок, поліклініка та ін.) дає особливо цінний виховний ефект саме в різновіковій групі. Тут збігаються інтереси дошкільнят різного віку. Так, роль батька, лікаря, вихователя беруть на себе старші діти, а молодші виступають у ролі дитини, пацієнта, вихованця.

  Звичайно, „захворіти” може і ведмедик, „годувати” можна і зайчика, розважати можна й ляльку, та коли старший дошкільник у ролі мами чи тата турбується про своє маля (дитину молодшої підгрупи), то за таких умов він відповідальніше виконує обрану роль, виявляє більше ніжності, лагідності, турботливості.

Сторінки: 1 2

Якщо група різновікова …

Якщо група різновікова: утруднення для вихователя чи додатковий педагогічний ресурс? (ч. І)

  Різновікова група це – потужний фактор пізнання і навчання, найкраща спонука до розвитку, що лежить в основі етнопедагогіки, яка перевірена тисячоліттями. На її тлі найкращі програми виглядають штучними або умовними орієнтирами. Якою б діяльністю не займалися старші діти, вона завжди є об’єктом інтересу молодших, вона притягує їх, як магніт. Маленька дитина прагне брати участь у всьому, що роблять старші діти або дорослі. Така група моделює подобу сім’ї, родини, де кожен будує свої взаємини на основі різних та подібних інтересів.

  Одна з найдивовижніших здатностей дитини – наслідування – дається їй від народження і допомагає швидко й варіативно пізнавати світ у такий спосіб, як те роблять старші.

Сторінки: 1 2