Archive for 29 Квітня, 2023

Всеукраїнський день футболу або День футболіста

  Футбол збирає біля себе сильних і успішних людей.
29 квітня 1992 року
в Ужгороді Національна збірна України з футболу, дебютувавши на полі в жовто-блакитній формі національних кольорів. І провела свій перший в історії матч проти збірної Угорщині, в якому поступилася з рахунком 1-3. Єдиний у цьому матчі гол господарів забив нападник «Чорноморця» Іван Гецко, ставши першим бомбардиром збірної України.
Нехай футбол наш процвітає,
Нехай грає дітвора.
Я всім любителям футболу
Бажаю щастя і добра.

  Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
Київський університет ім. Б. Грінченка (2020) рекомендує вчити дітей старшого дошкільного віку вести м’яч правою та лівою ногою, зупиняти його підошвою, відбивати м’яч у зворотному напрямку. Передавати м’яч ногою одне одному на відстань 3 метри. Забивати м’яч у ворота.
Продовжувати вчити дітей володіти своїм тілом у русі, коригуючи поставу. Формувати звичку виконувати правила ігрової вправи, діяти відповідно до рухових завдань. Розвивати рухові якості: координацію рухів та окомір, спритність, швидкість.
Короткі відео ігрових вправ спортивного характеру з елементами футболу надала інструктор з фізкультури ЗДО № 77 Шевченківського р-ну міста Києва – Ірина Кириленко.

  Обладнання: м’ячі, ворота чи дуга.
  Ігрова вправи «Кочення м’яча від себе».
Дитина котить м’яч правою і лівою ногою вперед відбиваючи його внутрішньою стороною стопи.
  Ігрова вправа «Перекоти м’яч».
Дитина, стоячи на місці, перекочує м’яч від правої до лівої ноги, та навпаки.
Відео 1
  Ігрова вправа «Попади у ворота».
Дитина з місця відбиває м’яч носком ноги, намагаючись попасти у ворота.

Відео 2
Ігрова вправа «Передай м’яч».
Діти, працюючи в парах, передають м’яч один одному внутрішньою стороною стопи.

Відео 3
   Освітні результати: діти виявляють активність, організованість, наполегливість, ініціативність; вчаться працювати в парі; отримують емоційне задоволення.
На фото: Дмитрик Нестеренко.

  Останні дні квітня нагадують про історію та чудовий шлях, який пройшов український футбол за 30 років. А заклади освіти бажають як юним футболістам, так і професіоналам:
Голів пропущених не знати,
Завзятих вболівальників грою дивувати!

День графічного дизайну

Графічним дизайном називають особливий різновид художньої та проектної діяльності, результатом якої є об’єднання в одне ціле ідеї, тексту й зображення, а метою — концентрація уваги цільової аудиторії. Прояви графічного дизайну оточують нас в повсякденному житті всюди — на білбордах, сайтах в інтернеті, вітринах, журналах, вказівниках у метро, навіть на упаковках продуктів.

27 квітня щорічно відзначають Всесвітній день графічного дизайну, який водночас є професійним святом для людей однієї з найкреативніших професій та засобом для підвищення обізнаності суспільства щодо важливої ролі графічного дизайну в сучасному світі.
Витоки мистецтва графічного дизайну сягають дуже глибоко, аж до тих малюнків, які первісні люди залишали на кам’яних стінах печер.

Сторінки: 1 2

Міжнародний день танцю

  У 1982 році танцювальний комітет ITI заснував Міжнародний день танцю, який відзначатиметься щороку 29 квітня, у день народження Жана-Жоржа Новерра (1727-1810), творця сучасного балету.

Танець – особлива форма мистецтва, яка об’єднує людей у всьому світі, піднімає їм настрій, розповідає історії, передає емоції, почуття. Люди постійно відображають один одного, але коли вони танцюють, можливо, найбільше вони відображають момент чесності, – говорив танцюрист і хореограф Сіді Ларбі Черкауї у своєму Посланні до Міжнародного дня танцю 2012 року.
Представляємо вашій увазі, шановні педагоги, батьки, невелику добірку матеріалів, серед яких і розробка заняття для молодших школярів. Знайдіть час та поговоріть з дітьми про красу танцю та його роль у нашому житті.

Міжнародний день танцю
Про Міжнародний день танцю
Тріша Скреввала. Танець життя
Кравчук Л. Міжнародний день танцю. Розробка заняття для молодших школярів.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри
Кравчук Л.В.

День підсніжника

  Щорічно 19 квітня у багатьох країнах світу відзначається весняне свято – День підсніжника.

  Свою історію воно бере з Англії, де було засновано в 1984 році. В залежності від кліматичної зони підсніжники квітнуть від січня до квітня. У Великобританії їх цвітіння припадає на середину квітня, тому й свято відзначають на початку весни і теплих сонячних днів.

  Варто сказати, що в Англії підсніжник є популярною квіткою, і ставлення до нього вельми трепетне. Існує старовинне англійське повір’я – підсніжники, посаджені навколо будинку, вберігають його жителів від злих духів. Їх розведенню в Сполученому Королівстві приділяється стільки ж уваги, скільки, наприклад, розведенню тюльпанів в Голландії.

Сторінки: 1 2

Ігри до свята Великодня

Шановні колеги!
Продовжуємо знайомити вас з новинками роботи нашої кафедри.

Навіть якщо дитина не розмовляє, вона добре запам’ятовує події та їхню послідовність. А насамперед, якщо ці події незвичайні.
Пропонуємо вашій увазі відеоролик “Ігри до свята Великодня” від авторки – Марини Шопіної, доцентки кафедри, кандидатки психологічних наук. У відео запропоновані різноманітні розвивальні ігри з дитиною за допомогою святкової атрибутики.

Про читання для читання

  11 квітня відбувся анонсований вебінар для педагогів закладів дошкільної освіти, вчителів початкової школи, вихователів ГПД, бібліотекарів, батьків «Про читання для читання».

  Викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти Лариса Кравчук ознайомила учасників вебінару зі Стратегією розвитку читання на період до 2032 року, запропонувала обговорення питання формування звички та потреби в читанні як обов’язкового компонента життєвої стратегії громадян. Означила орієнтири щодо поліпшення читацької грамотності та сприяння розвитку людського потенціалу.

  Викладачка Алла Гончаренко зупинилася на ставленнєво-діяльнісній реакції дитини на літературний твір. Проаналізували візуальні наслідки позитивного та негативного ставлення. Була запропонована поетапна орієнтовна модель ознайомлення дітей з літературним твором, підсилюючі форми задля формування у дітей цілісного образу.

  «Від перлин творів до перлин мовлення» – складова моделі, де розкривалися лінгвістичні й акцентуаційно-фонетичні вправи, фразеологічні загадки, моделювання правилотворчої поведінки, інші прийоми й методи активізації та збагачення дитячого мовлення.

А. Гончаренко “Модель ознайомлення дітей з літературним твором”
Л. Кравчук “Читання як життєва стратегія”

Продовжуємо навчатися

  Початок березня … Не припиняються очні заняття з педагогами закладів дошкільної освіти. Така форма занять приваблює багатьох, її переваги очевидні.
Так 3 березня на запрошення столичного ЗДО № 767 відбулася зустріч з викладачем Аллою Гончаренко. З-поміж багатьох тем педагоги обрали «Педагогічний супровід життєдіяльності дітей: традиційні та новаторські форми». Звертаючись до дослідження оцінки якості освітнього процесу за методикою ECERS-3, означили бачення культури побудови освітнього процесу в закладі, проаналізували чинники, що забезпечують і вивищують таку якість.

Педагоги готові змінити погляд на традиційне заняття та приймають його трансформацію. Доступним бачиться інструментарій європейських освітніх систем, адаптований до умов великого міста. Коло інтересів вихователів закладу не вичерпується сьогоднішньою темою. Процес оновлення системи дошкільної освіти багатогранний, з пошуками і знахідками, помилками і перемогами, дослідженнями і відкриттями.

Вам буде цікаво:
Чому в німецьких дитсадках дітям дозволяють гратися в болоті?

Матеріал підготувала доцентка кафедри Гончаренко А.М.

4 квітня – Міжнародний день просвіти з питань мінної небезпеки та допомоги у розмінуванні

Після повномасштабного вторгнення рф на територію України проблема мін та вибухонебезпечних предметів набула особливої гостроти, адже кожен день українців проходить під вибухи бомб та обстріли з артилерії. російська федерація свідомо порушує методи та засоби ведення воєнних дій, використовуючи заборонені та негуманні види зброї, що призводить до збільшення мінної небезпеки.
За оцінкою фахівців неурядової організації Mines Advisory Group (MAG) у зв’язку з бойовими діями більше 40% територій України заміновано. Нині Україна вважається найзамінованішою країною у світі.

Протимінна діяльність – а таку назву носить ціла галузь, що включає у себе навчання ризикам та інформування про правила поведінки в районах минулих бойових дій, маркування небезпечних ділянок і складання їх карт, обстеження та очищення місцевостей від боєприпасів, мін або саморобних пристроїв, допомогу постраждалим від підривів – активно розвивалась в Україні останніми роками.

Протимінна діяльність буде адаптуватись до реалій життя, керуючись її значенням для безпечності повернення евакуйованих і біженців до їх громад, убезпечення та відновлення економічної діяльності на сільськогосподарських землях і промислових об’єктах, що зазнали мінування чи обстрілів. Починаючи з 2015 року Україна постійно фігурувала серед найбільш забруднених вибухонебезпечними залишками війни країн світу. Вірогідно, що тепер країна обійме сумну першість.
Протягом останніх років Україною було прийнято національний закон про протимінну діяльність, галузеві стандарти, започатковано національний орган з протимінної діяльності.

Презентація: “Навчання з попередження ризиків, пов’язаних із вибухонебезпечними предметами”

Матеріал підготувала викладачка кафедри Санковська І.М.