Archive for 9 Березня, 2025

Програма розвитку персоналу закладу дошкільної освіти

  На замовлення адміністрації закладу освіти фахівці Інституту проводять вивчення запитів педагогів та формують і реалізовують індивідуальну для кожного закладу освіти Програму підвищення кваліфікації з обов’язковим урахуванням стратегії розвитку закладу освіти.
Так 07 жовтня 2024 р. по 07 березня 2025 року викладачами кафедри дошкільної та початкової освіти була успішно реалізована програма підвищення кваліфікації педагогів закладу дошкільної освіти «Розвиток дошкільника: сучасні практики реалізації Державного стандарту дошкільної освіти» для ЗДО №№ 441, 452, 404 Дніпровського району м. Києва.
Практичні занятті «Формування у дитини дошкільного віку дослідницької компетентності», «Організація анімаційної діяльності в закладі дошкільної освіти», «Казка на столі: ідеї пластилінових фантазій для малечі» провела Юлія Волинець, доцент кафедри, кандидат педагогічних наук.

Практичне заняття «Вектори психолого-педагогічної підтримки дитини раннього віку», «Розвиток закладу дошкільної освіти на основі інклюзивних цінностей: альтернативне планування» провела Наталія Дятленко, доцент кафедри, кандидат психологічних наук, доцент.

Практичне заняття «Блоково-тематичне планування освітньої діяльності в ЗДО: підготовка та проведення тижня з теми «Ґудзик»», провела Ірина Санковська, старший викладач кафедри.

  Практичне заняття «АРТ-терапія у роботі з дітьми дошкільного віку» було проведено Мариною Шопіною, доцентом кафедри, кандидатом психологічних наук.

Практичне заняття «Психофізіологія підтримки дій людини: виклики, ризики, компроміси» провів Олександр Кочерга, доцент кафедри, кандидат психологічних наук, доцент.

Практичні заняття «Формування соціальної компетентності дошкільників», «Інновації в закладах дошкільної освіти» провела Галина Смольникова, доцент кафедри, кандидат психологічних наук, доцент.

Практичні заняття «Взаємини дошкільників: діапазон ставлення та педагогічний супровід», «Виховання дитини-киянина на основі природничо-кліматичних умов столиці» провела Алла Гончаренко, доцент кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент.

Презентація Волинець Ю. “Формування у дитини дошкільного віку дослідницької компетентності”.

Волинець Ю.О., Стаднік Н.В. “Організація експериментально-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку на основі взаємодії фахівців закладів дошкільної освіти з батьками“.

Дятленко Н., Гончаренко А. “Демократичні орієнтири в роботі вихователя закладу дошкільної освіти: сучасник контекст”.

Дятленко Н. “Індекс інклюзії” як інноваційний механізм розвитку навчального закладу“.

Матеріали підготувала доцентка кафедри Волинець Ю.О.

Екологічні дати березня 2025 року

Шановні колеги!


Пропонуємо вам для ознайомлення екологічний календар березня 2025 року:
1 березня – Всесвітній день морської трави
3 березня – Всесвітній день збереження дикої природи
5 березня – Всесвітній день енергоефективності (вправи: Енергоефективність, Відновлювані джерела енергії, Енергозбереження, Джерела енергії, Енергоперегони)
7 березня – День рослинної їжі
14 березня – Міжнародний день дій в захист річок, води і життя
15 березня – Міжнародний день захисту тюленів
18 березня – Всесвітній день переробки (вправи: Компостуймо, Сортувальний практикум, Що скільки розкладається?)
20 березня – День Землі, Всесвітній день відновлення природи, Всесвітній день горобця
21 березня – Всесвітній день лісу
22 березня – Всесвітній день водних ресурсів
22 березня – Година Землі
23 березня – Всесвітній метеорологічний день

Матеріали підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.

Як тренувати пам’ять дитини-дошкільника?

  Розвиток пам’яті у дітей дошкільного віку – це важливий етап, який допомагає закласти основу для подальшого навчання. Малюки краще запам’ятовують інформацію у формі гри, тому вправи мають бути цікавими та захопливими. Головне – регулярність та позитивна атмосфера. Граючись і повторюючи, дитина легко запам’ятовуватиме нову інформацію.

   Ось кілька ефективних методів тренування пам’яті:
– Гра «Що змінилося?» – покажіть дитині кілька предметів, а потім заберіть один. Запитайте, що зникло.

– Читання та обговорення казок – після прослуховування історії запитайте малюка про персонажів і події.

– Рими та пісеньки – прості римовані рядки допоможуть розвивати вербальну пам’ять.

– Послідовність подій – розкладіть картинки або фото у певному порядку та запропонуйте дитині відтворити їх послідовність.

– Асоціації – навчіть дитину пов’язувати нові слова або факти з уже знайомими.

  Ще більше вправ дивіться у новому відео Марини Шопіної “Зорова і слухова пам’ять: ігри на розвиток”

Матеріал підготувала доцентка кафедри Шопіна М.О.

Як налагодити партнерство педагогів та батьків в інклюзивному середовищі?

   Партнерська взаємодія учасників освітнього процесу – це система відносин між рівноправними партнерами, що забезпечує визначення і досягнення спільної мети, оптимальну можливу збалансованість їх дій в умовах співучасті в спільній діяльності з метою досягнення обопільного успіху. Особливої ролі заслуговує партнерство в умовах інклюзивного навчання.

  Переваги партнерства очевидні насамперед для дитини: вона потрапляє в атмосферу, де найкраще розкривається її потенціал, складаються сприятливі умови для розвитку самостійності, ініціативи, творчості, культивується повага, підтримка, визнання. До того ж вона отримує ідеальний зразок людських взаємин, де панує повага, підтримка, спільна відповідальність.

  Не секрет, що успішність інклюзивного навчання можлива лише за умови об’єднання зусиль всіх учасників освітнього процесу, де має панувати діалог, домовленості, співпраця, відповідальність.

  Важлива роль партнерства і для самого педагога, який потрапляє в атмосферу довіри і прийняття, що зміцнює його нервову систему, стимулює процеси творчості та ефективність професійної діяльності.

  На шляху пошуків ефективних способів налагодження партнерства між педагогами і батьками, варто взяти до уваги матеріали Саламанської декларації (1994 р.), де сформульовано основні принципи, на яких має ґрунтуватися інклюзивна освіта:
– кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності й освітні потреби;
– усі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це можливо, незважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між нами;
– заклади освіти мають визначати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів, узгоджуючи різні види і темпи навчання;
– заклади освіти повинні забезпечувати якісну освіту для всіх;
діти мають отримувати додаткову допомогу, яка може знадобитися їм в освітньому процесі;
– інклюзивна освіта – найефективніший засіб, що гарантує солідарність, співучасть, взаємодопомогу, розуміння між дітьми. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Сторінками березневого календаря 2025

Шановні освітяни!

Пропонуємо вашій увазі дайджест березневого календаря-2025:
ВСІ дати березня.

1 березня – Міжнародний місяць ідей, День компліменту
3 березня – Міжнародний день письменника
4 березня – День винайдення мікрофона, Міжнародний день млинця
5 березня – День дослідження значення вашого імені
6 березня – Всесвітній день книги
7 березня – Всесвітній день відключення (День виключених гаджетів)
8 березня – Міжнародний жіночий день (День боротьби за жіночі права)
9 березня – День народження Тараса Григоровича Шевченка
10 березня – День Державного гімну України, День Співдружності націй (2025)
13 березня – Міжнародний день шкільного харчування
14 березня – День українського добровольця, Свято вчених (День генія), Міжнародний день математики, Всесвітній день сну
15 березня – День захисту прав споживачів
19 березня – Міжнародний день “Почитай мені”
20 березня – День щастя, Всесвітній день оповідання (сторітелінгу), Всесвітній день театру для дітей та юнацтва
21 березня – Міжнародний день кольору, Всесвітній день поезії
24 березня – Міжнародний день досягнень
26 березня – Всесвітній день математики
27 березня – Міжнародний день театру
28 березня – Всесвітній день фортепіано
29 березня – Всесвітній день марблс
31 березня – День прогулянки в парку, День олівця

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Санковська І.М.