Відпочинок дітей дошкільного віку: сон і не тільки

  Тимчасово чи постійно перебуваючи у інших країнах, наші співвітчизники знайомляться з правилами життя, особливостями культури, оволодівають мовою. Помічають відмінності облаштування побуту, іншу систему навчання, дивуються, як організовано буття дітей дошкільного віку. Часто разюча відмінність від нашого, звичного вражає, викликає подив або захоплення. Такі приклади інформаційними потоками переходять кордони і змушують нас тут зіставляти, критично дивитися на те, що багато десятиліть вважалося непорушним.
Зазвичай відпочинок дітей уявлявся як статичне положення або сон. Однак, відпочинок може бути і пасивним, і активним.

Активний відпочинок

Одноманітна діяльність втомлює. Особливо дошкільники прагнуть динаміки, жвавих рухів, переміщення. Відпочинком для окремих груп м’язів, мисленнєвої діяльності, концентрації уваги тощо буде змінність процесів життєдіяльності дитини. Варіювання видів діяльності, що почергово або хвилеподібно набувають домінуючого у часі значення, надають відпочинок одним процесам і активізують інші. Чергуванням сповільнення та прискорення, гальмування та збудження, напруження та розслаблення не втомлює дитину, а дозволяє їй залишатися активною у різних видах діяльності, що й передбачається педагогічною організацією життєдіяльністю.
Варто уникати максимального навантаження у першу половину дня, що його несуть традиційні фронтальні заняття. У такий спосіб важко врахувати і задовольнити цікавість кожної дитини та забезпечити домірну її прагненню активність. Доцільно розподіляти змістове навантаження протягом для, мінімізуючи фронтальні способи організації діяльності. Так втома дитини не проявиться на зниженні інтересу, що, як правило, є супутніми проявами.

Сторінки: 1 2 3

Залишити відповідь