Archive for 25 Березня, 2024

Музей та проєктна діяльність в закладі дошкільної освіти

  Шановні колеги!

 Пропонуємо вашій увазі педагогічний досвід зі створення розвивального середовища в закладі дошкільної освіти засобами музейної педагогіки та проєктної діяльності з екологічного виховання дошкільників. Сподіваємось, що представлений досвід зацікавить педагогів-дошкільників і для когось, можливо, стане точкою опори, стимулом для реалізації подібних педагогічних технологій у своєму закладі.

 Звертаємо увагу, що обидва досвіди є надбанням педагогічного колективу столичного закладу дошкільної освіти №518. Дякуємо їм за готовність творити та ділитися своїми педагогічними практиками з широким загалом педагогічних працівників України.

  Зупинимося на досвіді «Формування у дітей дошкільного віку ключових компетентностей засобами музейної педагогіки (на основі музею Григорія Світлицького)». Його створили, апробували і представили спільноті педагоги закладу: Шевченко Тетяна Миколаївна, Стриженюк Леся Анатоліївна, Гавриленко Альона Василівна, Дидикало Оксана Валентинівна, Заблоцька Любов Михайлівна, Пальченко Наталія Миколаївна, Колосюк Лана Олександрівна, Яковчук Галина Віталіївна.

 Автори досвіду зосередили свою увагу на педагогічній проблемі, що наразі набула підвищеної актуальності – формування у дошкільників ключових компетентностей засобами музейної педагогіки. Досить доречним видається звернення саме до мистецького доробку відомого українського художника Григорія Світлицького, чия творча спадщина має світове визнання. Той факт, що вулиця, на якій знаходиться заклад, теж носить ім’я цього видатного українця, тільки підсилює можливості формування у дітей цілісності сприйняття світу, розуміння ними взаємозалежностей і взаємообумовленостей.

 Насамперед скажемо, що означена педагогічна технологія в останні роки набула значного розповсюдження, завдяки високим розвивальним можливостям і очевидним перевагам, таким як доступність для кожного учасника, багатоваріативність, висока міра залученості дітей та їх батьків. Свій маленький внесок у творення музею може зробити кожна дитина й відчути себе учасником великої цікавої спільної справи. Колективна справа зі створенню музею дає поштовх розвитку дітей, розширює царину пізнання світу, збагачує світ інтересів, спрямовує та об’єднує. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2

Відпочинок дітей дошкільного віку: сон і не тільки

  Тимчасово чи постійно перебуваючи у інших країнах, наші співвітчизники знайомляться з правилами життя, особливостями культури, оволодівають мовою. Помічають відмінності облаштування побуту, іншу систему навчання, дивуються, як організовано буття дітей дошкільного віку. Часто разюча відмінність від нашого, звичного вражає, викликає подив або захоплення. Такі приклади інформаційними потоками переходять кордони і змушують нас тут зіставляти, критично дивитися на те, що багато десятиліть вважалося непорушним.
Зазвичай відпочинок дітей уявлявся як статичне положення або сон. Однак, відпочинок може бути і пасивним, і активним.

Активний відпочинок

Одноманітна діяльність втомлює. Особливо дошкільники прагнуть динаміки, жвавих рухів, переміщення. Відпочинком для окремих груп м’язів, мисленнєвої діяльності, концентрації уваги тощо буде змінність процесів життєдіяльності дитини. Варіювання видів діяльності, що почергово або хвилеподібно набувають домінуючого у часі значення, надають відпочинок одним процесам і активізують інші. Чергуванням сповільнення та прискорення, гальмування та збудження, напруження та розслаблення не втомлює дитину, а дозволяє їй залишатися активною у різних видах діяльності, що й передбачається педагогічною організацією життєдіяльністю.
Варто уникати максимального навантаження у першу половину дня, що його несуть традиційні фронтальні заняття. У такий спосіб важко врахувати і задовольнити цікавість кожної дитини та забезпечити домірну її прагненню активність. Доцільно розподіляти змістове навантаження протягом для, мінімізуючи фронтальні способи організації діяльності. Так втома дитини не проявиться на зниженні інтересу, що, як правило, є супутніми проявами. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2 3