Archive for 7 Грудня, 2022

Якщо група різновікова …

   Якщо група різновікова: педагогічна тактика (ч. ІІ)

 Важливою умовою продуктивної педагогічної діяльності є побудова гнучкої системи педагогічних впливів, добір ефективних методів і прийомів. Педагогічна тактика вихователя будується не стільки від намірів та бачення дорослого, скільки від потреб, інтересів, прагнень дитини. Тематика багатьох ігор, що в дошкільному дитинстві стали класичними (лікарня, сім’я, дитячий садок, поліклініка та ін.) дає особливо цінний виховний ефект саме в різновіковій групі. Тут збігаються інтереси дошкільнят різного віку. Так, роль батька, лікаря, вихователя беруть на себе старші діти, а молодші виступають у ролі дитини, пацієнта, вихованця.

  Звичайно, „захворіти” може і ведмедик, „годувати” можна і зайчика, розважати можна й ляльку, та коли старший дошкільник у ролі мами чи тата турбується про своє маля (дитину молодшої підгрупи), то за таких умов він відповідальніше виконує обрану роль, виявляє більше ніжності, лагідності, турботливості.

Сторінки: 1 2

Якщо група різновікова …

Якщо група різновікова: утруднення для вихователя чи додатковий педагогічний ресурс? (ч. І)

  Різновікова група це – потужний фактор пізнання і навчання, найкраща спонука до розвитку, що лежить в основі етнопедагогіки, яка перевірена тисячоліттями. На її тлі найкращі програми виглядають штучними або умовними орієнтирами. Якою б діяльністю не займалися старші діти, вона завжди є об’єктом інтересу молодших, вона притягує їх, як магніт. Маленька дитина прагне брати участь у всьому, що роблять старші діти або дорослі. Така група моделює подобу сім’ї, родини, де кожен будує свої взаємини на основі різних та подібних інтересів.

  Одна з найдивовижніших здатностей дитини – наслідування – дається їй від народження і допомагає швидко й варіативно пізнавати світ у такий спосіб, як те роблять старші.

Сторінки: 1 2