Archive for 16 Лютого, 2025

Вебінар до Дня безпечного інтернету

  07.02.2025 відбувся вебінар «Безпечний освітній інтернет-простір». Його провели старші викладачки кафедри Санковська І.М. та Цибульська С.М.

  Захід мав на меті поглибити розуміння педагогів про шляхи створення безпечного освітнього середовища, про інструменти, які вчитель може використати для створення передбачуваності та стабільності освітнього простору. Слухачі дізналися, як зробити перебування учнів у інтернет-просторі безпечним, корисним та цікавим.

  Запрошена спікерка Алла Володимирівна Пахар, бібліотекарка ЦБС «Обрій» Оболонського району столиці, познайомила учасників вебінару із правилами інформаційної безпеки під час спілкування у мережах та можливими наслідками необережного поводження.

  Соціальні мережі, де сьогодні наші діти проводять значну частину часу, відкривають для них нові можливості для спілкування, навчання та розвитку, але також і несуть в собі певні ризики. Дорослі повинні допомогти їм користуватися інтернетом безпечно та відповідально.

 Матеріали вебінару:
Презентація Пахар А.В. “Цифрова безпека для дітей та дорослих”

Презентація Санковської І.М. “Безпечний інтернет-простір”, “Безпечний для дитини освітній інтернет-простір”
Тематичні прави (автор Санковська І.М.): “Безпечний Інтернет”, “Електронне листування”, “Спілкування в Інтернеті”.

Презентація Цибульської С.М. “Безпечне середовище освітнього простору школи”.

Постер «Убезпечте себе та інших в інтернеті: корисні поради»

Матеріали підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.

17 лютого – День спонтанного прояву доброти.

  У День спонтанного прояву доброти ініціатори цього світлого свята просять нас озирнутися навколо і почати помічати інших людей, які потребують нашої допомоги, підтримки, добрих слів і приємних вчинків. Справжня доброта, на думку організаторів цього свята, не повинна чекати похвали або подяки. Головна нагорода за доброту людини – радість інших людей.

  Добро починається з тебе! Краще зробити одну добру справу, ніж сказати сто добрих слів! Хай світ стає добрішим і гарнішим!

До уваги педагогів закладів дошкільної освіти та вчителів початкових класів: поради для використання в освітньому процесі.

  Список добрих справ.
Запропонуйте дітям скласти список добрих справ, які вони можуть виконати впродовж дня. Приміром: подзвонити хворому другу, поступитися комусь місцем в транспорті, протерти від пилу листочки кімнатних рослин, допомогти мамі піднести важкі пакети тощо. Не обмежуйте вихованців у їхніх задумах. Дитячі справи фотографуйте. Вклейте ці фото в Книжку добра, яку запропонуйте створити дітям. Її вони зможуть доповнювати власними фото.

  Читання художньої літератури.
Прочитайте дітям казку Євгенії Пірог «Про велике добро». Відтак, організуйте обговорення її змісту. Зокрема, запропонуйте дітям відповісти на запитання:
– Що стягував щурик у свою нірку? Звідки щурик їх брав?
– Чи добру справу він робив? Як можна охарактеризувати щурика?
– Як думаєте, чому в нього не було друзів? Хто й чому пожалів бідолаху? Як могла б закінчитися історія, якби вчасно не надійшла допомога?
– Чи змінився щурик? Які висновки він зробив?

  Етюд «Три бажання».
Запропонуйте дітям уявити, що їм до рук потрапила чарівна паличка, і по черзі загадати їй три бажання. Але, одне з них обов’язково має стосуватися іншої людини. Це може бути бажання для хлопчика на візочку, старенької бабусі або когось іншого – хто, на їхню думку, цього потребує. Коли діти озвучать свої бажання, спонукайте їх поміркувати, чи можуть вони якісь з них виконати самостійно, як саме.

  План допомоги
Розгляньте, разом із дітьми, картинки із зображенням різних проблемних ситуацій. Наприклад, змерзле безпритульне цуценя притулилося до дверей будинку; жінка на дорозі послизнулася і впала; маленька дитина загубилася й плаче на розі вулиць тощо.
Запропонуйте дітям об’єднатися у групи і домовитися, для кого вони хочуть зробити добру справу, відтак, продумати план дій. Спонукайте дітей розмірковувати, що вони можуть зробити самостійно, а де їм знадобиться допомога дорослих.
Доброта – одне з найбільш світлих почуттів, навіки вражає душу і серце. Тільки добра людина може відчути справжнє щастя, безтурботність. У День спонтанного прояву доброти бажаємо душевного тепла, радості, взаєморозуміння. Немає нічого приємнішого, ніж дарувати оточуючим добро і отримувати у відповідь такий же безцінний дар. Живіть у світі добрих намірів, здійснюйте гідні вчинки, і будете винагородженні достойно.
Володіти настільки високим даром може кожен, варто тільки простягнути руку допомоги ближньому, підтримки і любові. Не бійтеся дарувати добро, адже такий вчинок розкриє людське серце, наповнивши його радістю. ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Сторінки: 1 2 3

СЕН «Зерна»: розвиток соціально-емоційних навичок та підтримка благополуччя дітей і педагогів

   08.02.2025 р. педагоги ЗЗСО №25 м. Києва взяли участь в одноіменному тренінгу.

  Реалізація Програми відбувається в межах партнерства між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation у співпраці з Лабораторією з екологічних підходів до соціально емоційного навчання EASEL Lab Гарвардської вищої школи освіти за сприяння Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

  Професійний розвиток вчителів із соціально-емоційного навчання та підтримки благополуччя здобувачів освіти й педагогів має на меті забезпечити якісну та сталу підтримку реалізації реформи «Нова українська школа» в умовах воєнного та повоєнного часу. В аудиторії ЗЗСО № 25 панували комфортна атмосфера, позитивні емоції, партнерська взаємодія та співпраця.

   Разом із тренером Світланою Цибульською педагоги активно брали участь у ранкових рутинах, обговорювали шкільні традиції, за допомогою штучного інтелекту досліджували особливості соціально-емоційних навичок, проаналізували та відтворили активності СЕН «Зерна».

  Учасники тренінгу отримали позитивні емоції від спілкування та продуктивної взаємодії, надихнулися новими ідеям для ефективного навчання й успішної реалізації в усіх сферах життя.

Додаткові ресурси:

Смерека Є. Розвиток емоційного інтелекту в дітей: методики, вправи, поради спеціалістів. Як тренувати змалечку найважливіший скіл XXI сторіччя.

Шабанов В. Емоційний інтелект школярів: міфи, виклики та шляхи розвитку.

Модуль Цибульської С. Як розвивати емоційний інтелект молодшого школяра: цікаві поради для учителя.

Цибульська С.М. Презентація “Розвиток емоційного інтелекту молодших школярів”

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.

Діалогічне спілкування як вид мовленнєвої діяльності

   06.02.2025 відбувся вебінар «Діалогічне спілкування як вид мовленнєвої діяльності», організований старшими викладачками кафедри І. Санковською та С. Цибульською.

  На заході педагоги ознайомилися із позитивним професійно-мовленнєвим іміджем сучасного вихователя дошкільного заходу та вчителя початкової школи, долучилися до розмови про важливість мовленнєво-комунікативної компетентності.

  Удосконалили навички формування діалогічного мовлення разом із запрошеною гостею вебінару – Валентиною Дроботенко, кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри української філології, культури та мистецтва Університету Грінченка. Пригадали літературні норми мови та вправлялись у їх умілому застосовуванні на практиці, збагачували лексичний запас, підвищували мовленнєву майстерність.

  Основа комунікативної компетентності педагога – здатність застосовувати знання мови у власному спілкуванні з додержанням мовленнєвого етикету, сприймати діалогічне мовлення на слух, взаємодіяти з іншими, беручи на себе виконання різних соціальних ролей. Ступінь володіння мовою є певним маркером культури спілкування особистості, її освіченості.

  Під час вебінару педагоги також обговорили питання як навчити дитину конструктивно спілкуватись, сміливо вступати в діалог та активно підтримувати розмову. Торкнулися теми виховання чемності, поваги та доброзичливого ставлення до співрозмовника. Наголосили на важливості досконалого володіння рідною мовою як необхідної умови для подальшого успішного навчання, розвитку та особистісної реалізації дітей.

Матеріали вебінару:
Презентація Санковської І.М. “Діалог. День діалогу”.
Презентація Цибульської С.М. “Діалогічне спілкування як вид мовленнєвої діяльності”.

Матеріал підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.