24 жовтня 2024 р. відбувся вебінар «Інклюзія під час війни: як підтримати дітей з особливими потребами», проведений старшими викладачками кафедри Санковською І.М. та Цибульською С.М. 
Запрошені спікери: Дятленко Н.М., доцентка кафедри; Лигомина Т.А., директорка інклюзивно–ресурсного центру №13 Дніпровського району м. Києва; Вовк Олена Анатоліївна, психолог ЗЗСО №233, переможець Всеукраїнського конкурсу «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми» 2023/2024.

На вебінарі були розглянуті питання інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір закладу у контексті тих змін, які на сьогодні відбуваються в освіті. Кожна дитина, незалежно від своїх особливостей – фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних чи мовних, повинна мати можливість реалізувати своє право на навчання і отримати при цьому гідну та якісну освіту. Доповідачі торкалися питань супроводу та організації безпечного і комфортного середовища у закладі освіти, підтримки дітей із РАС, розповіли, з якими труднощами стикаються здобувачі освіти з такими розладами, як їх долати та вибудовувати конструктивну комунікацію. Педагоги отримали поради, як створити належні умови, щоб дитина відчувала себе рівною серед рівних, бо це є пріоритетом Нової української школи.
Роль педагога у втіленні принципів інклюзивної освіти неоціненна. Адже саме учитель організує навчальний процес таким чином, щоб знання були засвоєні кожним учнем класу, незалежно від його здібностей і особливих потреб. Саме педагог створює в класі клімат довіри і прийняття, в яких розкриваються кращі сторони кожного учня і сильні сторони характеру кожної дитини, вчить природно сприймати і толерантно ставитися до індивідуальних відмінностей, налагоджувати дружні стосунки, співпрацювати, допомагати один одному у колективі.
Завдяки створенню інклюзивного освітнього простору, діти, чиї особливі потреби виходять за межі загальноприйнятої норми, мають можливість не тільки отримати гідну освіту, а й відчути себе повноцінними членами шкільного колективу, а згодом стати повноправними громадянами своєї країни, що мають однакові для всіх права і обов’язки незалежно від своїх можливостей.
Матеріали підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.


 
				
			 Куратор групи – Шопіна Марина Олександрівна, провела тренінг «Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами». Разом із слухачами курсів обговорили такі актуальні питання як організація роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби, адаптація та соціалізація молодшого школяра в умовах інклюзивного навчання. Опрацьовані були також практичні вправи для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
Куратор групи – Шопіна Марина Олександрівна, провела тренінг «Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами». Разом із слухачами курсів обговорили такі актуальні питання як організація роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби, адаптація та соціалізація молодшого школяра в умовах інклюзивного навчання. Опрацьовані були також практичні вправи для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби. Старша викладачка кафедри Цибульська Світлана Михайлівна провела тренінг «Сила емоцій: учимось керувати реакціями та досягати життєвого успіху». Педагоги розглянули сутність емоційної компетентності як складової педагогічної майстерності. Обговорили особистісні якості педагога, опрацювали вправи для розвитку емоційної компетентності та мотивації учасників тренінгу на позитивні зміни у власному житті.
Старша викладачка кафедри Цибульська Світлана Михайлівна провела тренінг «Сила емоцій: учимось керувати реакціями та досягати життєвого успіху». Педагоги розглянули сутність емоційної компетентності як складової педагогічної майстерності. Обговорили особистісні якості педагога, опрацювали вправи для розвитку емоційної компетентності та мотивації учасників тренінгу на позитивні зміни у власному житті. Доцентка кафедри Третяк Ольга Петрівна провела тренінг «Критичне мислення – запорука успіху». Слухачі оволоділи інструментами для об’єктивної оцінки інформації і вироблення більш зважених суджень у повсякденному житті та професійній діяльності. Тренінг сприяв підвищенню самостійності та впевненості в ухваленні рішень, що допомогло вчителям краще розуміти структуру аргументації, розрізняти факти та суб’єктивні думки, а також захищатися від маніпуляцій.
Доцентка кафедри Третяк Ольга Петрівна провела тренінг «Критичне мислення – запорука успіху». Слухачі оволоділи інструментами для об’єктивної оцінки інформації і вироблення більш зважених суджень у повсякденному житті та професійній діяльності. Тренінг сприяв підвищенню самостійності та впевненості в ухваленні рішень, що допомогло вчителям краще розуміти структуру аргументації, розрізняти факти та суб’єктивні думки, а також захищатися від маніпуляцій. 


