Інклюзивна освіта: підтримка рівності й толерантності

  24 жовтня 2024 р. відбувся вебінар «Інклюзія під час війни: як підтримати дітей з особливими потребами», проведений старшими викладачками кафедри Санковською І.М. та Цибульською С.М.

  Запрошені спікери: Дятленко Н.М., доцентка кафедри; Лигомина Т.А., директорка інклюзивно–ресурсного центру №13 Дніпровського району м. Києва; Вовк Олена Анатоліївна, психолог ЗЗСО №233, переможець Всеукраїнського конкурсу «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми» 2023/2024.

На вебінарі були розглянуті питання інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір закладу у контексті тих змін, які на сьогодні відбуваються в освіті. Кожна дитина, незалежно від своїх особливостей – фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних чи мовних, повинна мати можливість реалізувати своє право на навчання і отримати при цьому гідну та якісну освіту. Доповідачі торкалися питань супроводу та організації безпечного і комфортного середовища у закладі освіти, підтримки дітей із РАС, розповіли, з якими труднощами стикаються здобувачі освіти з такими розладами, як їх долати та вибудовувати конструктивну комунікацію. Педагоги отримали поради, як створити належні умови, щоб дитина відчувала себе рівною серед рівних, бо це є пріоритетом Нової української школи.

Роль педагога у втіленні принципів інклюзивної освіти неоціненна. Адже саме учитель організує навчальний процес таким чином, щоб знання були засвоєні кожним учнем класу, незалежно від його здібностей і особливих потреб. Саме педагог створює в класі клімат довіри і прийняття, в яких розкриваються кращі сторони кожного учня і сильні сторони характеру кожної дитини, вчить природно сприймати і толерантно ставитися до індивідуальних відмінностей, налагоджувати дружні стосунки, співпрацювати, допомагати один одному у колективі.

Завдяки створенню інклюзивного освітнього простору, діти, чиї особливі потреби виходять за межі загальноприйнятої норми, мають можливість не тільки отримати гідну освіту, а й відчути себе повноцінними членами шкільного колективу, а згодом стати повноправними громадянами своєї країни, що мають однакові для всіх права і обов’язки незалежно від своїх можливостей.

Матеріали підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.

Залишити відповідь