Мотивуємо дітей читати

 12 листопада 2025 р. відбувся вебінар «Формування позитивного мотивування до читання в учнів початкової школи». Учасники обговорили актуальні питання формування особистості дитини через розвиток культури читання.

 Організатори заходу ознайомили слухачів із чинниками, що стимулюють у маленького читача бажання спілкуватися з книжкою або стримують таку взаємодію. Зазначили мотиви читацької діяльності та психолого-педагогічні умови роботи з текстами та дитячими книжками:
− створення відповідної емоційної атмосфери перед читанням (слухання музичних фрагментів, звуків природи, демонстрування картин художників, фото- та відеоматеріалів);
− проведення словникової роботи;
− ознайомлення з твором, уточнення змісту, пояснення подій і вчинків героїв, причин того чи іншого вчинку;
− переказ змісту прочитаного, придумування підписів під малюнками для розвитку творчої уяви;
− використання елементів гри, драматизації, малювання за змістом казки чи оповідання, ілюстрування книжок аплікацією.

 Зацікавленість слухачів викликав виступ Мирослави Зубкової, вчительки Стрийського ліцею №6. На уроках педагогиня проводить системну та цілеспрямовану роботу з усвідомленого читання. В її арсеналі – інтерактивні вправи, творчі завдання, цікаві змагання («Небо-земля», «Буксир», «Кадр», «Квест-читання», «Цікава пір’їнка»).

 До кожного уроку ретельно добирається навчальний матеріал для застосованням парної та групової роботи, спонуки учнів до різних видів читання: пошепки, хвилею, по колу, з емоційним навантаженням. Досягнення учнів помічаються та відзначаються Мирославою Володимирівною у «Сходинках успіху за кольорами веселки». Особистісно орієнтований підхід, використання методів самостійного та диференційованого навчання сприяють формуванню стійкого та позитивного мотивування дітей до читання.

Матеріали вебінару:
Зубкова М.В. Презентація “Цікаві прийоми роботи на уроках читання”
Цибульська С.М. Презентація “Формування позитивного мотивування до читання в учнів початкової школи”

Матеріали підготувала старша викладачка кафедри Цибульська С.М.

Залишити відповідь