Медіаграмотність: формування навички життя в інформаційну епоху

  У Державному стандарті початкової освіти (2018) серед обов’язкових результатів навчання зазначено уміння працювати з інформацією. Здобувачі освіти Нової української школи повинні засвоїти навички пошуку, сприйняття, аналізу, інтерпретації, критичного переосмислення та оцінки різних видів текстів.
Курс вебінарів з медіаграмотності, які проводять старші викладачки ІПО Університету Грінченка Санковська Ірина Мечиславівна та Цибульська Світлана Михайлівна, покликані допомогти педагогам удосконалити навички критичного мислення, поглибити розуміння роботи медіа та їх вплив на суспільство, розвинути навичку відповідального споживання та створення інформаційних повідомлень, а також зробити перебування учнів у медійному просторі безпечним, корисним та цікавим.

  Найперше, учасники вебінару – працівники закладів дошкільних освіти та вчителі початкових шкіл із різних куточків України, тренувались виокремлювати правдиву інформацію. На платформі LearningApps вправлялися у розрізненні фейків, дезінформації, клікбейту: “Медіановина

Педагоги активно працювати у застосунку під час виконання вправи “Етапи розвитку інформаційного простору”, встановлювали хронологічну послідовність винаходу медійних продуктів людством: від глиняних табличок до штучного інтелекту.

  Розвиток цифрових технологій є не тільки свідченням прогресу, але й несе небезпеку (шахрайство, фішинг), спричиняє на споживача інформаційний тиск. В цій частині вебінару педагоги дізнались про корисні інструменти, які убезпечують перебування в інтернеті, отримали інформацію про правила захисту власних даних та як навчати цьому дітей.

  Вебінари мають практичне спрямування, тому педагоги знайомляться з такими формами роботи, які можна легко вплітати в канву уроку та ефективно використовувати в освітньому процесі. «Осучаснення» уроку медіаресурсами зробить його цікавим, сприятиме перетворенню інформації в знання, спонукатиме бути впевненим та компетентним споживачем інформації, який не піддаватиметься маніпуляціям, шахрайству та медіаагресії.

Сторінки: 1 2

Залишити відповідь