Archive for 26 Жовтня, 2024

28 жовтня – день анімації

  Цей осінній день нам дає можливість перенестися у Світ Дитинства, пригадати улюблені мультфільми, згадати персонажів, героїв на яких хотілося бути схожими; поринути у фантастичні світи.

  Термін «анімація» (від лат. – пожвавлювати, надихати) вперше з’явився на початку XX століття у Франції у зв’язку з введенням закону про створення різних асоціацій і трактувався як діяльність, спрямована на те, щоб спровокувати і посилити живий інтерес до культури, художньої творчості.

  Поняття «аніматорство» (від лат. anime – вдихати життя в щось, оживляти) – людина, яка організовує культурне життя спільноти, поширює культуру. Анімаційна діяльність і свята, застосування елементів театрального мистецтва в закладах дошкільної освіти є ефективними формами освітньої діяльності та прояву творчості, креативності та імпровізації, а також засобами інтелектуального, емоційного, духовного та естетичного розвитку особистості.

  Все розпочиналося з наскельних зображень первісних людей (за сл. українського аніматора Микити Кравцова). Він стверджував, що стіни, на яких зображували малюнки, були нерівні, і це могло створювати оптичну ілюзію. У 1877 році французький фотограф і винахідник Еміль Рено продемонстрував світові «праксиноскоп» за допомогою якого 28 жовтня 1892 року показав першу «оптичну виставку», яка здивувала всіх. Відтак, 28 жовтня вважаємо Днем народження Анімації. А далі, справжні дива в мультиплікації разом з Уолтом Діснеєм (американський художник -мультиплікатор, кінорежисер, актор, сценарист і продюсер, засновник компанії «Walt Disney Productions», яка дотепер перетворилася на медіаімперію «The Walt Disney Company». Творець першого в історії звукового мультфільму, першого музичного та першого повнометражного) і його відомим усім героєм Міккі Мауса.

Сьогодні особлива увага має бути приділена методам творчої освітньої діяльності з фахівцями дошкільної освіти по виробленню в них елементів анімаційної діяльності.

  Модуль «Аніматорство як вид дозвіллєвої діяльності в сучасному ЗДО» оволодіння здобувачів дошкільної освіти ключових компетентностей; вміння організовувати анімаційні заходи для дітей дошкільного віку; формування умінь підготовки анімаційних програм різного спрямування; здатність до співпраці та взаємодії у команді; ознайомлення з особливостями складання анімаційних програм різного типу.

Матеріал підготувала доцентка кафедри Волинець Ю.О.