Archive for editor

Підтримка учасників освітнього процесу закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів м. Києва в умовах карантину

Відеоматеріали
Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка
щодо підтримки учасників освітнього процесу закладів дошкільної освіти
та навчально-виховних комплексів м. Києва
з метою продовження безперервної освіти в умовах карантину
в квітні-травні 2021 року
покликання на відеоканал ІПО КУБГ – URL: https://www.youtube.com/channel/UCfWNTKpqAScDh5bsF9ktZ8g

Назва і автор відео

Цільова аудиторія

1 Як не сумувати під час карантину?
Гончаренко А. М., Дятленко Н. М.
для батьків, педагогів, дітей
2 Як організувати свій час на карантині?
Олексенко С. В.
для педагогів, батьків
3 Як допомогти дітям подолати тривожність?
Шопіна М. О.
 для педагогів
4 Батьки і дитина в умовах карантину: поруч чи разом?
Шопіна М. О.
для батьків
5 Казкотерапія
Шопіна М. О.
для педагогів, батьків
6 Щоб не боятись лікарів (поради психолога)
Шопіна М. О.
для батьків
7 Дитяча агресія: причини, діагностика, допомога
Шопіна М. О.
для педагогів, батьків
8 Незвичайні техніки арт-терапії
Шопіна М. О.
для педагогів, батьків
9 Подорож на хмаринці (психологічна вправа)
Сабол Д. М.
для педагогів, батьків
10 Про музику і не тільки для музичних керівників і вихователів
Меленець Л. І.
для педагогів
11 Психологічний комфорт в родині в період пандемії
Олексенко С. В.
для батьків, педагогів
12 Переговори у родині, як засіб боротьби зі стресами (частина 1)
Смольникова Г. В.
для батьків
13 Переговори у родині, як засіб боротьби зі стресами (частина 2)
Смольникова Г. В.
для батьків
14 Як організовувати навчання дитини в період карантину?
Лигомина Т. А.
для батьків
15 Як впоратися з тривогою під час пандемії?
Лигомина Т. А.
для педагогів, батьків
16 Зентангл. Дудлінг. Абстрактне малювання для всіх
Лясота С. Є.
для педагогів, батьків, дітей
17 З вірою в майбутнє: психологічні есеї
Олексенко С. В.
для педагогів, батьків
18 Темп, розміреність, гармонія життя дитини в умовах обмежень
Кульбедюк А. Ю., Кочерга О. В.
для батьків
19 Як батькам бути в ресурсі?
Хмелєва-Токарєва О. В.
для батьків
20 Спілкуймося українською вдома
Дика Н. М.
для педагогів, батьків
21 Безпечне місце. Психологічна вправа
Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
22 Метелик (психологічна вправа для зниження стресу)
Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
23 Абетка стресостійкості: психологічне розвантаження педагога (частина 1)
Сабол Д. М., Мерзлякова О. Л.
для педагогів
24 Потік світла. Дихання як ресурс (психологічна вправа для психологічного налаштування)
Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
25 Шукаємо власний ресурс
Коцюба Г. О., Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
26 Дари мудреців (психологічна вправа для позитивного налаштування)
Коцюба Г. О., Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
27 Київські вулиці крізь призму епох
Клименко Н. П.
для педагогів
28 Екологічне ставлення до себе та інших під час карантину (частина 1)
Сабол Д. М., Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
29 Екологічне ставлення до себе та інших під час карантину (частина 2)
Сабол Д. М., Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
30 Екологічне ставлення до себе та інших під час карантину (частина 3)
Сабол Д. М., Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
31 Мистецтво бути щасливою людиною «за мотивами арт-терапії»
Коцюба Г. О., Мерзлякова О. Л.
для педагогів, батьків
32 Лялька-мотанка
Бровченко Л. М.
для педагогів, батьків
33 Практична частина модуля «Музейна педагогіка у виховній роботі»
Дудар О. В., Безкоровайна Г. І.
для педагогів
34 Бібліотекар читає казку
ЦБС Подільського району
для дітей
35 «Я-Киянин» регіональна парціальна освітня програма для столичних дошкільних навчальних закладів
КДПО ІПО КУБГ
для педагогів, батьків
36 Увага! Лівша
Кочерга О. В.
для педагогів, батьків
37 Запитання, як на них реагувати
Кочерга О. В.
для педагогів, батьків
38 Підтримка в особливих ситуаціях
Кочерга О. В.
для педагогів, батьків
39 Продуктивне спілкування з дітьми
Кочерга О. В.
для педагогів, батьків
40 Випереджувальне схвалення
Кочерга О. В.
для педагогів, батьків

Поздоровляємо з ювілеєм!

melenets[1]

Упевненого в своїх силах професіонала, чудового майстра своєї справи, доцента кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти Людмилу Іванівну Меленець щиро вітаємо з ювілеєм!
Наша незрівнянно креативна, безмежно відповідальна, повна невичерпних творчих сил, мудра, людяна, добра й надзвичайно вродлива колего! Для нас Ви – не лише джерело інноваційних ідей, а й приклад енергійності, життєлюбства, натхнення!
Хай спокій і мир панують в родині, хай щастя всміхається Вам щогодини! Нехай обминають болі й тривоги, хай стелиться довга життєва дорога! Хай легко працюється, гарно живеться, все вміється, множиться і удається! Здоров’я міцного, щастя без краю, усього найкращого ми Вам бажаєм!
Про Л.І.Меленець

17 березня 2017 р. відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань).

Presentacia-17.03.17-300x202

17 березня 2017 р. відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань). У заході взяли участь науковці з різних університетів України.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Заняття Університету науково-педагогічних знань з проблеми створення психолого-педагогічних умов, що сприяють інтелектуальній та мовленнєвій активності дітей дошкільного віку

10 листопада 2016 року в Київському міському будинку вчителя відбулося чергове заняття Університету науково-педагогічних знань «Психолого-педагогічні умови забезпечення інтелектуальної та мовленнєвої активності дітей дошкільного віку». У заході взяли участь методисти з дошкільної освіти районних науково-методичних центрів (методичних кабінетів) і вихователі-методисти дошкільних навчальних закладів м.Києва (390 осіб). Освітяни розглянули питання впливу «інтелектуального клімату» сім’ї та дошкільного навчального закладу на інтелектуальний розвиток дошкільників. Педагоги ознайомилися з ефективними засобами і технологіями розвитку інтелектуальної та мовленнєвої активності дітей.
Захід організовано кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Програма заходу
Г.В.Смольникова. Психологічні умови забезпечення інтелектуальної активності дошкільників: презентація
Н.В.Гавриш. Педагогічні умови забезпечення інтелектуальної та мовленнєвої активності дітей дошкільного віку: презентація
Організація пошуково-дослідницької роботи в ДНЗ №568 (гурток “Звичайне диво”): відео
Фоторепортаж

НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ М.КИЄВА

webinar18 травня 2016 року о 14.00 в рамках проведення Фестивалю науки кафедра методики та психології дошкільної і початкової освіти проводить науково-практичний вебінар.
Вебінар – це «віртуальний» семінар, організований за допомогою Інтернет-технологій. Вебінару властива головна ознака семінару – інтерактивність. Інакше кажучи, ви робите доповідь, слухачі задають питання, а ви відповідаєте на них. На екрані можуть транслюватися презентації, інтернет-посилання, ведучий може використовувати інструменти віртуальної білої дошки, проводити опитування в режимі реального часу, учасники можуть працювати в групах і т.п.
Вебінари мають свої переваги:
- Вам нікуди не потрібно їхати, щоб потрапити на тренінг.
- Все, що Вам потрібно – це тільки комп’ютер з доступом до Інтернету.
- В певний час Ви лише заходите по спеціальному посиланню та слухаєте семінар в реальному часі.
- Ви можете задати будь-яке запитання лектору в реальному часі.
- Якщо Ви боїтеся, що можете щось пропустити, після закінчення вебінару Ви зможете отримати відеозапис вебінару.
- Участь у вебінарах безкоштовна!
Це неологізм, утворений поєднанням слів веб (англ. “мережа”) та семінар. У перші роки після появи Інтернету терміном «веб-конференція» часто називали гілку форуму або дошки оголошень. Пізніше термін набув значення спілкування саме в режимі реального часу.
Пропонуємо програму та матеріали вебінару, як форми навчання на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників столичних закладів освіти.
Програма науково-практичного вебінару

Г.Д.Щекатунова. Сучасні підходи до проблеми навчання педагогічних працівників на курсах підвищення кваліфікації

А.М.Гончаренко. Принцип проблемності як стрижнева ознака варіативних методів післядипломної освіти

Л.І.Меленець. Створення атмосфери співпраці викладача зі слухачами курсового підвищення кваліфікації на лекційних заняттях

Н.М.Дятленко. Як забезпечити реалізацію психологічної компоненти на курсах підвищення кваліфікації? (Психологічні чинники розвитку професійної компетентності педагогів)

О.В.Полякова. Організація курсів підвищення кваліфікації медичних сестер дошкільних навчальних закладів

Д.М.Сабол. Профілактика вигорання та психологічний комфорт педагога

Л.Є.Пєчка. Інноваційні підходи в організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі

Заняття Університету науково-педагогічних знань із питань організації роботи ДНЗ за освітньою програмою для дітей 2-7 років «Дитина» (2016 р.)

У Міському будинку вчителя відбулося чергове заняття Університету науково педагогічних знань «Організація роботи дошкільного навчального закладу за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (2016 р.) У заході взяло участь 500 вихователів-методистів і вихователів ДНЗ м.Києва.
Презентуючи видання Програми «Дитина» 2016 р., колектив авторів ознайомив педагогічних працівників із оновленим змістом розділів: «Особистість дитини»; «Мовлення дитини»; «Дитина в соціумі»; «Гра дитини»; «Дитина у природному довкіллі»; «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»; «Дитина у світі культури»; «Діти з особливими освітніми потребами»; «Місточок до школи» та варіативною частиною: «Подорожуємо у світ англійської мови»; «Комп’ютерна грамота»; «Шахи»; «Хореографія».
Захід організовано кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО та кафедрою дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.
Програма заходу
Г.В.Смольникова. Організація освітнього процесу на основі знань психологічних особливостей дітей 2-7 років: презентація
О.А.Половіна. Образотворча майстерня: презентація
Н.І.Мельник. Подорожуємо у світ англійської мови: презентація
Ю.О.Волинець. Шахи як засіб інтелектуального розвитку дитини: презентація
Фотогалерея

ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ ЗА ПРОГРАМОЮ «Я-КИЯНИН»

dnz1Дошкільна освіта ХХІ століття потребує радикальних змін у своєму статусі й соціальному призначенні, принципах і напрямах функціонування. Визнаючи пріоритетну роль дошкільної освіти у вихованні молодого покоління – жителів мегаполісу, творча група кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти (ІППО) Київського університету імені Бориса Грінченка розробила для педагогічних працівників столичної дошкільної освіти та батьків, які виховують дітей старшого дошкільного віку, регіональну парціальну програму «Я – киянин».
Л.І.Меленець. Обличчя мого міста: презентація
Л.І.Меленець. Обличчя мого міста: коментар до презентації

Л.І.Меленець. Музика архітектури столиці як засіб особистісного зростання дошкільника: презентація

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Музична терапія в дошкільному навчальному закладі

2142Початок 21 століття – час геніальних відкриттів і великих досягнень у науці і техніці. Але, на жаль, і час агресії, відособленості. Часто це позначається на поведінці, психіці наших дітей.
Сучасні комп’ютерні технології на багато годин зосереджують зацікавленість малюків до екрану. У дітей пропала потреба в спілкуванні з однолітками – комп’ютерні ігри замінили живе спілкування. В результаті, дитині буває важко адаптуватися, знайти своє місце в дитячому колективі.
Сьогодні особливу роль у формуванні свідомості дошкільників відіграє телебачення. Батьки, зайняті роботою, не протистоять негативному впливу засобів масової інформації. І діти з ранку до вечора, не заважаючи батькам, дивляться фільми про насильство і вбивства, репортажі «з місця подій», мультфільми, які пропагують агресію. І як результат – жорстокість, агресія в поведінці дитини.
Повну версію статті можна завантажити тут.

“Я-КИЯНИН” регіональна парціальна програма розвитку дітей старшого дошкільного віку

ja-kyjanynПрограма «Я-КИЯНИН» розроблена для педагогічних працівників столичної дошкільної освіти та батьків, які виховують дітей старшого дошкільного віку. Це регіональна парціальна програма дошкільної освіти, що може використовуватися в усіх типах дошкільних закладів столиці. Програма складена із врахуванням новітніх досягнень науки та практики вітчизняної і зарубіжної дошкільної освіти. Її зміст відповідає Державному стандарту дошкільної освіти України – Базовому компоненту.
Концепція розвитку дошкільної освіти орієнтує на розширення можливостей варіативного використання українських виховних традицій, взаємне зближення й збагачення освітніх систем різних регіонів України при збереженні їхньої регіональної своєрідності, урахуванні народних традицій в освітній діяльності, вільне долучення дітей до цінностей національних культур свого регіону. Місто Київ та його жителі в цьому сенсі мають свою неповторну історію, культуру, природу. Столиця України, що виконує набагато більше функцій, ніж інші мегаполіси країни, має низку особливостей, які варто враховувати в процесі організації освітньої діяльності дітей дошкільного віку. Культурні надбання столиці (музеї, виставки, театри, циркові вистави); умови для реалізації індивідуальних освітніх потреб та інтересів (гуртки, студії, культурні проекти); наявність спеціалістів для раннього втручання та надання необхідної допомоги тим, хто її потребує; можливість безпосередньо знайомитися з людським та культурним розмаїттям – все це може розглядатися як додатковий ресурс, що заслуговує на активне використання в процесі організації освітнього процесу.
А.М.Гончаренко. Інтеграція індивідуального, родинного й суспільного у прилученні дитини до самобутньої культури та особливостей столиці
А.М.Гончаренко. Інтеграція індивідуального, родинного й суспільного у прилученні дитини до самобутньої культури та особливостей столиці: презентація

Вітаємо з успішним захистом кандидатської дисертації

12232887Вітаємо Діану Михайлівну Сабол, старшого викладача кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти з блискучим захистом дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. Бажаємо успішного втілення всіх творчих і наукових задумів, наснаги в професійному зростанні й у майбутніх наукових пошуках! Нехай підґрунтям плідної професійної діяльності буде міцне здоров’я, удача, натхненна думка й щирі почуття, підтримка колег та родини!

Колеги кафедри