Archive for Вересень 22, 2017

Свято європейських мов

Шановні колеги!

   До свята європейських мов, яке відбудеться 26 вересня 2017 року співробітники кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти підготувала низьку заходів:

  •  в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (за адресою: пр-т. П.Тичини, 22-А) буде проведено тренінг на тему: “Арт-терапія для діагностики і корекції емоційного стану та розвитку творчого потенціалу особистості”. Під час тренінгу всі охочі ознайомляться з методиками діагностування та корекції емоційного стану за технікою “підсвідомого малювання”, візьмуть участь у самодіагностиці, дізнаються про особливості використання технік арт-терапії. Ведуча: доцент кафедри, кандидат психологічних наук Шопіна М.О. Початок о 10.00.
  •  в дитячому садку “Школа Монтессорі Нової Епохи” (за адресою:  вул. Шовкуненка,6) відбудеться спостереження за роботою двомовного (англо-українського) класу 3-6 та  практичний семінар: “Розвиток мовлення як передумова для вивчення дошкільниками та молодшими школярами іноземної мови”. Будуть обговорені наступні питання: розвиток мовлення через моделювання правильної вимови; розширення словникового запасу, активне слухання через ігрову та пізнавальну діяльність; послідовність подання матеріалу в процесі вивчення дітьми іноземної мови як другої (нерідної) мови; інструменти та методи для формування грамотної фразової мови у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Ведуча: доцент кафедри, кандидат політичних наук Щербина В.М. Початок о 10:00.

Запрошуємо до участі!

 

   Наукова тема ІППО: «Забезпечення якості професійної діяльності педагогічних працівників міста Києва в системі неперервної педагогічної освіти» 07.16-07.21 / 0116U00660.

   Наукова тема кафедри: «Проектування змісту та технологій навчання педагогічних працівників в умовах реалізації компетентнісної освіти» (2016-2021 рр.).

НАУКОВІ КОНФЕРЕНЦІЇ, СЕМІНАРИ, ЧИТАННЯ

№№ з/п

Заходи

Термін   виконання

Відповідальні

за проведення

1. Проведення дослідно-експериментальної   роботи з теми «Виховуємо киянина» на основі впровадження регіональної   парціальної програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Я – киянин»

вересень-грудень

2017 року

Гончаренко   Алла Миколаївна

2. Участь у   проведенні заходів до Дня працівників освіти

жовтень

2017 року

Викладачі кафедри

3. Участь у   проведенні заходів до Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку (за   окремим планом)

10 листопада 2017 року

Викладачі   кафедри

4. Проведення Університету   науково-педагогічних знань для вихователів-методистів ДНЗ з теми «Педагогічні   практики адаптивної освіти»

16 листопада 2017 року

Смольникова Г.В.

5. Участь у   проведенні заходів у рамках Грінченківської декади (за окремим планом)

грудень

2017 року

Викладачі   кафедри

6. Проведення Міського   науково-практичного семінару для методистів районних НМЦ та магістрантів   Педагогічного Інституту КУБГ «Дошкільна освіта столиці: досвід та перспективи   розвитку» (до Міжнародного дня жінок і дівчаток в науці)

09 лютого 2018 року

Меленець Людмила Іванівна

7. Проведення Університету   науково-педагогічних знань для вихователів-методистів ДНЗ:   «Психолого-педагогічне проектування: інноваційна педагогічна технологія в   дошкільній освіті»

15 лютого

2018 року

Смольникова   Галина Валентинівна

8. Проведення Міської науково-практичної   конференції «Інтеграція індивідуального, суспільного й родинного у вихованні   маленького киянина»

березень

2018 року

Гончаренко Алла Миколаївна

9. Проведення Міського веб-квест для   вчителів початкових класів м. Києва «Методичні знахідки компетентнісного   уроку»

березень

2018 року

Щекатунова   Ганна Дмитрівна

10. Проведення   Міського круглого столу для вихователів-методистів ДНЗ «Наставництво у   професійному розвитку педагогів ДНЗ: принципи, ролі, етапи»

квітень

2018 року

Дятленко Наталія Михайлівна

11. Участь та проведення заходів у   Фестивалі науки в рамках Університету, Інституту, кафедри (за окремим   планом)

14-25 травня 2018 року

Викладачі   кафедри

12. Участь у роботі Міжнародних,   Всеукраїнських, Регіональних, Міських, Районних науково-практичних   конференцій, семінарів із доповідями, виступами, тезами, презентаціями (за   наявності програм/сертифікатів)

Протягом року

Викладачі   кафедри

У картинній галереї: інноваційність, варіативність форми та змісту сучасної лекції

    Педагоги дошкільних навчальних закладів вже помітили, що викладачі кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти постійно шукають нові й нові форми роботи зі слухачами курсів підвищення кваліфікації.

    Цей пошук пояснюється: бажанням бути корисними й цікавими для педагогів; необхідністю застосування методів активного навчання; пробудити в слухачів стійкий пізнавальний інтерес до предмету обговорення; викликати бажання застосувати інновації у своїй роботі; вихід за межі аудиторії з метою урізноманітнення навчально-пізнавального середовища в межах мегаполісу.

Мuseum

Серед варіативності сучасної лекції, адаптованих до наших потреб, виокремлюємо лекцію-екскурсію. Проводимо навчальні заняття не у звичних для всіх аудиторіях, а виїздимо до музеїв, бібліотек, виставок, центрів тощо.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Моделюємо педагогічний процес ознайомлення дітей зі зразками живопису

Алла Гончаренко, канд. пед. наук,

доцент кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти

Інституту післядипломної педагогічної освіти

    Дотримуючись традиційних позицій, вихователі ще намагаються дати дитині чим більше знань, що у сучасних педагогічних підходах є хибним підходом.

    Зауважуємо, що важливим і природним є створення ситуації розвитку для кожного дошкільника. Обґрунтувавши морально-духовну, естетичну доцільність ознайомлення з оригіналами художніх творів та їх репродукціями, можна сподіватися на ціннісне сприйняття зображеного, на адекватні емоційні прояви, на мовленнєву активність дітей. Якщо така активність недостатня, то обираймо такі запитання, які викликали б зацікавленість та обов’язково були посильними для вирішення: запитання-провокації, запитання-роздуми, запитання-сумніви, запитання-пошуки, запитання-здивування, запитання-завбачення тощо.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Прийоми-пропозиції знайомства дітей з картиною

     Твори малярства набувають свого виняткового значення і впливають на розвиток мовленнєвої особистості тоді, коли вона здатна пов’язати між собою окремі, нібито розрізнені, об’єкти, об’єднати їх сюжетом, на основі попереднього досвіду здогадатися, що стоїть за статичністю зображеного, “прочитати” рух у нерухомому. Це підштовхує малюка вдаватися до не мовленнєвих засобів. Перший або побіжний погляд на зображення не відразу може розкрити цілісність задуму художника, однак дошкільник має право індивідуально обирати час, місце, тривалість його розглядання.

     Яскравості та виразності набуває будь-який фрагмент педагогічної дії за наявності картини. Вона й посідає почесно-центральне місце у груповій кімнаті, збирає навколо себе зацікавлених, мало-помалу впускає у свій світ допитливих, запрошує ввійти у зображений сюжет охочих, дивує вигадливих перетворенням площинних зображень у об’ємні, а всіх разом – заохочує до запитань, розповідання, описування, переказування, пригадування пригод з власного досвіду тощо.  Та звідки прийшла, де взялася ця картина-чарівниця, картина-загадка, картина-співрозмовниця?

ДЕТАЛЬНІШЕ >>