Archive for Лигомина Тетяна

Педагогічні ідеї Бориса і Марії Грінченків у контексті розбудови Нової української школи

20181205_123746  5 грудня 2018 року в рамках Грінченківської декади Київського університету імені Бориса Грінченка науково-педагогічні працівники кафедри взяли участь у засіданні наукової сесії історико-педагогічних студій  Педагогічного інституту з теми “Педагогічні ідеї Бориса і Марії Грінченків у контексті розбудови Нової української школи”.

  Мета наукової сесії – презентація студентами результатів наукових пошуків щодо новопрочитання педагогічних ідей Бориса і Марії Грінченків та актуалізації їх суголосності в руслі розбудови Нової української школи.

Цінності вітчизняної та німецької дошкільної освіти у зіставленні

20181203_1317272  5 грудня 2018 року  в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено методологічний семінар для науково-педагогічних працівників ІППО з теми «Цінності вітчизняної та німецької дошкільної освіти у зіставленні: сфери прояву активності педагога, гіпотеза розвитку дитини, очікувані освітні результати».

  Семінар проводила доцент кафедри, кандидат педагогічних наук Гончаренко Алла Миколаївна, яка поділилась з колегами досвідом щодо організації та розвитку дошкільної освіти в Німеччині. 

Реалізації програми «Я – киянин» у столичному просторі

А.Гончаренко

доцент кафедри методики та психології

дошкільної і початкової освіти

Інституту післядипломної педагогічної освіти,

кандидат педагогічних наук

Реалізації програми «Я – киянин» у столичному просторі

  Без названияНещодавно у рамках Міської науково-практичної конференції «Нова школа – новий дитячий садок» відбувся семінар, де обговорювалися питання впровадження у роботу закладів дошкільної освіти м. Києва регіональної парціальної програми «Я – киянин». У роботі семінару взяли участь керівники і вихователі-методисти ЗДО, учасники дослідно-експериментальних майданчиків, методисти РНМЦ та автори-розробники Програми.

  Апробація Програми у контексті дослідно-експериментальної роботи відбувалася протягом кількох років на базі восьми ЗДО різних районів м. Києва. Процес вивчення та реалізації змісту програми  спонукав педагогів та батьків до аналізу проблеми.

  Чи є важливим виховувати киянина у дошкільному віці?

-         педагоги справедливо вважають, що дитина дошкільного віку ще не здатна збагнути патріотизм як сукупність морально-етичних та емоційних цінностей;

-         відсутність окремої програми або частини комплексної програми уможливлює витіснення цього напряму з обов’язковості освітньої роботи з дошкільниками;

-         під час здобуття базової освіти педагогами навчальні плани не рясніли регіональними акцентами. Помітна тенденція до зростання кількості педагогів, які не мають базової дошкільної освіти, тому вони не враховують особливості дошкільного дитинства і не надають значущості регіональним питанням у дошкільному вихованні.

А.Гончаренко Інтеграція реалізації програми

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Звіти про виконання наукової теми кафедри

 Кафедра методики та психології дошкільної і початкової освіти проводить дослідження «Проектування змісту та технологій навчання педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти».

   На першому етапі наукового дослідження (січень 2016 – грудень 2016 рр.) було виокремлено наукові підходи щодо проектування змісту навчання педагогічних працівників та визначення принципів їх реалізації на курсах підвищення кваліфікації, а також відбулась систематизація запитів слухачів курсового підвищення кваліфікації щодо змісту та технологій навчання дорослих.

 Звіт про виконання першого етапу дослідження.

 Другий етап наукового дослідження ( січень 2017 – грудень 2019 рр.) – було проведено відбір інструментарію дослідження, розробка анкет та І етап моніторингового дослідження щодо ефективності змісту освітньо-професійних та навчальних програм щодо розвитку професійної компетентності слухачів курсового підвищення кваліфікації, а також впровадження в практику курсового підвищення кваліфікації оновлених освітньо-професійних, навчальних програм.

Звіт про виконання другого етапу дослідження

Результати першого етапу моніторингу «Проектування змісту та технологій навчання педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти»

 Obrazovanie-i-nauka-300x200В рамках виконання наукової теми    кафедри «Проектування змісту та технологій  навчання педагогічних працівників у системі  післядипломної педагогічної освіти» протягом  січня 2017 – жовтня 2018 р. співробітниками кафедри був розроблений діагностичний інструментарій (анкети) та проведений перший етап моніторингу відповідно до наукової теми. 

   За результатами першого етапу моніторингу було визначено основні потреби педагогів щодо змісту навчального матеріалу (галузей знань) на курсах підвищення кваліфікації та найбільш прийнятні форми і технології навчання.

  На основі цього дослідження були оновленні освітньо-професійній програми підвищення кваліфікації кафедри.

   На другому етапі моніторингового дослідження плануємо вивчити рівень задоволеності слухачів змістом оновлених навчальних програм за їх профілем і курсами підвищення кваліфікації загалом.

Аналітична довідка за результатами першого етапу моніторингового дослідження

Всесвітній день психічного здоров’я

 22210 жовтня 2018 року відбувся науково-практичний семінар для співробітників Інституту післядипломної педагогічної освіти «Психологічні прийоми подолання впливу стресу» (до Всесвітнього дня психічного здоров’я).

 Семінар розпочався з виступу доцента кафедри, кандидата психологічних наук Сабол Д.М. щодо особливостей психогігієни та екологічного ставлення до себе.

  Продовжила роботу семінару старший викладач кафедри Лигомина Т.А. з виступом на тему: “Розвиток стресостійкості особистості як запорука психічного здоров’я” та вправами з тілесно-орієнтованої терапії.

  На завершення семінару учасники познайомилися з методами зняття наслідків стресу засобами арт-терапії під керівництвом Коцюби Г.О., старшого викладача кафедри, кандидата психологічних наук.

Програма cемінару 10.10.2018

Сабол Д.М. Психогігієна, екологічне ставлення до себе, як протидія стресу

Лигомина Т.А. Розвиток стресостійкості особистості як запорука психічного здоров’я

Фотогалерея

«Психологічні прийоми подолання впливу стресу»

Шановні колеги!

 Запрошуємо вас на науково-практичний семінар для науково-педагогічних, педагогічних працівників ІППО КУБГ «Психологічні прийоми подолання впливу стресу» (до Всесвітнього дня психічного здоров’я), який відбудеться 10 жовтня 2018 року в  Інституту післядипломної педагогічної освіти КУ імені Бориса Грінченка. 

Початок 0 12:00, каб. 49.

Програма cемінару 10.10.2018

«Використання зразків зарубіжної літератури у вихованні дошкільників: біфуркація розвивального простору»

P80926-141310

 26 вересня 2018 року викладачі кафедри у партнерстві з Національним музеєм літератури України провели міський науково-практичний семінар для педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів освіти, київської громади .

Мета заходу – консолідація фахових потреб практиків освітянської галузі щодо застосування творів зарубіжної літератури в роботі з дітьми дошкільного віку.

Програма семінару на 26.09.2018.

Сайт НМЛУ .

Казка про трьох поросят. Англійська народна казка.

Міхалков С. Троє поросят. За англійською казкою. 

Пазюк С.А. Європейські народні казки

Засідання кафедри

20181003_1031013 жовтня 2018 року відбулося засідання кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти. Засідання розпочалося з виступу старшого викладача кафедри, кандидата психологічних наук  Сабол Д.М. з теми “Розвиток емоційного інтелекту педагога”.  Також під час засідання були підбиті підсумки роботи за вересень та затверджений план заходів на поточний місяць.

Міські педагогічні читання

  image125 вересня 2018 року в закладі дошкільної освіти № 428 до 100-річчя від Дня народження В. Сухомлинського відбулися міські педагогічні читання для педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів освіти, київської громади з теми  «Педагогічна й літературна  спадщина Василя  Сухомлинського в сучасній освіті». Заклад дошкільної освіти Шевченківського району м. Києва був обраний невипадково: творчий педагогічний колектив у роботі з дітьми спирається на літературну, а у роботі з педагогами – на наукову спадщину видатного українського педагога, заслуженого вчителя України, директора Павлиської середньої школи Кіровоградської області.

   Пропонуємо переглянути матеріали педагогічних читань та досвіду роботи.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>