Archive for Меленець Людмила

Інновації в дошкільній освіті столиці

ministerstvo09-10 лютого 2017 року за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) пройшло засідання Координаційної ради Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти», що має 53 місцевих осередки, зокрема у столиці створено чотири.

09 лютого 2017 року в Міністерстві освіти і науки України (проспект Перемоги, 10) відбувся «круглий стіл» з обговорення актуальних питань щодо функціонування дошкільних навчальних закладів та перспектив розвитку дошкільної освіти України, в якому взяли участь Івашньова Світлана Володимирівна, заступник директора з науково-методичної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, Меленець Людмила Іванівна, старший викладач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти, кандидат педагогічних наук, Таран Олена Віталіївна, методист науково-методичного центру дошкільної і початкової освіти.

Гончаренко А. Інтеграція індивідуального, суспільного й родинного у вихованні маленького киянина: презентація

Сайт ДОНмолодьспорту м. Києва

Фотогалерея

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Реалізація компетентнісного підходу в процесі навчання молодших школярів

dity_shkolaСучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв’язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства. Саме ці пріоритети лежать в основі реформування сучасної загальноосвітньої школи, головне завдання якої – підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в майбутньому і професійних ситуаціях.

Сучасна початкова школа не може залишатися осторонь від процесів реформування освіти, що відбуваються нині в Україні.

Ідея компетентнісного підходу – одна із відповідей на запитання, який результат освіти необхідний особистості і затребуваний сучасним суспільством. Формування компетентностей у молодших школярів на сьогоднішній день є однією із актуальних проблем освіти і може розглядатися як вихід із проблемної ситуації, що виникла через протиріччя між необхідністю забезпечити якість освіти та неможливістю вирішити цю проблему традиційним шляхом.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ФРЕБЕЛІВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ САДОК

«Ми з сестрою Марією відкрили в Києві
перший український Фребелівський дитячий садок»
Софія Русова

35304669145 років тому п’ятнадцятирічна Софія Ліндфорс та її сестра Марія в Києві в будинку 21, що належав родині Марковських, (не зберігся) на вулиці Фундуклеївській (нині Богдана Хмельницького) винайняли приміщення: бельетаж з балконом та велику залу з метою відкриття першого приватного україномовного дитячого садка.
Ось як описує Софія Русова в мемуарах появу першого садочка: «Ми вирішили відкрити перший дитячий садок у Києві. Коли я подала моє прохання тодішньому попечителеві шкільної округи старому Антоновичу, він з недовірою похитав головою. «Ви самі ще дитина», — сказав він, усміхаючись, … — «Хто ж вам довірить дітей?». Але все ж дав свій дозвіл». З 1 вересня 1871 р. цей приватний заклад відкрив двері близько 20 вихованцям, здебільшого дітей української інтелігенції.

Майбутня громадська діячка, літературознавець, етнограф, професорка, доктор соціології, засновниця жіночого руху в Україні – Софія Ліндфорс (Русова), була впевнена, що умови дитячого садка мають бути наближені до умов рідної домівки. Дитячий садок вона розглядала не лише як педагогічний, а й як соціально-національний заклад. Вбачала його призначення ширшим, ніж підготовка до школи, покладала на нього функції виховання людини, свідомого громадянина своєї країни. Від того першого садка Софія захопилась світом дитини, навчилась шанувати щирі дитячі почуття і вже ніколи їх не зраджувала.

Дитячий садок працював до другої години дня. У вечірні години сестри Ліндфорс надавали приміщення для зібрань членів Київської («Старої») Громади та проведення репетицій драматичним гуртком п’єс українською мовою, яка на той час, згідно з Валуєвським указом, була під забороною. Юна Софія бере діяльну участь у виставах, включається у вивчення української культури, мови, етнографії, фольклору. Саме тут на зібраннях членів цього гуртка вона познайомилися з майбутнім чоловіком Олександром Русовим, який стане не тільки вірною коханою людиною, а й соратником, що назавше утвердить у Софії непідробний, не пафосний, діяльний патріотизм.

З автобіографії Софії Русової (уродженої Ліндфорс) «В 1873 році почалися мої щирі зносини з українськими діячами – Драгомановим, Лисенком,  Старицьким, Чубинським та іншими». Відомий діяч літератури й театру Михайло Старицький мав п’ятьох дітей, вихованками першого київського дитячого садка були його доньки Марія та Людмила. Близьке знайомство з сім’єю відомого українського письменника сприяло і зближення сестер з родиною українського композитора Миколи Лисенка, діти яких теж відвідували садок. 30 серпня 1874 року Софія і Олександр одружилися і одержали єдиний весільний подарунок. Який!? – рапсодію на пісню «Золоті ключі» Миколи Лисенка.

Їй було тоді вісімнадцять. Усе життя бринів у її серці той рідний наспів. І озивався відлунював щирою любов’ю у серцях інших — дитячих. Вона таки мала Золоті Ключі — до дитячої душі, до майбутньої української школи, котру вимріяла, вистраждала, у створення якої вкладала увесь свій талант.

Сьогодні. Нова редакція Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів сприяє створенню дитячих садків, у тому числі приватних, корпоративних, розташованих у житлових та нежитлових приміщеннях. Перший віце-прем’єр Степан Кубів закликав владу на місцях використати відповідні можливості та сприяти приватній ініціативі. Лілія Гриневич, Міністр освіти і науки України, зазначає, що міністерство розробило проект змін до Закону України «Про дошкільну освіту» щодо розширення можливостей для створення та діяльності дошкільних навчальних закладів різних форм власності.

17 лютого 2016 року кафедра провела Міжвузівські науково-педагогічні читання до 160-річчя від Дня народження «ПЕДАГОГІЧНА СПАДЩИНА СОФІЇ РУСОВОЇ ЯК ДЖЕРЕЛО СУЧАСНОЇ ОСВІТИ».

Програма заходу
Щекатунова Г. Софія Русова – фундатор системи національної освіти: презентація
Петрощук Н. Софія Русова та Фребелівський педагогічний інститут: презентація
Кравчук Л. Софія Русова про моральний розвиток дитини: презентація
Полякова О. Педагогічні погляди Софії Русової про оцінювальну діяльність учителя: презентація
Синекоп Л. Культурно-освітня діяльність музею Софії Русової в навчальному закладі: презентація
Свяженіна М. Моральний ідеал виховання дитини в теоретико-практичній спадщині С. Русової: презентація
Гончаренко А. Софія Русова про використання фольклору для особистісного становлення дошкільника: текст виступу
Матвійчук О. Виховання культури читача в педагогічній спадщині Софії Русової: текст виступу
Пазюк С. Ідеї Софії Русової про чинники зміцнення здоров’я дітей та їх фізичного розвитку: текст виступу
Melenets L. Sofiya Rusova about the organization of pre school education in rural areas: стаття
Вчимося мудрості у Софії Русової – з глибини історії на сторінки сучасності: тези

Аукціон педагогічних ідей (в рамках Фестивалю науки)

ayktsionУ рамках фестивалю науки Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (05.05-25.05.2016) викладачі кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти зініціювали організацію освітнього фестивального проекту «Аукціон педагогічних ідей».
Мета проведення заходу: підтримка, популяризація і розвиток перспективного педагогічного досвіду, альтернативних програм, методів, технологій у дошкільній і початковій ланках столичної освіти.
Учасники освітнього фестивального проекту – науковці вищих навчальних закладів, закладів післядипломної педагогічної освіти, педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів, вчителі початкових класів.
На «Аукціоні педагогічних ідей» представлені альтернативні програми, форми, методи та дидактичні засоби розвитку компетентностей дітей дошкільного і молодшого шкільного віку.
Беляєва Т.М. Урок літературного читання. Чарівний каптур (3 клас)
Беляєва Т.М. Урок літературного читання. Чарівний каптур (3 клас): презентація
Гончаренко А.М. Літературні казки як засіб активізації художньо-мовленнєвої активності дітей: відео
Гончаренко А.М. Літературні казки як засіб активізації художньо-мовленнєвої активності дітей: презентація
Дятленко Н.М. Педагогічні практики адаптивної освіти. Навчатися – значить самостійно творити!
Кущова Т.В. Метод проектів у роботі з батьками вихованців ДНЗ № 89 Дарницького р-ну м.Києва: презентація
Лотоцька В.М. Використання фольклору в музично-ритмічній діяльності дітей раннього віку ДНЗ № 346 Шевченківського р-ну м. Києва
Любецька З.М. До джерел народних ремесел: презентація колективної творчої роботи з учнями 1-го класу
Стадник Л.О. Математика. Живі задачі (1 клас): презентація

Курси підвищення кваліфікації медичних сестер дошкільних навчальних закладів

med_sestry_kursyМедичні сестри дошкільних навчальних закладів можуть підвищувати свою кваліфікацію при установах післядипломної освіти як медичного, так і педагогічного напрямів. Та, звісно, доречніше це здійснювати в установах педагогічного напряму, де обов’язково врахують особливості професійної діяльності медичних сестер дошкільних навчальних закладів.
Підвищення кваліфікації медичних сестер є складовою їхньої підготовки до атестації та обов’язковою умовою для присвоєння (підтвердження) кваліфікаційних категорій.

Так, згідно з пунктом 1.5 Положення про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.11.2007 № 742 (далі — Положення), атестації на присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії підлягають особи, які, зокрема, закінчили протягом останніх п’яти років в закладі (підрозділі) післядипломної освіти курси підвищення кваліфікації молодших спеціалістів з медичною освітою (далі ‑‑ курси).

Тож серед кваліфікаційних вимог до посади медичної сестри дошкільного навчального закладу у посадових інструкціях зазвичай передбачають обов’язкове підвищення кваліфікації.

Повну версію статті Олени Полякової можна завантажити тут

УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: ВЧОРА, СЬОГОДНІ, ЗАВТРА

20151116_101802Напередодні святкування 160-ї річниці з дня народження С. Русової, одного із творців національної педагогічної концепції становлення та розвитку української школи, згадується її заклик до педагогічної та громадської спільноти: «… народові, який не має школи і не дбає про неї, призначені економічні злидні й культурна смерть». Тому сучасним гаслом кожного свідомого українця мусить бути таке: «Рідна школа на Вкраїні!». Заклик С. Русової про рідну школу в Україні стає особливо актуальним сьогодні, коли розбудова сучасної рідної школи має базуватися на принципах народності та інноваційності.
В освітньому просторі нашого міста такою школою є Кловський ліцей № 77 – навчальний заклад із багатою історією та усталеними традиціями. Потужний викладацький склад, дієвий батьківський комітет, активне учнівське самоврядування – всі живуть цікавим шкільним життям, постійно взаємодіючи. Крім високих показників у навчанні та інтелектуальних конкурсах, діти ліцею демонструють і свої творчі досягнення. Атмосфера патронату, співпраці, товариськості, взаємодопомоги плекалися довгий час. Тому в закладі немає поділу на чужих і своїх, колектив ліцею – це велика родина.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Рослини у великому місті: дерева-патріархи

lypaКиїв завжди вважався одним із найзеленіших і найбільш екологічно чистих міст планети. “Зелене місто”, “місто посеред парку”, “місто парків” – усе це говорили про Київ. Сьогодні Київ став значно менш зеленим, ніж 40-50 років назад, а кількість парків катастрофічно зменшується. Деякі зелені зони зникли взагалі, деякі сильно зменшилися в розмірах. Дерева ростуть у парках, садах, вздовж вулиць столиці як в загадці «навесні прокинуться, з сонечком обнімуться та зелені шати нумо приміряти». Збережемо кожне дерево, що конче потрібне людям, оскільки повітря очищає, вдень від спеки захищає. І у кожного з них, як і у людини, своє життя, свій вік. В нашому місті живуть особливі дерева – дерева-довгожителі (дерева-патріархи). Давайте, познайомимося з ними.
Л.Кравчук. Рослини у великому місті: дерева-довгожителі: презентація

ДЕТАЛЬНІШЕ >>