Archive for editor

17 березня 2017 р. відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань).

Presentacia-17.03.17-300x202

17 березня 2017 р. відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань). У заході взяли участь науковці з різних університетів України.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Заняття Університету науково-педагогічних знань з проблеми створення психолого-педагогічних умов, що сприяють інтелектуальній та мовленнєвій активності дітей дошкільного віку

10 листопада 2016 року в Київському міському будинку вчителя відбулося чергове заняття Університету науково-педагогічних знань «Психолого-педагогічні умови забезпечення інтелектуальної та мовленнєвої активності дітей дошкільного віку». У заході взяли участь методисти з дошкільної освіти районних науково-методичних центрів (методичних кабінетів) і вихователі-методисти дошкільних навчальних закладів м.Києва (390 осіб). Освітяни розглянули питання впливу «інтелектуального клімату» сім’ї та дошкільного навчального закладу на інтелектуальний розвиток дошкільників. Педагоги ознайомилися з ефективними засобами і технологіями розвитку інтелектуальної та мовленнєвої активності дітей.
Захід організовано кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Програма заходу
Г.В.Смольникова. Психологічні умови забезпечення інтелектуальної активності дошкільників: презентація
Н.В.Гавриш. Педагогічні умови забезпечення інтелектуальної та мовленнєвої активності дітей дошкільного віку: презентація
Організація пошуково-дослідницької роботи в ДНЗ №568 (гурток “Звичайне диво”): відео
Фоторепортаж

НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ М.КИЄВА

webinar18 травня 2016 року о 14.00 в рамках проведення Фестивалю науки кафедра методики та психології дошкільної і початкової освіти проводить науково-практичний вебінар.
Вебінар – це «віртуальний» семінар, організований за допомогою Інтернет-технологій. Вебінару властива головна ознака семінару – інтерактивність. Інакше кажучи, ви робите доповідь, слухачі задають питання, а ви відповідаєте на них. На екрані можуть транслюватися презентації, інтернет-посилання, ведучий може використовувати інструменти віртуальної білої дошки, проводити опитування в режимі реального часу, учасники можуть працювати в групах і т.п.
Вебінари мають свої переваги:
- Вам нікуди не потрібно їхати, щоб потрапити на тренінг.
- Все, що Вам потрібно – це тільки комп’ютер з доступом до Інтернету.
- В певний час Ви лише заходите по спеціальному посиланню та слухаєте семінар в реальному часі.
- Ви можете задати будь-яке запитання лектору в реальному часі.
- Якщо Ви боїтеся, що можете щось пропустити, після закінчення вебінару Ви зможете отримати відеозапис вебінару.
- Участь у вебінарах безкоштовна!
Це неологізм, утворений поєднанням слів веб (англ. “мережа”) та семінар. У перші роки після появи Інтернету терміном «веб-конференція» часто називали гілку форуму або дошки оголошень. Пізніше термін набув значення спілкування саме в режимі реального часу.
Пропонуємо програму та матеріали вебінару, як форми навчання на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників столичних закладів освіти.
Програма науково-практичного вебінару

Г.Д.Щекатунова. Сучасні підходи до проблеми навчання педагогічних працівників на курсах підвищення кваліфікації

А.М.Гончаренко. Принцип проблемності як стрижнева ознака варіативних методів післядипломної освіти

Л.І.Меленець. Створення атмосфери співпраці викладача зі слухачами курсового підвищення кваліфікації на лекційних заняттях

Н.М.Дятленко. Як забезпечити реалізацію психологічної компоненти на курсах підвищення кваліфікації? (Психологічні чинники розвитку професійної компетентності педагогів)

О.В.Полякова. Організація курсів підвищення кваліфікації медичних сестер дошкільних навчальних закладів

Д.М.Сабол. Профілактика вигорання та психологічний комфорт педагога

Л.Є.Пєчка. Інноваційні підходи в організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі

Заняття Університету науково-педагогічних знань із питань організації роботи ДНЗ за освітньою програмою для дітей 2-7 років «Дитина» (2016 р.)

У Міському будинку вчителя відбулося чергове заняття Університету науково педагогічних знань «Організація роботи дошкільного навчального закладу за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (2016 р.) У заході взяло участь 500 вихователів-методистів і вихователів ДНЗ м.Києва.
Презентуючи видання Програми «Дитина» 2016 р., колектив авторів ознайомив педагогічних працівників із оновленим змістом розділів: «Особистість дитини»; «Мовлення дитини»; «Дитина в соціумі»; «Гра дитини»; «Дитина у природному довкіллі»; «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»; «Дитина у світі культури»; «Діти з особливими освітніми потребами»; «Місточок до школи» та варіативною частиною: «Подорожуємо у світ англійської мови»; «Комп’ютерна грамота»; «Шахи»; «Хореографія».
Захід організовано кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО та кафедрою дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.
Програма заходу
Г.В.Смольникова. Організація освітнього процесу на основі знань психологічних особливостей дітей 2-7 років: презентація
О.А.Половіна. Образотворча майстерня: презентація
Н.І.Мельник. Подорожуємо у світ англійської мови: презентація
Ю.О.Волинець. Шахи як засіб інтелектуального розвитку дитини: презентація
Фотогалерея

ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ ЗА ПРОГРАМОЮ «Я-КИЯНИН»

dnz1Дошкільна освіта ХХІ століття потребує радикальних змін у своєму статусі й соціальному призначенні, принципах і напрямах функціонування. Визнаючи пріоритетну роль дошкільної освіти у вихованні молодого покоління – жителів мегаполісу, творча група кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти (ІППО) Київського університету імені Бориса Грінченка розробила для педагогічних працівників столичної дошкільної освіти та батьків, які виховують дітей старшого дошкільного віку, регіональну парціальну програму «Я – киянин».
Л.І.Меленець. Обличчя мого міста: презентація
Л.І.Меленець. Обличчя мого міста: коментар до презентації

ДЕТАЛЬНІШЕ >>

Музична терапія в дошкільному навчальному закладі

2142Початок 21 століття – час геніальних відкриттів і великих досягнень у науці і техніці. Але, на жаль, і час агресії, відособленості. Часто це позначається на поведінці, психіці наших дітей.
Сучасні комп’ютерні технології на багато годин зосереджують зацікавленість малюків до екрану. У дітей пропала потреба в спілкуванні з однолітками – комп’ютерні ігри замінили живе спілкування. В результаті, дитині буває важко адаптуватися, знайти своє місце в дитячому колективі.
Сьогодні особливу роль у формуванні свідомості дошкільників відіграє телебачення. Батьки, зайняті роботою, не протистоять негативному впливу засобів масової інформації. І діти з ранку до вечора, не заважаючи батькам, дивляться фільми про насильство і вбивства, репортажі «з місця подій», мультфільми, які пропагують агресію. І як результат – жорстокість, агресія в поведінці дитини.
Повну версію статті можна завантажити тут.

“Я-КИЯНИН” регіональна парціальна програма розвитку дітей старшого дошкільного віку

ja-kyjanynПрограма «Я-КИЯНИН» розроблена для педагогічних працівників столичної дошкільної освіти та батьків, які виховують дітей старшого дошкільного віку. Це регіональна парціальна програма дошкільної освіти, що може використовуватися в усіх типах дошкільних закладів столиці. Програма складена із врахуванням новітніх досягнень науки та практики вітчизняної і зарубіжної дошкільної освіти. Її зміст відповідає Державному стандарту дошкільної освіти України – Базовому компоненту.
Концепція розвитку дошкільної освіти орієнтує на розширення можливостей варіативного використання українських виховних традицій, взаємне зближення й збагачення освітніх систем різних регіонів України при збереженні їхньої регіональної своєрідності, урахуванні народних традицій в освітній діяльності, вільне долучення дітей до цінностей національних культур свого регіону. Місто Київ та його жителі в цьому сенсі мають свою неповторну історію, культуру, природу. Столиця України, що виконує набагато більше функцій, ніж інші мегаполіси країни, має низку особливостей, які варто враховувати в процесі організації освітньої діяльності дітей дошкільного віку. Культурні надбання столиці (музеї, виставки, театри, циркові вистави); умови для реалізації індивідуальних освітніх потреб та інтересів (гуртки, студії, культурні проекти); наявність спеціалістів для раннього втручання та надання необхідної допомоги тим, хто її потребує; можливість безпосередньо знайомитися з людським та культурним розмаїттям – все це може розглядатися як додатковий ресурс, що заслуговує на активне використання в процесі організації освітнього процесу.
А.М.Гончаренко. Інтеграція індивідуального, родинного й суспільного у прилученні дитини до самобутньої культури та особливостей столиці
А.М.Гончаренко. Інтеграція індивідуального, родинного й суспільного у прилученні дитини до самобутньої культури та особливостей столиці: презентація

Вітаємо з успішним захистом кандидатської дисертації

12232887Вітаємо Діану Михайлівну Сабол, старшого викладача кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти з блискучим захистом дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. Бажаємо успішного втілення всіх творчих і наукових задумів, наснаги в професійному зростанні й у майбутніх наукових пошуках! Нехай підґрунтям плідної професійної діяльності буде міцне здоров’я, удача, натхненна думка й щирі почуття, підтримка колег та родини!

Колеги кафедри

Як сформувати основи культури мислення у дошкільників?

463532Молода українська держава гостро потребує творчих активних людей, здатних продукувати нові ідеї, винаходи, технології. Суспільство звертає свої погляди на освітнє середовище, яке має допомогти підростаючій особистості реалізувати свій природний потенціал, сприяти в набутті потрібних для життя в соціумі якостей, сформувати достатню для успішного життя компетентність. Щоб реалізувати означені цілі, необхідно подбати про розвиток інтелектуальної сфери і, зокрема,  формування в підростаючого покоління культури мислення. Останнє варто розглядати не лише в контексті навчання дітей уміння розв’язувати так звані предметні навчальні задачі, а й стосовно  вирішення різноманітних життєвих ситуацій, вибору поведінки, особливостей реакцій.

Повну версію статті можна скачати тут

Свято нашого життя

1Осінь тихо струшує додолу перші листочки, вистеляючи ними жовтогарячі та багряні килимки…
Так свою шану віддає педагогам природа. Вже стало традицією в Україні в перші дні золотавої осені відзначати славне свято Добра, Мудрості та Любові – Дня Вчителя. Педагоги першими відкривають дитині багатства навколишнього світу. Від їх таланту, душевності, відповідальності й професіоналізму значною мірою залежить наша доля.
Мабуть, немає жодного педагога, який би не відчував у цей день особливого хвилювання, почуття гордості за свою працю, результатом якої є сміливі вчинки, прогресивні міркування учнів, їх духовність,  плідне життя. Тому професію вчителя можна вважати однією з важливіших у світі.

ДЕТАЛЬНІШЕ >>